Pasażerowie kolei muszą się przygotować na uciążliwości. Od 15 lipca zmieni się organizacja ruchu kolejowego na trasie między Zgierzem i Kutnem. Pociągi dalekobieżne pojadą objazdem przez Łowicz, natomiast pasażerowie składów regionalnych mają mieć zapewnioną autobusową komunikację zastępczą. Przyczyną utrudnień jest modernizacja wiaduktu kolejowego nad ul. Długą w Zgierzu.
Kierowcy już narzekają na problemy z jazdą, bo prace drogowe pod wiaduktem już się rozpoczęły. Ulica Długa, nad którą remontowany jest wiadukt kolejowy, to ruchliwa droga krajowa nr 71.
- Remont już trwa, są zwężenia jezdni - mówi Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Ruch pod wiaduktem odbywa się wahadłowo. Jest sterowany ręcznie przez pracowników. Zwężenie obowiązuje od godz. 7 do 19. Poza tymi godzinami można przejeżdżać całą szerokością jezdni. Utrudnienia dla kierowców mają trwać do końca przyszłego tygodnia.
O ile zmotoryzowani nie będą długo narzekać na zmiany w ruchu, o tyle pasażerowie pociągów muszą się z nimi liczyć przez prawie miesiąc. Od 15 lipca do 12 sierpnia nie będą kursowały pociągi pomiędzy stacjami Zgierz i Zgierz Kontrewers. Składy Przewozów Regionalnych jadące z Łodzi Kaliskiej do Kutna zatrzymają się w Zgierzu, skąd podróżnych zawiozą autobusy do Zgierza Kontrewers, gdzie wsiądą w podstawiony pociąg, który pojedzie w stronę Kutna. Komunikacja zastępcza będzie omijała przystanek Zgierz Jaracza. Taka sama procedura obowiązywać będzie w odwrotnym kierunku.
Pociąg InterRegio "Lazur" z Łodzi Kaliskiej do Gdyni pojedzie objazdem przez Koluszki, Łowicz i Kutno, zaś w przeciwnym kierunku przez Kutno, Łowicz i Głowno.
Zmiany w rozkładach jazdy dotyczyć będą również dalekobieżnych pociągów spółki PKP Intercity. Niemal wszystkie składy pojadą przez Łowicz do Kutna, omijając Łęczycę. Przy okazji objazdu pociągi będą miały dodatkowy przystanek w Łowiczu.
"Monciak" relacji Gdynia - Zakopane już teraz omija Łódź i Zgierz. Odcinek między Kutnem i Krakowem pokonuje trasą przez Warszawę, Dęblin i Kielce.
Modernizacja wiaduktu jest konieczna z dwóch powodów. Pierwszym jest wypadek drogowy z lutego, gdy ciężarówka z dźwigiem nie zmieściła się pod wiaduktem, uderzyła w niego i naruszyła jego konstrukcję. Naruszone zostało jedno z dwóch przęseł. Z tego powodu pociągi musiały jeździć jednym z dwóch torów.
Gdyby nie doszło do tego wypadku, to i tak zgierski wiadukt byłby poddany modernizacji. Jest to związane z przebudową linii kolejowej pomiędzy Łodzią Widzewem i Zgierzem. Ruch na tej trasie ma być wznowiony 1 września, a podróż między tymi stacjami ma trwać tylko 15 minut. Pociągi będą mogły jechać na tej linii z prędkością 100 km/h i zatrzymają się na nowych stacjach Łódź Stoki, Łódź Marysin i Łódź Arturówek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?