Ministerstwo transportu: budowa dworca Fabrycznego nie jest...

    Ministerstwo transportu: budowa dworca Fabrycznego nie jest zagrożona

    Marcin Bereszczyński

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Ministerstwo transportu: budowa dworca Fabrycznego nie jest zagrożona
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Krzysztof Szymczak/archiwum Dziennika Łódzkiego

    Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej wydało oświadczenie, że finansowanie budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna nie jest zagrożone. Jeśli inwestycja nie otrzyma dofinansowania z UE, to sfinansuje ją Skarb Państwa.
    Oświadczenie jest odpowiedzią na zamieszanie, jakie powstało po informacji wiceministra transportu Andrzeja Massela, że budowa dworca jest obciążona ryzykiem utraty dofinansowania z UE. Massel poinformował też, że konieczne są zmiany w projekcie i zakresie prac, co spowoduje wzrost kosztów inwestycji i wydłużenie jej terminu. Jeśli budowa dworca przedłuży się i nie zostanie rozliczona do końca 2015 roku, to inwestycja straci unijne dofinansowanie.


    Przyczyną wszystkich problemów jest podziemne jezioro przy ul. Niciarnianej. Wykonawca musi znaleźć sposób i technologię, aby przez tę soczewkę wodną przeprowadzić tunel, którym pociągi będą jeździły między dworcem Łódź Widzew i Łódź Fabryczna.

    - Może to, ale nie musi spowodować przesunięcie oddania podziemnego dworca Fabrycznego od użytku - czytamy w oświadczeniu ministerstwa transportu. - Szczegółowe analizy wykazały, że projekt obciążony jest jednak dużym ryzykiem wydłużenia realizacji, a w związku z tym trudnościami z rozliczeniem inwestycji ze środków UE.

    Niektórzy miejscy radni nie wierzą obietnicom ministerstwa transportu. Czekają na złożenie zobowiązania na piśmie.

    Zabezpieczanie finansowe inwestycji dotyczy tylko części kolejowej inwestycji. Część realizowana przez miasto, czyli sieć ulic wokół Fabrycznego, jest odrębną częścią tego projektu. - Część miejska nie jest zagrożona przesunięciem terminu zakończenia prac, ani ryzykiem utraty unijnego dofinansowania - zapewnił podczas wtorkowej konferencji prasowej wiceprezydent Radosław Stępień.

    Koszt części miejskiej to 412 mln zł, w tym 262 mln zł z UE. Całość inwestycji to 1,76 mld zł.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (4)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Podziemne jezioro przy Niciarnianej?

    jeziorowiec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    To chyba jakiś żart! Tory kładli, drogi budowali, wieżowce też budowali i nie było jeziora. Jak mają wykopać tunel parę metrów pod ziemią to jezioro? W ogóle to ktoś widział podziemne jezioro prócz...rozwiń całość

    To chyba jakiś żart! Tory kładli, drogi budowali, wieżowce też budowali i nie było jeziora. Jak mają wykopać tunel parę metrów pod ziemią to jezioro? W ogóle to ktoś widział podziemne jezioro prócz skalnych jaskiń? Czy pod Niciarnianą są jaskinie? Sorry, ale jak jeszcze raz ktoś napisze o podziemnym jeziorze pod niciarnianą to zejdę ze śmiechu z tego świata.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A1 Tuszyn-Stryków też niezagrożona?

    casdfa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    bardzo wiarygodni są ci z ministerstw, oj oj.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ciekawe co na to Sir Vincent?

    Grek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    U nas w Grecji nie dawać już pieniądz na taki durny inwestment. Ale Lodz może jeszcze być oaza. No ale sir Vincent to szchool taki konkretny i ekonomiczny. Czy On dac 2 miliardy zloty jak on robic...rozwiń całość

    U nas w Grecji nie dawać już pieniądz na taki durny inwestment. Ale Lodz może jeszcze być oaza. No ale sir Vincent to szchool taki konkretny i ekonomiczny. Czy On dac 2 miliardy zloty jak on robic big problem z deficyt na 8 miliard w cala Polska? Ja myslec, ze to nie takie proste. Ale jak te z PiS zapytać Sir Vincent to On im powiedzieć co On myśli. I wtedy prawda być klarowna!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ty Grek

    krk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Nie umiesz po polsku, to nie pisz.. Zostaw swój bełkot dla siebie.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo