Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kiedy nie dzwonić na 997?

(aga)
Maciej Stanik
Choć pytane wydaje się banalne, praktyka pokazuje, że wiele osób nadużywa numeru alarmowego jakim jest 997. Wielokrotnie zdarzają się połączenia, które niepotrzebnie blokują linię, np. głuche, wykonane dla żartu czy przez pomyłkę.

Równie często wykonywane są telefony dotyczące spraw czy problemów, których zakres zawiera się w kompetencjach innych służb m.in. niesprawna sygnalizacja świetlna, połamane drzewa, dziura w jezdni, źle ustawione znaki drogowe, zabrudzony chodnik, zgubienie dokumentów, zalanie mieszkania.
Przed wybraniem numeru alarmowego warto zastanowić się czy sprawa, z którą dzwonimy, wymaga interwencji policji. Być może zablokujemy linię komuś, kto pilnie potrzebuje pomocy. Warto też wiedzieć, że w przypadku próby nawiązania połączenia i konieczności oczekiwania na linii, nie należy rozłączać się i wybierać numeru ponownie, ponieważ wtedy automatycznie przechodzi się na koniec "kolejki".
Jak numer 997 działa w Łodzi?
W Komendzie Miejskiej Policji znajdują się cztery całodobowe stanowiska odbioru zgłoszeń na numer 997. Pierwszą weryfikującą rozmowę przeprowadzają dyspozytorzy (pracownicy cywilni policji), którzy po zakwalifikowaniu spraw przekazują je funkcjonariuszom na stanowisku Systemu Wspomagania Dowodzenia KMP.
Numer alarmowy 112, który wybierany jest z telefonów komórkowych, jest obsługiwany przez Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego, a nie przez policję.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany