Zakończenie tych inwestycji odciąży drogi krajowe nr 12 i 14, na których ruch jest bardzo duży. Teraz przejmą go trasy ekspresowe
– mówi Iwona Zatorska, dyrektor łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa oddanych do użytku w piątek odcinków trasy S14 oraz węzła Różna kosztowała blisko 550 milionów złotych. Natomiast budowa oddanego odcinka drogi S8 kosztowała aż o 300 milionów złotych więcej mimo, że odcinek ma zaledwie 16 kilometrów długości. Koszt wykonania odcinka S8 był bardzo wysoki ze względu na betonową nawierzchnię drogi.
Projekt zakłada, że wybudowane odcinki dróg wytrzymają bez poważniejszych napraw od 30 do 40 lat. W przyszłości trasa S8 będzie się łączyła z autostradą A1 na węźle Rzgów. Natomiast trasa S14 ma połączyć trasę S8 z autostradą A2 na węźle Emilia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?