Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa zaplecza technicznego dla ŁKA dotarła do półmetka [ZDJĘCIA]

Marcin Bereszczyński
We wtorek budowa zaplecza technicznego dla ŁKA dotarła do półmetka Na dachu konstrukcji hali, która będzie zapleczem technicznym dla pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, zawieszono wiechę.

Zakończono już prace nad żelbetowo-stalową konstrukcją hali, przygotowano grunt pod posadzki i specjalistyczne urządzenia, a także wykonano dwa kanały przeglądowo-naprawcze. Trwa budowa trzeciego kanału. Rozpoczęto też montaż ścian. Wkrótce zacznie się budowa sieci energetycznej, wodnej i kanalizacyjnej oraz prace przy układzie torowym łączącym zaplecze ŁKA ze stacją Łódź Widzew.

Na placu budowy zaplecza technicznego pracuje 6 ekip liczących 80 osób. Wkrótce przybędzie pracowników, a budowa rozpocznie się w trybie dwuzmianowym.

Hala będzie miała 140 m długości i 40 m szerokości. Wewnątrz znajdą się 4 tory, w tym 2 pod siecią trakcyjną.

Zaplecze techniczne ŁKA będzie najnowocześniejszą bazą kolejową w Polsce. Wartość inwestycji to 55,3 mln zł. Zakończenie prac zaplanowano na 28 września.

Z zaplecza technicznego ma korzystać 20 pociągów ŁKA. Pierwszych sześć ma dotrzeć do Łodzi do końca kwietnia. Zanim powstanie dla nich zaplecze będą musiały korzystać z bazy w pobliżu Cargo na Olechowie.

Pierwszy pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyjedzie na tory 15 czerwca. Pojedzie z Łodzi Kaliskiej do Sieradza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki