Równie często wykonywane są telefony dotyczące spraw czy problemów, których zakres zawiera się w kompetencjach innych służb m.in. niesprawna sygnalizacja świetlna, połamane drzewa, dziura w jezdni, źle ustawione znaki drogowe, zabrudzony chodnik, zgubienie dokumentów, zalanie mieszkania.
Przed wybraniem numeru alarmowego warto zastanowić się czy sprawa, z którą dzwonimy, wymaga interwencji policji. Być może zablokujemy linię komuś, kto pilnie potrzebuje pomocy. Warto też wiedzieć, że w przypadku próby nawiązania połączenia i konieczności oczekiwania na linii, nie należy rozłączać się i wybierać numeru ponownie, ponieważ wtedy automatycznie przechodzi się na koniec "kolejki".
Jak numer 997 działa w Łodzi?
W Komendzie Miejskiej Policji znajdują się cztery całodobowe stanowiska odbioru zgłoszeń na numer 997. Pierwszą weryfikującą rozmowę przeprowadzają dyspozytorzy (pracownicy cywilni policji), którzy po zakwalifikowaniu spraw przekazują je funkcjonariuszom na stanowisku Systemu Wspomagania Dowodzenia KMP.
Numer alarmowy 112, który wybierany jest z telefonów komórkowych, jest obsługiwany przez Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego, a nie przez policję.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?