Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konkurs „Łódzkie ma pomysł!” dobiega końca

JH
Konkurs „Łódzkie ma pomysł!”, organizowany przez Urząd Marszałkowski dobiega końca. Mieszkańcy regionu mogą nadsyłać swoje zgłoszenia jeszcze tylko do 31 sierpnia. Natomiast już 1 października rozpoczyna się ogólnopolska kampania promocyjna województwa łódzkiego.

Myślenie projektowe w kampanii „Łódzkie ma pomysł!”

Kampania „Łódzkie ma pomysł!” kładzie szczególny nacisk na myślenie projektowe, czyli metodę rozwiązywania problemów, która opiera się na innowacyjności i kreatywności, a w centrum uwagi stawia człowieka i jego potrzeby. – Myślenie projektowe odgrywa szczególną rolę w całej strategii marki „Łódzkie”, dlatego też zdecydowaliśmy, że to właśnie design thinking musi być motywem przewodnim obecnej kampanii promującej nasz region – mówi Witold Stępień, Marszałek Województwa Łódzkiego. – W naszym województwie możemy odnaleźć wiele przykładów instytucji i firm, które w swojej działalności wdrażają zasady myślenia projektowego, dzięki czemu odnoszą sukcesy nie tylko w skali regionu, ale też kraju – dodaje Marszałek.

Konkurs „Łódzkie ma pomysł!”

Konkurs „Łódzkie ma pomysł!” to konkurs na najlepsze pomysły, które mogą poprawić życie mieszkańców regionu, uczynić je lżejszym, przyjemniejszym i łatwiejszym. Nadsyłane projekty będą oceniane wg kilku kryteriów, takich jak: innowacyjność (pomysł musi być oryginalny), istotność i użyteczność (projekt powinien być odpowiedzią na realne potrzeby mieszkańców Łódzkiego), zasięg (rozumiany jako liczba osób, które skorzystają na danym projekcie – im większy zasięg, tym lepiej) oraz wykonalność (uczestnik musi udowodnić, że jego projekt da się zrealizować). Do tej pory zgłoszono już ponad 115 projektów i oddano około 12 500 głosów. W tym tygodniu mieszkańcy mają ostatnią szansę na zgłoszenie swoich propozycji, ponieważ konkurs kończy się 31 sierpnia o godzinie 23.59. Projekty można zgłaszać na stroniewww.lodzkiemapomysl.pl za pośrednictwem specjalnego formularza. Nagrodą główną jest 50 000 zł na wsparcie realizacji projektu. Oprócz tego organizatorzy przewidują nagrody rzeczowe dla finalistów (tablety, smartfony oraz kamerę GoPRO HERO3+ Black Edition za najlepszą realizację wideo).


Kreatywni mieszkańcy Łódzkiego i ich pomysły

Konkurs jest promowany podczas roadshow „Łódzkie ma pomysł!”. To seria wydarzeń, odbywających się w różnych miastach województwa łódzkiego. Eventy organizowane w ramach roadshow mają także wymiar edukacyjny – w namiocie można skonsultować swoje pomysły z profesjonalnym trenerem biznesu. – W czasie tych wydarzeń udzieliłem już setek konsultacji, łącznie około 900. Jest to bardzo pozytywny dowód na to, że mieszkańcom zależy na tym, by poprawić jakość życia w Łódzkim. Mówią o tym także zgłaszane przez nich pomysły, które dotyczą w szczególności rozwoju turystyki i rekreacji (w tym propozycje zarówno dla młodzieży, jak i dla osób starszych), infrastruktury drogowej, kultury i sztuki, nowych technologii, ekologicznych rozwiązań, a także szeroko pojętej przestrzeni publicznej – mówi Tomasz Strojecki, profesjonalny trener biznesu. – Dzięki konkursowi możemy zobaczyć to, jak kreatywni i zaangażowani są mieszkańcy naszego regionu. Taka postawa świadczy o tym, że są oni społecznie odpowiedzialni – dodaje Strojecki. Nie brakuje także atrakcji dla najmłodszych – podczas eventów dzieci mogą skorzystać z bezpłatnych warsztatów plastycznych organizowanych przez Fundację Czas Dzieci – cieszymy się, że możemy rozwijać kreatywność także u najmłodszych mieszkańców naszego regionu. Nauka poprzez zabawę stanowi ciekawą alternatywę zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców, którzy w tym czasie mogą skonsultować swoje pomysły z trenerem – tłumaczy Maciej Łaski.

Do tej pory eventy odwiedziło łącznie ponad 3000 mieszkańców, a z warsztatów plastycznych skorzystało ponad 500 dzieci. Do końca kampanii pozostały jeszcze trzy spotkania: w Łasku (22.08), Sieradzu (23.08) oraz Zduńskiej Woli (24.08).

Inspiracje dla mieszkańców

Na stronie internetowej www.lodzkiemapomysl.pl uczestnicy mogą znaleźć także inspiracje w postaci projektów już zrealizowanych w Łódzkim. Część z zaprezentowanych tam firm i instytucji to partnerzy kampanii „Łódzkie ma pomysł!”, którzy zgodzili się wystąpić podczas wydarzeń w wybranych miastach. Opowiadali m.in. o swojej działalności i codziennej pracy, a także odpowiadali na pytania związane z wcielaniem w życie zasad myślenia projektowego w realizowanych przez siebie działaniach. Partnerzy kampanii to: Miejskie Centrum Kultury w Bełchatowie, Instytut Technologii Bezpieczeństwa MORATEX, Miasto Tkaczy w Zgierzu, Filharmonia Łódzka, Gmina Uniejów, Festiwal Komiksów i Gier w Łodzi.

Uroczysta gala finałowa konkursu

Finał konkursu zwieńczy uroczysta gala w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi, która odbędzie się 16 września o godzinie 18:00. – Serdecznie wszystkich zapraszamy do udziału w tym niezwykłym wydarzeniu, podczas którego finaliści konkursu zaprezentują dopracowane projekty, jury wyłoni zwycięzcę, a na gości będzie czekał specjalny występ artystyczny – mówi Witold Stępień.


Od etapu regionalnego do ogólnopolskiego

Wszystkie podejmowane działania prowadzone są w ramach pierwszego – regionalnego – etapu kampanii „Łódzkie ma pomysł!”. Po zakończeniu etapu wewnętrznego, rozpoczną się przygotowania do działań, które będą prowadzone na skalę ogólnopolską. Wystartują one 1 października i potrwają przez 30 dni. – W drugim etapie chcemy promować Łódzkie na zewnątrz – naszym celem jest dotarcie do Polaków i pokazać im, że Łódzkie ma pomysły, jest regionem atrakcyjnym, obfitującym w innowacyjnie zrealizowane projekty, a mieszkańcy są kreatywni i posługują się zasadami design thinking – mówi Maciej Łaski.

Sukces kampanii „Łódzkie ma pomysł!”

Kampania „Łódzkie ma pomysł!” ma wśród społeczeństwa bardzo pozytywny wydźwięk. – Spotykamy się z pozytywnymi opiniami mieszkańców, co bardzo cieszy, gdyż taki był nasz cel. Dodatkowo zdobyliśmy uznanie także innego regionu – małopolski – mówi Łaski. Kampania została zrealizowana zgodnie z założeniami marketingu miejsc, czyli sposobu zarządzana, którego głównym celem jest kształtowanie postaw, poglądów i zachowań zgodnych z interesem danego miejsca. – Wszystkie działania sprowadzają się do stworzenia strategii marketingowych, które poprawią lub wykreują na nowo wizerunek jednostek terytorialnych – mówi Robert Stępowski, redaktor naczelny Magazynu „MarketingMiejsca.com.pl”, ekspert ds. marketingu miejsc. – Pierwszy etap kampanii „Łódzkie ma pomysł!” jest skierowany do wewnątrz, a więc do mieszkańców Łódzkiego. Wg mnie to bardzo dobre posunięcie, ponieważ właśnie mieszkańcy są najlepszymi ambasadorami marki – dodaje Stępowski.

Ekspert zwraca także uwagę na fakt, że dzięki działaniom wizerunkowym i promocyjnym województwo może dużo zyskać. – Przede wszystkim środki wydane na tego typu kampanie należy traktować jako inwestycje, a nie wydatki, ponieważ dobrze przeprowadzona kampania wizerunkowa czy promocyjno-informacyjna wspiera procesy inwestycyjne poprzez przyciągnięcie nowych inwestycji i przedsiębiorców. Dzięki inwestycjom samorządów, zarabiają lokalni przedsiębiorcy, poprawiają się wskaźniki gospodarcze i zwiększa się liczba turystów, co prowadzi do ogólnego rozwoju regionu – tłumaczy Stępowski.

Więcej informacji na: www.lodzkiemapomysl.pl i https://www.facebook.com/wojewodztwo.lodzkie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Konkurs „Łódzkie ma pomysł!” dobiega końca - Gazeta Krakowska

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki