To oznacza, że strategiczny dla całego układu komunikacyjnego węzeł, na którym spotkają się autostrady A1 i A2 można by zacząć budować choćby dziś. Tyle że nie wybrano jeszcze wykonawcy.
Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczął właśnie drugą fazę przetargu na tę inwestycję. O kontrakt ubiega się 18 firm i konsorcjów, także z zagranicy, m.in. z Chin. Przetarg ma zostać rozstrzygnięty najpóźniej w marcu 2010 r. i wtedy też zaczną się roboty. Węzeł Stryków II to trzypoziomowa konstrukcja, która stanie na kilkunastu hektarach. Projektanci wyposażyli go w 13 wiaduktów, a samochody z węzła będą się rozjeżdżać w cztery strony Europy: A2 do Berlina i do Moskwy, a z A1 do Gdańska i na południe do czeskiej autostrady D2.
Strategiczne znaczenie węzła obrazują prognozy ruchu. Przez A2 w okolicach Strykowa w 2020 r. przejeżdżać będzie blisko 85 tys. pojazdów w ciągu doby, a przez A1 50-60 tys. Dziś cały ruch w okolicach Strykowa to 21 tys. pojazdów na dobę. Węzeł Stryków II ma być oddany do użytku w grudniu 2011 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?