Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hiszpanie będą budować drogę S-8?

Piotr Brzózka
33 firmy chcą wybudować S-8
33 firmy chcą wybudować S-8 DziennikŁódzki/archiwum
33 oferty wpłynęły od firm, które chcą budować trasę ekspresową S8. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty zgłoszone w przetargach na budowę 3 odcinków. Jak zawsze wśród zainteresowanych jest masa firm zagranicznych. Najwięcej z półwyspu Iberyjskiego.

Pierwszy z odcinków - Złoczew-Walichnowy ma 19 km. GDDKiA wyceniła jego budowę na 692 mln zł, ale najtańsza z 9 propozycji opiewa na 710 mln zł. Złożyła ja niemiecka firma Herman Kirchner.

O budowę 15-kilometrowego odcinka Syców-Kępno stara się 12 firm. Na tę inwestycje przeznaczono 462 mln zł, a najtańsza oferta, złożona przez konsorcjum Mota Engil Polska i Mota Engil Portugalia, opiewa na kwotę 324 mln.

Również o kontrakt na budowę 16 km między Kępnem i Wieruszowem walczy 12 konsorcjów. Tu też najtańsza oferta jest sporo tańsza od kosztorysu. Konsorcjum Moto Engil chce za swoje usługi 527 mln zł, podczas gdy do wydania jest 696 mln zł.

Z ciekawostek można wymienić, że wśród 33 ofert jest aż 11 złożonych przez firmy z Hiszpanii i 5 z Portugalii. Cztery złożyli Niemcy, po dwie Włosi, Czesi i Słowacy. Oczywiście w konsorcjach z polskimi wykonawcami.

Większość firm jest spoza regionu łódzkiego. Ale do przetargów na S8 wystartowały m.in. Mosty Łódź a także Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych z Sieradza. Jest też firma z Piaseczna, o której było ostatnio głośno w Łodzi, czyli Pol-Aqua. To firma, która złożyła najkorzystniejszą ofertę na budowę nowego, podziemnego dworca kolejowego w Łodzi, ale została wykluczona z powodów formalnych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki