- Nasze laboratorium wykryło, że beton charakteryzuje się zbyt dużą chłonności w stosunku do norm - mówi Maciej Zalewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi. - Wykonawca musiał usunąć położoną już warstwę i na swój koszt położyć nową. To już zostało zrobione, ale nowy beton po wylaniu musi jeszcze przez 28 dni "dojrzewać". Dlatego węzeł pozostanie zamknięty do końca listopada - dodaje Zalewski.
Prosta z pozoru inwestycja na węźle Emilia ciągnie się pół roku. Na skrzyżowaniu budowane są bramki do poboru opłat wraz z całą towarzyszącą infrastrukturą. Częściowo trzeba przebudować w tym miejscu drogę. Pierwotnie utrudnienia w ruchu miały trwać jeden dzień. W kwietniu GDDKiA ogłosiła jednak, że przebudowa węzła potrwa do wakacji, później termin przedłużono do końca września "w związku z komplikacjami". Teraz termin oddania drogi jest przełożony po raz kolejny.
Maciej Zalewski bagatelizuje jednak: nic strasznego się nie stało, po prostu wykonawcy się zdarzyło. Budowa i tak jest objęta gwarancją, ale lepiej że wykryliśmy to teraz, niż gdyby poprawki miały być robione za rok.
Opłaty zaczną być pobierane w 2011 r. Za przejechanie 1 kilometra kierowcy aut o osobowych zapłacą 20 groszy, a ciężarówek - 46 groszy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?