Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Grabieniec i Lniana. Rozwiązania ZDiT nie do zaakceptowania przez drogówkę

Agnieszka Magnuszewska, kos
Według ZDiT skrzyżowanie jest tak skonstruowane, że zwiększa bezpieczeństwo rowerzystów. Drogówka nie zamierza jednak zaakceptować zaproponowanych przez urzędników rozwiązań.
Według ZDiT skrzyżowanie jest tak skonstruowane, że zwiększa bezpieczeństwo rowerzystów. Drogówka nie zamierza jednak zaakceptować zaproponowanych przez urzędników rozwiązań. ZDiT
W czwartek po godz. 13 powinno zostać odebrane nowe oznakowanie na ulicach Lniana i Grabieniec na osiedlu Teofilów. Części z rozwiązań wymyślonych przez Zarząd Dróg i Transportu nie zamierza jednak zaakceptować drogówka. Dlaczego? Bo po prostu nie są one bezpieczne. Mowa tu m.in. o skrzyżowaniu typu holenderskiego w miejscu, gdzie przecina się Lniana i Kaczeńcowa.

Takiego rozwiązania nie tylko nie było do tej pory w Łodzi, ale jest ono również mało popularne w kraju. Według ZDiT skrzyżowanie jest tak skonstruowane, że zwiększa bezpieczeństwo rowerzystów. Mają oni wyznaczone swoje własne skrzyżowanie wewnątrz tego dla kierowców.

CZYTAJ: Grabieniec i Lniana na Teofilowie z innowacyjnymi rozwiązaniami

- Wstępnie zaakaceptowałem ten projekt, ale po dokładnym jego przeanalizowaniu zrozumiałem, że popełniłem błąd. We wtorek, gdy oznakowanie na skrzyżowaniu było malowane, zleciłem poprawki - podkreśla aspirant sztabowy Jarosław Olszewicz z łódzkiej drogówki. - Uznałem, że przejazdy dla rowerzystów powinny zostać przesunięte ze środka skrzyżowania bliżej przejść dla pieszych. Drugie rozwiązanie to zakończenie ścieżek rowerowych przed skrzyżowaniem. Wówczas rowerzyści poruszaliby się w jego obszarze na tych samych zasadach co kierowcy - dodaje Olszewicz.

W czwartek nie tylko ma się zmienić oznakowanie na skrzyżowaniu Kaczeńcowa - Lniana, ale też stanie się ono równorzędne.
Drogówka podejrzewa również, że na Grabieniec i Lnianej nie zostaną zamontowane wszystkie azyle, jakie zaplanowano. Powód? Są one zbyt duże.

Drogówka nie opiniowała rozwiązań na skrzyżowaniu ulic Grabieniec i Lnianej, ponieważ są to drogi gminne. W takie sytuacji zgodnie z prawem zarządca drogi nie musi uzyskiwać akceptacji od drogówki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki