24-metrowy wybieg multimedialny dla modelek - pod względem długości najdłuższy w Europie i drugi na świecie. 250 lamp oświetlających scenę i wybieg. 16 projektorów wideo na sali i nagłośnienie o mocy 50 tysięcy watów. Tak w liczbach można opisać wyposażenie i możliwości profesjonalnej auli do pokazów mody. Aula jest sercem Centrum Promocji Mody, które oficjalnie otwarto w poniedziałek w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Budowa Centrum trwała dwa lata i pochłonęła 30 milionów złotych. Większość tej kwoty pochodziła z Unii Europejskiej. Dziesięć milionów złotych przekazało ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Uczelnia w ten projekt zainwestowała 700 tys. zł. Dzięki temu zyskała najnowocześniejszą salę do pokazów mody w Polsce.
- Cieszę się, że łódzkie uczelnie artystyczne mają tak wielką siłę i potrafią pozyskiwać środki unijne. Dzięki temu Akademia Muzyczna ma nową salę koncertową, Filmówka ma Centrum Dydaktyki Nowych Mediów, a ASP zyskała Centrum Promocji Mody - mówi Monika Smoleń, podsekretarz stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W poniedziałek, podczas gali otwarcia na wybiegu swoje kolekcje pokażą najwybitniejsi i najbardziej znani absolwenci wydziału ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. To ich następcom ma służyć Centrum.
Na wybiegu swoją nową kolekcję pokaże Małgorzata Czudak, Grupa Projektowa MMC i Agata Wojtkiewicz. Wojtkiewicz zdecydowała się na pokaz zindywidualizowanej kolekcji, w której oprócz projektanta, to klienci mają wkład w ostateczny kształt kreacji. Wieczór umili występ zespołu Blue Cafe.
To nie pierwsza impreza, organizowana w Centrum Promocji Mody. Sala pierwszy sprawdzian zaliczyła podczas gali konkursu the Look Of The Year. Następnie zorganizowano tu pokaz otwarcia FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Junko Koshino, ikona japońskiej mody, była oczarowana możliwościami technicznymi tego miejsca, dlatego klasyczny pokaz mody uzupełniła animacjami graficznymi na telebimach. W tych wnętrzach powstawał też program "Projektanci na start", który możemy oglądać w telewizji Fox Life.
Oprócz multimedialnej sali na 440 osób, znajdują się tu jeszcze garderoby, zaplecze fryzjerskie i wizażu oraz profesjonalne studio fotograficzne.
- Czekaliśmy na ten dzień cały rok. Były chwile wzlotów i upadków, ale mamy nadzieję, że CPM będzie służyło nam wszystkim - mówi Jolanta Rudzka-Habisiak, rektor ASP.
Władze ASP chcą maksymalnie wykorzystać możliwości sali, dlatego chętnie wypożyczają ją również przedsiębiorcom. To tu zorganizowano m.in. 30-lecie firmy Tubądzin i 40-lecie Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Kopernika. Władze ASP już prowadzą rozmowy na temat kolejnych przedsięwzięć.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?