- To nie pierwsze takie czasowe przeniesienie z Krzesin do naszej bazy - przypomina kapitan Marek Kwiatek, oficer prasowy 32. BLT. - "Jastrzębie" z Krzesin stacjonowały u nas także podczas poprzednich prac konserwacyjnych i modernizacyjnych na ich lotnisku. Ale i nasze samoloty wraz z obsługą stacjonowały swego czasu w Krzesinach, gdy na naszym pasie trzeba było wykonywać prace.
Piloci obu baz wspólnie latają już od poniedziałku. Za kilka dni dołączą do nich lotnicy z amerykańskiej bazy we włoskim Aviano. Będzie to trzecia zmiana tzw. komponentu rotacyjnego US Air Force, obsługiwanego przez stacjonujący w Łasku amerykański Aviation Detachment.
- Ćwiczenia rozpoczynają się 15 lipca i wówczas na naszym lotnisku będzie stacjonować bez mała 50 samolotów wielozadaniowych F-16. Tak się złożyło, że po raz drugi z rzędu gościć będziemy amerykański komponent rotacyjny, który przybywa do Polski raz na kwartał. W lutym Amerykanie byli w bazie w Powidzu, w maju - u nas. Teraz my ponownie będziemy gospodarzami polsko-amerykańskich ćwiczeń - zapowiada kapitan Kwiatek.
Na stałe w Łasku stacjonuje jedna eskadra, czyli 16 samolotów F-16. 32. BLT jest gotowa do przyjęcia większej liczby samolotów wielozadaniowych.
Przypomnijmy, że trwające przez kilka lata inwestycje na łaskim lotnisku kosztowały ponad 800 mln zł. Przez ten czas m.in. wydłużono pas startowy o ponad kilometr, postawiono nową wieżę kontroli lotów, zbudowano hangary, magazyny oraz zakupiono sprzęt, niezbędny do szkolenia pilotów.
Łaskie lotnisko posiada m.in. system nawigacyjny TACAN, system lądowania ILS, radiolokacyjny system lądowania, system oświetlenia typu CALVERT oraz liny hamujące.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?