Menu Region

Remont Inflanckiej w Łodzi za 33 mln zł. Podpisano umowę z...

Remont Inflanckiej w Łodzi za 33 mln zł. Podpisano umowę z wykonawcą

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Dziennik Łódzki

Agnieszka Magnuszewska

25Komentarzy Prześlij Drukuj
Na 33 mln netto opiewa kontrakt podpisany w poniedziałek między Zarządem Dróg i Transportu w Łodzi a firmą Skanska, która będzie modernizować ul. Inflancką między Strykowską a Łagiewnicką.
1/6
Remont Inflanckiej w Łodzi za 33 mln zł. Podpisano umowę z wykonawcą Remont Inflanckiej w Łodzi za 33 mln zł. Podpisano umowę z wykonawcą

(© Łukasz Kasprzak)

- W ciągu tygodnia mamy obowiązek przekazać teren budowy wykonawcy prac. W pierwszej kolejności wyremontowane zostaną ulice Warszawska, Zagajnikowa oraz Sporna, którymi później będą poprowadzone objazdy ul. Inflanckiej - mówi Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora ZDiT ds. inwestycji i remontów. - Na te prace wykonawca ma 60 dni.

Skanska planuje rozpocząć prace za około dwa tygodnie. Na
jpierw musi zostać zaakceptowana tymczasowa organizacja ruchu, którą firma przygotowała.

- Warszawska zostanie wyremontowana na odcinku o długości 1200 m, czyli od skrzyżowania z Łagiewnicką do wiaduktu kolejowego - precyzuje Ryszard Aszyk, dyrektor zespołu projektów Skanska. - Natomiast na Zagajnikowej i Spornej prace będą prowadzone od Inflanckiej do Wojska Polskiego, czyli na odcinku 1 km.

W tym samym czasie, gdy remotnowane będą ulice "objazdowe", mają się rozpocząć prace na pierwszym odcinku ul. Inflanckiej między Zagajnikową a Marysińską. - Na początku będzie tam remontowana tylko nitka południowa, więc ruch zostanie utrzymany. Natomiast między Marysińską a Łagiewnicką prace będą prowadzone na jezdni północnej - mówi Mikołajec.

Jednak Skanska zamierza się na razie skupić na odcinku Zagajnikowa - Marysińska. Nie wie jeszcze kiedy mogą się rozpocząć prace między Marysińską a Łagiewnicką. Na pewno odcinek Zagajnikowa - Strykowska będzie robiony jako ostatni.

- Między Strykowską a Zagajnikową jezdnia będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Natomiast od Zagajnikowej do Łagiewnickiej droga zostanie poszerzona do trzech pasów w każdą stronę - podaje nowe parametry Inflanckiej Ryszard Aszyk.

Odcinek Inflanckiej przeznaczony do modernizacji ma długość 2 km. Skanska ma zakończyć przebudowę ulicy do końca października.
Reklama
25

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

Trzeci pas potrzebny jak umarlemu kadzidło.

+1 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

tubylec (gość)  •

Kiedyś drogi projektowali urbaniści, czyli fachowcy myślący na kilkadziesiąt lat do przodu.

Pas zieleni na ulicy Inflanckiej był zabezpieczony na potrzeby linii tramwajowej łączącej ulicę Strykowską i Zgierską. Transport zbiorowy być systematycznie rozwijany.
W Łodzi dzieje się inaczej.

Niestety obecni "fachowcy" myślą kategoriami wydać jak najszybciej pieniądze na cokolwiek, bo mogą nam je za chwilę zabrać.

Ulica Inflancka zostanie zdemolowana, wycięte zostaną kasztanowce, które dają cień, dają osłonę przed hałasem a ponadto są miłym dla oka dodatkiem dla okolicznych mieszkańców, którym zostanie mieszkanie przy betonowym pasie startowym.

odpowiedzi (0)

skomentuj

remonty a sprzątać nie ma komu...

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Lalala (gość)  •

Łódź remontami stoi. I co z tego? Skoro nowo odrestaurowane kamienice zaraz są brudne?? Trudno się dziwić, skoro w Łodzi nie sprząta się ulic... Błota pośniegowego nie było w tym roku wiele, ale i to wystarczyło, żeby przejeżdżające samochody skutecznie zachlapały nowe elewacje... ulica Pomorska, najlepszy przykład. A trawniki? np róg Wojska polskiego i Franciszkańskiej - śmieci na trawnikach chyba jeszcze z sylwestra, nie mówiąc o nie pograbionych liściach z jesieni w całym mieście. Dla przykładu: na starym mieście w Monachium ulice myte są raz w tygodniu, a w mieście raz na tydzień. U nas jak zobaczy się ekipę sprzątającą cokolwiek raz na rok to jest dobrze. I żadne remonty nie pomogą kiedy ulice są po prostu brudne. I wiem że czystość to obowiązek administracji osiedli itd., ale urząd miasta jest od tego żeby te obowiązki egzekwować!

odpowiedzi (0)

skomentuj

W - Z kontra Inflancka na odcinku 3 czyli "rowu"

+6 / -2

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

JzM (gość)  •

W - Z - roboty drogowe liczone w m2 są mniejsze i to sporo od Inflanckiej
Torowisko - Na WZ ok 2 km przebudowy i budowy w ciągu Piotrkowskiej, na Inflanckiej 700 m przebudowy (na podstawie poprzedniego artykułu)
Tunel za 60 mln zł w/g cen Wykonawcy.
Na WZ system ITS tunelowy za 5 mln + wiata za 8 mln, Na Inflanckiej ITS do podłączenia.

Cena WZ 308 mln zł
Inflancka 40,5 mln

WZ po obcięciu TUNELU I WIATY - 240 MLN ZŁ

No i mamy wynik porównywalny
240 mln zł do 40,5 mln zł
240/40 = 6

WZ:
Przebudowa torowiska (po cholerę przebudowywano odcinek prawie nowy od Włókniarzy do Gdańskiej?)
80 mln zł

przebudowa układu drogowego 60 mln zł

Bo MIŚ musi być drogi

odpowiedzi (0)

skomentuj

Na Warszawskiej kiedyś była droga rowerowa

+2 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

rowerzysta (gość)  •

Została jednak zlikwidowana ze względu na tragiczny stan nawierzchni. Wie ktoś może, czy także zostanie wyremontowana i przywrócona przy okazji remontu ulicy?

odpowiedzi (0)

skomentuj

Szkoda

+6 / -2

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

były łodzianin (gość)  •

że przy okazji remontu ulicy nie pomyślano o wybudowaniu nowej trasy tramwajowej od pętli Strykowska do Łagiewnickiej. Miejsca jest aż nadto.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Cieszy zapowiedź, choć drogo

+1 / -4

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

? (gość)  •

ale kiedy koniec prac na drodze rowerowej Rydza-Śmigłego?

odpowiedzi (0)

skomentuj

Bezmyślność

+11 / -16

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Ja (gość)  •

Remont nawierzchi bardzo potrzebny ale po co 3 pasy w każdą stronę , wycięcie drzew - totalna głupota !

skomentuj

v

+5 / -7

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

v (gość)  •

Drzewa i tak trzeba wyciąć.Rosną prawie na ulicy a obecne pasy ruchu wąskie jak na drodze osiedlowej.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Wyjaśnienie jest proste

+10 / -11

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

gosc (gość)  •

Na wycince drzew można dobrze zarobić. A zrobienie 3 pasów jest znacznie droższe od remontu istniejących dwóch a więc...

odpowiedzi (0)

skomentuj

bo firma od wycinki ma zarobić

+7 / -12

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

dlaczego? (gość)  •

u nas inaczej nie można

odpowiedzi (0)

skomentuj

Bezmyślność

+11 / -13

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Ja (gość)  •

Remont nawierzchi bardzo potrzebny ale po co 3 pasy w każdą stronę ! - totalna głupota

skomentuj

Bezmyślność

+4 / -5

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

mplodz (gość)  •

powiem ci po co a no po to abyś za dwa pięć do 7 lat nie stał w tym miejscu w korku baranie w łodzi dziennie rejestruje się około 1000 nowych pojazdów wiec sam se policz ile to będzie za dwa pięć lub siedem lat

odpowiedzi (0)

skomentuj

Twoja bezmyślność chyba

+1 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Mm (gość)  •

W korku będziesz stał "baranie" czy będą dwa czy trzy pasy. Poczytaj sobie trochę jak rozbudowa infrastruktury drogowej wpływa na natężenie ruchu i przekonasz się że jesteś w ciemnogrodzie. Dobrze że będzie remont bo ta nawierzchnia to jedna z gorszych wizytówek miasta dla wjeżdżających z tej strony. Ale po 3 pasy? Ehhh...

odpowiedzi (0)

skomentuj

na wybory

+7 / -11

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

muszą zdążyć (gość)  •

dlatego zapłacą 10 milionów extra barany

odpowiedzi (0)

skomentuj

:-)

+15 / -3

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

 •

Nareszcie !!!

skomentuj

Drodzy Urzędnicy!

+2 / -3

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

gość (gość)  •

Państwo zamieszczacie komentarze społecznie, czy jest ciśnienie z góry?

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 »
Reklama
Reklama