- Udało nam się stworzyć w pełni funkcjonalny prototyp pojazdu - mówi Karol Szadkowski, specjalista ds. handlowych AMZ Kutno.
Auto, które ma trafić na rynek pod marką Syrenka, ma już za sobą pierwsze testy drogowe. W zakładzie trwa budowa kolejnych prototypów, by jeszcze w tym roku udało się zakończyć proces homologacji pojazdu. Wersja przedprodukcyjna syrenki ma być gotowa za 3, 4 miesiące. Firma chciałaby pokazać nową syrenkę na targach motoryzacyjnych w Poznaniu. Przedstawiciele AMZ Kutno nie ukrywają, że chcieliby zdążyć z premierą do poznańskiej imprezy, by sprawdzić, jak ich najnowsze dzieło przyjęte zostanie przez potencjalnych nabywców.
Syrenka z Kutna, przynajmniej na razie, ma konstrukcję ramową i wykonane z kompozytów panele nadwozia. Samochód, tak jak pierwowzór, napędzany jest na przednią oś. Konstruktorzy planują zastosowanie benzynowych jednostek napędowych o pojemnościach od 1,0 l do 1,4 l - trwają już zaawansowane rozmowy z potencjalnymi dostawcami. Niewykluczone, że w przyszłości pojawi się też model z alternatywnym napędem.
W konstrukcji zawieszenia wykorzystano sprawdzone rozwiązania, przy przedniej osi pracuje układ wahaczy, z tyłu zastosowano belkę wleczoną. Konstruktorzy AMZ Kutno pracują również nad bardziej komfortową wersją wyposażoną w wielowahaczową konstrukcję obu osi.
Prace koncepcyjne nad nowym modelem auta rozpoczęły się już w 2011 roku. Koordynatorem przedsięwzięcia jest Agencja Rozwoju Regionu Kutnowskiego SA.
Syrena to rodzina polskich aut osobowych i dostawczych produkowanych w latach 1957-1972 przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie, a od 1972 do 1983 przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?