Zakończono już prace nad żelbetowo-stalową konstrukcją hali, przygotowano grunt pod posadzki i specjalistyczne urządzenia, a także wykonano dwa kanały przeglądowo-naprawcze. Trwa budowa trzeciego kanału. Rozpoczęto też montaż ścian. Wkrótce zacznie się budowa sieci energetycznej, wodnej i kanalizacyjnej oraz prace przy układzie torowym łączącym zaplecze ŁKA ze stacją Łódź Widzew.
Na placu budowy zaplecza technicznego pracuje 6 ekip liczących 80 osób. Wkrótce przybędzie pracowników, a budowa rozpocznie się w trybie dwuzmianowym.
Hala będzie miała 140 m długości i 40 m szerokości. Wewnątrz znajdą się 4 tory, w tym 2 pod siecią trakcyjną.
Zaplecze techniczne ŁKA będzie najnowocześniejszą bazą kolejową w Polsce. Wartość inwestycji to 55,3 mln zł. Zakończenie prac zaplanowano na 28 września.
Z zaplecza technicznego ma korzystać 20 pociągów ŁKA. Pierwszych sześć ma dotrzeć do Łodzi do końca kwietnia. Zanim powstanie dla nich zaplecze będą musiały korzystać z bazy w pobliżu Cargo na Olechowie.
Pierwszy pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyjedzie na tory 15 czerwca. Pojedzie z Łodzi Kaliskiej do Sieradza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?