Od poniedziałku tramwaje linii 3 nie będą dojeżdżały do krańcówki na Augustowie. Zakończą kursy na pętli przy Lodowej. Natomiast tramwaje linii 9 i 9A nie będą skręcały z Kopcińskiego w al. Piłsudskiego, aby dojechać na Widzew. Pojadą al. Rydza-Śmigłego do Dąbrowskiego i zakończą trasę na krańcówce na Dąbrowie. Z tego powodu od 14 lipca zawieszona zostanie linia nr 14 (trasy linii 9 i 14 dublowałyby się).
Od 20 lipca zmienią się trasy autobusów MPK. Autobusy linii 54 i 54A oraz 82 i 82A z krańcówki przy Wydawniczej pojadą ul.: Kopcińskiego, Narutowicza, Konstytucyjną i Małachowskiego. Tam pojazdy linii 54 i 54A wrócą na swoją trasę, natomiast autobusy linii 82 i 82A pojadą ul. Niciarnianą do Przybyszewskiego, gdzie wrócą na swoją trasę.
MPK nie zamierza zmieniać tras linii autobusowych jeżdżących na Widzew. Autobusy linii 98 i Z10 mają kursować co 3-4 minuty.
Pierwsze utrudnienia dla kierowców pojawią się 14 lipca. Wtedy zostanie częściowo zamknięte skrzyżowanie Hetmańskiej i Rokicińskiej. Tam rozpocznie się budowa nowego torowiska. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi zapowiada, że przejazd przez to skrzyżowanie będzie utrudniony, ale nie spowoduje zmian kursowania autobusów MPK.
Kolejne zmiany zapowiedziano od 20 lipca. Na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i Przędzalnianej zlikwidowane zostaną lewoskręty. Można będzie jechać tylko na wprost lub w prawo. Podobnie będzie na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z Konstytucyjną. Z kolei na Piłsudskiego przy Widzewskiej nie będzie można zawracać w stronę centrum. Na ul. Rokicińskiej i al. Piłsudskiego kierowcy powinni spodziewać się miejscowych zawężeń jezdni spowodowanych rozbiórką sieci trakcyjnej i torowiska.
Największe utrudnienia pojawią się na Rokicińskiej, na odcinku między Gorkiego i Gogola. Tam zamknięta zostanie południowa nitka. Ruch w obie strony będzie odbywał się jezdnią północną. Na tym odcinku budowana będzie estakada drogowa. Pod nią będzie przejście dla pieszych przez Rokicińską. Mieszkańcy osiedla walczyli o to od lat. Estakada zacznie wznosić się z jednej strony od przystanku przy Lermontowa, a z drugiej od ronda Inwalidów. Najwyższy punkt o wysokości 5 metrów osiągnie przy ul. Jurczyńskiego, na wysokości Szkoły Podstawowej nr 12. Tam znajdzie się przejście dla pieszych. Na tym poziomie będzie też przebiegała linia tramwajowa i przystanek MPK.
Modernizacja trasy W-Z wiąże się z ułożeniem 20 km torów tramwajowych łączących Widzew i Retkinię. Inwestycja zakłada również budowę trasy dla samochodów w tunelu, ścieżek rowerowych i bezkolizyjnych skrzyżowań.
Przebudowa trasy W-Z rozpoczęła się w październiku 2013 r. Pierwsze prace zaczęły się na centralnym odcinku trasy w Śródmieściu. Zakończenie wszystkich robót zaplanowano na październik 2015 r. Inwestycja ma kosztować ponad 600 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?