– Od wlotu od strony ul. Niciarnianej do ul. Kopcińskiego wykonane są już ściany szczelinowe i płyta stropowa, kończy się też budowa płyty dennej – poinformował wczoraj dziennikarzy podczas wyprawy do tunelu Grzegorz Nita, dyrektor łódzkiego ZDiT.
Tunel robi wrażenie. Choć podzielony ścianą na dwie nawy, czyli części, w których będzie biegło torowisko, wydaje się ogromny. Ale to nie dziwi, bo pociągi będą tam jeździły po czterech torach. Na tym odcinku są trzy wyjścia ewakuacyjne prowadzące do parku.
Ekipy budowlane wzięły się już za drugi odcinek tunelu, czyli od ul. Kopcińskiego do podziemnej stacji.
– Trwają tam prace przygotowawcze, które zabezpieczą wykop, powstają też ściany szczelinowe – mówi Katarzyna Rumowska, rzecznik głównego wykonawcy. – Trzeba też wzmocnić fundamenty wiaduktu na ul. Kopcińskiego. W tym celu wbija się tam mikropale, czyli specjalne żelbetowe elementy w gruncie, stanowiące dodatkową podporę budowli.
Tunel będzie miał 1,5 kilometra długości. Wraz z dworcem Łódź Fabryczna powinien zostać otwarty we wrześniu przyszłego roku. Jak wczoraj zapewniono, prace budowlane przebiegają terminowo.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?