Lotnisko w Łodzi szuka oszczędności i zapowiada zwolnienia...

    Lotnisko w Łodzi szuka oszczędności i zapowiada zwolnienia pracowników

    Sławomir Sowa

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Lotnisko w Łodzi szuka oszczędności i zapowiada zwolnienia pracowników
    Lotnisko w Łodzi szuka oszczędności. Koszty pracy zatrudnionych na lotnisku pracowników to ponad 60 procent wszystkich kosztów Portu Lotniczego im. Reymonta. Władze lotniska planują wynajęcie firm zewnętrznych, które przejmą większość obowiązków.
    Lotnisko w Łodzi szuka oszczędności i zapowiada zwolnienia pracowników
    Pierwszego dnia lutego uwagę nielicznych podróżnych w łódzkim porcie lotniczym przykuł wielki i drogi robot pirotechniczny przekazany lotniskowej Straży Granicznej przez wojewodę łódzkiego. Ale w jego cieniu wydarzyły się dwie dużo ważniejsze rzeczy: tnący koszty łódzki port lotniczy 1 lutego rozpoczął poszukiwanie firm zewnętrznych, które mają zastąpić większość własnych pracowników, tego samego dnia zlikwidowano nierentowne połączenie z Paryżem, uruchomione na początku czerwca ubiegłego roku.


    CZYTAJ: Robot pirotechniczny dla lotniska w Łodzi za 1,2 mln zł

    Obecnie na łódzkim lotnisku pracuje ponad 280 osób. Biorąc pod uwagę skalę zadań, które zarząd lotniska chce powierzyć firmomo zewnętrznym, pracę może stracić dwie trzecie pracowników. Zarząd zamierza oddać na zewnątrz kontrolę bezpieczeństwa osób, ładunków i bagażu, obsługę naziemnę samolotów, pasażerów i cargo, zarządzanie personelem i obsługę kadrowo-płacową, obsługę finansowo-księgową, administrowanie i utrzymanie infrastruktury technicznej i informatycznej.

    Anna Midera, żona byłego szefa doradców prezydent Łodzi, w zarządzie Portu Lotniczego Łódź

    Magdalena Mossakowska-Borys, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w łódzkim porcie, cytowana przez Express Ilustrowany, podaje, że koszty pracy na łódzkim lotnisku stanowią aż 65 procent wszystkich kosztów portu, a zapłacenie faktury za usługę obcej firmie jest tańsze niż utrzymanie własnego pracownika.

    Anna Midera, członek zarządu lotniska, nie potrafi podać, ile zarząd chce zaoszczędzić na outsourcingu (czyli powierzeniu usług zewnętrznym firmom). Twierdzi, że takie szacunki będzie można podać, kiedy wpłyną oferty od zainteresowanych firm, a będą one przyjmowane do końca marca.

    Koniec lotów z Łodzi do Paryża. Na tej trasie latało za mało pasażerów

    Skąd nagle pomysł outsourcingu?

    - Naszą decyzję o wprowadzeniu outsourcingu przyspieszyło stanowisko związków zawodowych, które zażądały podwyżek. Nie mogliśmy związkowcom wytłumaczyć, że w obecnej sytuacji finansowej nie możemy sobie pozwolić na podwyżki.

    Całkowicie zaskoczony jest Adam Zasadziński, szef NSZZ Solidarności w łódzkim porcie: - O poszukiwaniu firm zewnętrznych dowiedziałem się z prasy. Nie tak to miało wyglądać. Mieliśmy usiąść do rozmów z zarządem.

    Anna Midera podkreśla, że zarząd portu nie musiał w tej sprawie konsultować się z miastem, czyli właścicielem spółki.

    To samo mówi wiceprezydent Wojciech Rosicki: - Pomysł przekazania usług w outsourcing jest niezależną decyzją zarządu Portu Lotniczego im. Reymonta. Liczymy na to, że zarząd postara się zdobyć nowe połączenia i zminimalizuje straty.

    Jednocześnie dodaje: - Równie ważna jest działalność operacyjna, jak zmniejszenie kosztów funkcjonowania lotniska.

    Wiceprezydent podkreśla, że władze Łodzi nie zamierzają sugerować innym spółkom przynoszącym straty, aby przekazywały część usług w outsourcing.

    - Każda spółka ma inny profil. Nie można stosować jednakowego modelu do różnych spółek, które mają odmienną specyfikę i zarządy inaczej realizują zadania statutowe spółek - dodaje Wojciech Rosicki.

    Lotnisko w Łodzi. Letnie urlopy źle widziane na lotnisku

    Sprawa powierzenia zewnętrznym firmom prac wykonywanych dotychczas przez pracowników portu nie jest jednak przesądzona. W ogłoszeniu zarząd zastrzegł bowiem, że może zmienić wymagania i zakres zamówienia już po przeprowadzeniu dialogu technicznego, a nawet wstrzymać dialog w każdej chwili bez podania przyczyny.

    Nie zmienia to bardzo trudnej sytuacji lotniska. Co roku przynosi straty, w ubiegłym roku aż 47 mln zł. Jednocześnie z roku na rok maleje liczba pasażerów, a nowe połączenia, tak jak to do Paryża, mają bardzo krótki żywot. W ubiegłym roku łódzki port obsłużył tylko 241 tys. pasażerów, najmniej od 2008 roku.

    W 2014 r/ ówczesny wiceprezydent Łodzi Marek Cieślak powiedział tak: - Mieliśmy do wyboru albo zamknąć obiekt i załodze podziękować albo pójść do przodu. Wybraliśmy to drugie.

    Obecny wiceprezdent Ireneusz Jabłoński stawia na przekształcenie Lublinka w port cargo.

    wsp. Marcin Bereszczyński

    Komentarze (68)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Obecny wiceprezdent Ireneusz Jabłoński stawia na przekształcenie Lublinka w port cargo."

    Piotr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Ostatnie cargo odleciało z Łodzi w 2012 roku. To cargo które obecnie wykazuje w statystykach port lotniczy przyjeżdża i odjeżdża z Lodzi ciężarówkami na niemieckie lotniska.
    Dla niedowiarków:...rozwiń całość

    Ostatnie cargo odleciało z Łodzi w 2012 roku. To cargo które obecnie wykazuje w statystykach port lotniczy przyjeżdża i odjeżdża z Lodzi ciężarówkami na niemieckie lotniska.
    Dla niedowiarków: http://ulc.gov.pl/pl/regulacja-rynku/statystyki-i-analizy-rynku-transportu-lotniczego/3730-statystyki-przewoz-cargozwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zasadzinski

    Prawdzic (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    To sie pan zasadzinski z prasy dowiedzial oj oj jaji z niego s..... Ze tylko prase sledzi pancio prezes solidar..... Tak jak pisaalwm zdjac go z funkcji bo inaczej....

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    oto recepta

    max (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    Nauka pilotażu dronów. Zróbcie szkolenia dla takich ludzi.
    Może ktoś się tam pojawi.
    Cała reszta ma w d... Lublinek.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Do lotniska ciężko dojechać

    nielot (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Linia 65 stoi w korkach a radni nie chcieli nowej szybkiej linii:...rozwiń całość

    Linia 65 stoi w korkach a radni nie chcieli nowej szybkiej linii: lodz.naszemiasto.pl/artykul/radogoszcz-lodz-kaliska-wladze-lodzi-nie-zgodzily-sie-na,3659196,art,t,id,tm.html?sesja_gratka=8a83c7b6184a42fc96856387a2152611zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    plyta lotniska jak znalazl bedzie dla chlopakow z MOCNY NOCNY

    do dna i za kolo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    z parkingu tesco a pomiedzy tymi wyszukanymi spotkaniami driverow z zgierza ,bedonia koscielnego czy zakowic nasi lokalni kamikaze na moto plataja sobie na gumie zamiast wdychac spaliny na...rozwiń całość

    z parkingu tesco a pomiedzy tymi wyszukanymi spotkaniami driverow z zgierza ,bedonia koscielnego czy zakowic nasi lokalni kamikaze na moto plataja sobie na gumie zamiast wdychac spaliny na wlokniarzy czy al dellazwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lublinek

    Marek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Porzuć takie marzenia. Port lotniczy zamkną ale lotnisko aeroklubowe, dyspozycyjne i cargo dalej będzie funkcjonować.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tia

    pardons (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

    powoli trzeba wygaszac ten bezsensowny w kontekscie modlina projekt.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    propozycja

    w (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    zlikwidować ciepłe posadki i wziąć się za myślenie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    teraz UMŁ mówi o cargo

    Leon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

    trzeba było wybrać lotnisko dla regionu w Łasku.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Łask

    MArek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    W Łasku już dawno temu projektowano Lotniczą Bazę Wojskową. Jeszcze przed rozstrzygnięciem przetargu na myśliwce.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tragedia

    bo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5


    Centrum kraju, ładnie położone lotnisko, nowoczesne budynki i wyposażenie. Drogo, że opłaca się jechać do W-wy i Modlina. O co tu chodzi, że tak dołują to lotnisko. Żal słuchać o przekształceniu...rozwiń całość


    Centrum kraju, ładnie położone lotnisko, nowoczesne budynki i wyposażenie. Drogo, że opłaca się jechać do W-wy i Modlina. O co tu chodzi, że tak dołują to lotnisko. Żal słuchać o przekształceniu w cargo.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Całe miasto jest doprowadzane do ruiny funkcjonalnej. Ulice dziurawe, chodniki oblodzone

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    i nie posypane piachem, śmieci z jesieni na razie pod śniegiem, ale za miesiąc wyjdą na wierzch. Łódź systematycznie cofa się w rozwoju. Nie miała przeszkód naturalnych w postaci rzek, to wykopali...rozwiń całość

    i nie posypane piachem, śmieci z jesieni na razie pod śniegiem, ale za miesiąc wyjdą na wierzch. Łódź systematycznie cofa się w rozwoju. Nie miała przeszkód naturalnych w postaci rzek, to wykopali rów w poprzek miasta.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Obecny wiceprezdent Ireneusz Jabłoński stawia na przekształcenie Lublinka w port cargo.

    Zgłoś naruszenie treści / 11

    Wygląda na to, że to ta osoba jest obecnie głównym hamulcowym, który doprowadzi Lublinek do upadłości. Brak wizji na rozwój ruchu pasażerskiego. Na całym świecie wzrost przewozów pasażerskich,a w...rozwiń całość

    Wygląda na to, że to ta osoba jest obecnie głównym hamulcowym, który doprowadzi Lublinek do upadłości. Brak wizji na rozwój ruchu pasażerskiego. Na całym świecie wzrost przewozów pasażerskich,a w Łodzi stawiają na cargo, tylko nie doprowadzili torów kolejowych i nie wybudowali magazynów i terminalu przeładunkowego.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A my możemy popatrzeć i ch... dupa i kamieni kupa

    kkjh (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12

    Dobre wiadomości dla Krakowa i Małopolski. W środę przedstawiciele linii lotniczej Ryanair i Kraków Airport ogłosili aż 14 nowych tras w sezonie Zima 2017/2018. Są to: Ateny, Barcelona, Berlin,...rozwiń całość

    Dobre wiadomości dla Krakowa i Małopolski. W środę przedstawiciele linii lotniczej Ryanair i Kraków Airport ogłosili aż 14 nowych tras w sezonie Zima 2017/2018. Są to: Ateny, Barcelona, Berlin, Glasgow, Goeteborg, Lizbona, Malmo, Marrakesz, Marsylia, Neapol, Norymberga, Praga, Sewilla i Tel Awiw. Trzy połączenia, nowości w tegorocznym sezonie letnim, będą kontynuowane również zimą.
    zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo