Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa W-Z w Łodzi w budowie. Podpowiadamy, jak jeździć [MAPY]

Agnieszka Magnuszewska
Tak dużej inwestycji w centrum Łodzi jeszcze nie było. Modernizacja trasy W-Z, która rozpoczyna się w poniedziałek, będzie wymagała od kierowców ogromnej uwagi. Do września 2015 roku wjazd w dwie aleje: Mickiewicza i Piłsudskiego między Wólczańską a Kilińskiego będą miały tylko autobusy MPK i taksówki.

Jak się poruszać autem? - Należy zaplanować sobie drogę - podkreśla Marzanna Boratyńska, młodszy aspirant z łódzkiej drogówki. - Trzeba wziąć poprawkę na korki i wyjechać z domu przynajmniej 20 minut wcześniej niż zwykle.

Taksówkarze zalecają zapas przynajmniej 30 minut. - To i tak wróżenie z fusów, bo w Łodzi do tej pory nie było takiej inwestycji - podkreśla Mariusz Bedyniak, szef Tele Taxi 6400 400.

Według taksówkarza, na mapie objazdów, którą miasto rozsyłało łodzianom, zabrakło ulic Przędzalnianej i Fabrycznej. - Objazdy w dwie strony na trasie Retkinia - Widzew zostały poprowadzone przez Kilińskiego. Tam zrobi się wąskie gardło - uważa Bedyniak. - Korków można się też spodziewać na Żwirki, Wigury, Radwańskiej, bo sporo kierowców wybierze ten najprostszy objazd.

Im dalej od centrum, tym korki mniejsze. Jednak wielu kierowców będzie pewnie próbowało przejechać przez ten odcinek alej, gdzie ruch znacznie ograniczono. Między Wólczańską i Kilińskiego dostępny pozostanie jeden pas, ale tylko MPK i taksówki mogą jechać na wprost przez skrzyżowania. Reszta zmotoryzowanych ma obowiązek skrętu w pierwszą przecznicę w prawo. Pilnować tego ma drogówka, patrole staną na skrzyżowaniach Wólczańska - Mickiewicza i Sienkiewicza - Piłsudskiego.

- Motocykliści będą nadzorować buspasy na alei Mickiewicza - zapowiada Boratyńska. Chętnych do jazdy po buspasie, który zaczyna się już od Bandurskiego i ciągnie do Wólczańskiej, na pewno będzie wielu.

Od poniedziałku kierowcy nie mają wstępu na tę część jezdni, która biegnie pod wiaduktem. Możliwa jest jazda tylko przez skrzyżowanie Mickiewicza - Żeromskiego, do którego prowadzą dwa pasy tuż przy parku Poniatowskiego. Ale uwaga - jeden z nich przeznaczono na buspas.

Kierowcy i tak muszą wjeżdżać na pas dla MPK, jeśli chcą skręcić w lewo w aleję Politechniki. Chociaż światła na lewoskręcie mają palić się dłużej, to jest obawa, że na buspasie ustawi się rząd aut.

Buspas powstał na alei Piłsudskiego od strony Widzewa (al. Śmigłego-Rydza - ul. Kilińskiego). Na skrzyżowaniu Marszałków liczba pasów do jazdy na wprost jest mniejsza niż dotąd, bo aż dwa przeznaczono do lewoskrętu. Ogromne natężenie ruchu będzie na trzech ulicach, które umożliwiają przecięcie obu alej, czyli: Żeromskiego, Sienkiewicza, Kilińskiego. Wólczańska i Kościuszki to od dzisiaj ślepe ulice. Na Kilińskiego dopuszczono jazdę na wprost i skręt w lewo, na Sienkiewicza można jechać tylko na wprost.

- Pierwsze dni będą bardzo trudne. Dlatego wszystkie służby miejskie będą od poniedziałku w stanie podwyższonej gotowości - oznajmiła w niedzielę prezydent Łodzi Hanna Zdanowska na konferencji prasowej.

Dodała, że powołano sztab kryzysowy, skupiający przedstawicieli służb miejskich, policji, MPK, straży miejskiej i pożarnej, który na bieżąco będzie monitorował sytuację w centrum miasta i odpowiednio reagował. Jeśli zajdzie potrzeba, na trasy wyruszą dodatkowe tramwaje i autobusy MPK. Pani prezydent powiedziała, że rozdano 300 tys. gazetek w domach i 100 tys. ulotek na ulicach. Dlatego ma nadzieję, że każdy kierowca znajdzie dogodny dla siebie objazd.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki