Z powodu opóźnień zdenerwowani pasażerowie wystosowali list otwarty do minister infrastruktury i rozwoju Elżbiety Bieńkowskiej. Napisali, że mają dość codziennych opóźnień pociągów, a także ciągłych awarii ogrzewania w wagonach. Do listu dołączyli zdjęcie opatulonych podróżnych pociągu "Jagna", którzy ogrzewali się w wagonie zapalniczkami.
Następnego dnia po skierowaniu listu otwartego w pociągach z Łodzi do Warszawy pojawili się inspektorzy UTK. W czwartkowe popołudnie prezes UTK wezwał PKP Intercity do niezwłocznej reakcji na skargi podróżnych. Przewoźnik ma również przedstawić plan działań, jakie podejmie, aby ulżyć cierpieniom pasażerów w pociągach relacji Łódź - Warszawa.
- Czekamy na wyjaśnienia ze strony PKP Intercity, jak zamierza poprawić sytuację pasażerów w zakresie respektowania obowiązujących przepisów, dotyczących bezpieczeństwa i higieny oraz wygody w pociągach obsługujących trasę Warszawa - Łódź - powiedział Kamil Migała, rzecznik prasowy UTK.
Rzecznik przypomniał, że od kwietnia ubiegłego roku UTK przeprowadził 13 postępowań dotyczących stanu infrastruktury i bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na modernizowanym odcinku między Łodzią i Warszawą. Trzykrotnie UTK wystąpił do zarządcy infrastruktury, czyli PKP PLK, aby usunięto nieprawidłowości. Z inicjatywy UTK doprowadzono do honorowania biletów przez wszystkich przewoźników na trasie Warszawa - Skierniewice.
Honorowanie jest konieczne, ponieważ... "W Żyrardowie nawet biletów nie chcą sprzedawać, bo nie wiedzą, o której będzie pociąg w stronę Warszawy" - napisała internautka na Facebooku.
Autorzy listu otwartego do minister Bieńkowskiej zapowiedzieli, że kolejne skargi będą kierowane do Komisji Europejskiej. Wcześniejsza, rzeczowa argumentacja dramatycznej sytuacji na kolei zawarta w listach do spółek kolejowych, zarządcy infrastruktury i ministerstwa nie przynosiła żadnych efektów.
Podróżni od pewnego czasu przekazują sobie informacje o opóźnieniach pociągów lub braku ogrzewania w wagonach za pośrednictwem Facebooka. Pojawił się tam nawet pomysł pozwu zbiorowego pasażerów przeciwko kolei. Podróżni chcą odszkodowań za niedotrzymanie warunków umowy, czyli nieustanne opóźnienia, a także za fatalne warunki, w jakich muszą podróżować.
PKP Intercity zapewnia, że robi wszystko, aby pociągi wyjeżdżające w trasę miały sprawne ogrzewanie, nagłośnienie i oświetlenie. Przewoźnik chce kupić 10 nowych pociągów za miliard złotych, które od 2016 roku będą obsługiwać trasę Łódź - Warszawa. Z kolei PKP PLK zamierza naciskać na wykonawcę modernizacji linii kolejowej, aby jak najszybciej zakończył prace, które powodują opóźnienia pociągów.
- Pociąg "Jagna" już drugi tydzień w pierwszym wagonie ma kartkę: "Uszkodzone ogrzewanie". Warunki, w jakich musimy podróżować, są uwłaczające - skwitował autor listu otwartego do ministerstwa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?