Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budżet obywatelski Łodzi. Rozpoczęła się kampania promocyjna

Matylda Witkowska
Dziennik Łódzki/archiwum
W poniedziałek (8 września) zaczyna się kampania promująca budżet obywatelski. Będą spotkania z autorami wniosków, wizyty w domach i reklamy w restauracjach.

Trwają przygotowania do zbliżającego się głosowania na budżet obywatelski 2015. Znana jest już ostateczna lista wniosków, zakwalifikowanych do głosowania.

Doraźna komisja ds.budżetu obywatelskiego przyjęła 752 wnioski z 871 zgłoszonych. Część wniosków została odrzucona ze względów formalnych, kilkanaście wycofali sami autorzy.

- Nie było ani jednego pomysłu głupiego czy nieprzemyślanego - podkreśla radna Urszula Niziołek-Janiak, przewodnicząca komisji.

Pełną listę można znaleźć na stronie budzet.dlalodzi.info w zakładce "lista zadań". Zadania można też poznać w biurze ds. partycypacji społecznej magistratu (ul. Piotrkowska 115), będą też dostępne w punktach do głosowania i podczas spotkań informacyjnych.

Cykl spotkań z autorami projektów rozpoczyna się już dziś. Odbywać się będą aż do piątku, codziennie w innej dzielnicy i zawsze o godz. 17.30.

Dziś wnioski dla Śródmieścia będzie można poznać w Prexerze przy ul. Pomorskiej 39, jutro wnioski z Retkini w CZP nr 3 przy ul. Olimpijskiej 9, w środę w Domu Kultury 502 przy ul. Gorkiego 16 prezentowane będą wnioski z Widzewa, w czwartek wnioski z Bałut w Lutni przy ul. Łanowej 14, a w piątek z Górnej w CZP nr 2 przy ul. Sopockiej 3/5.

- Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania - zapewnia Przemysław Górski ze stowarzyszenia Topografie, które organizuje kampanię

.

Natomiast w sobotę w godz. 14 - 20 na Piotrkowskiej między Tuwima a Narutowicza odbędzie się obywatelski hyde park, podczas którego każdy będzie mógł zaprezentować swój projekt. Zgłosiło się już 80 autorów wniosków, wielu będzie je prezentować w sposób nietypowy.
CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE

- Będzie wóz strażacki, kucyki, na których można będzie pojeździć, pokazy zdalnie sterowanych modeli - wylicza Grzegorz Justyński, dyrektor biura ds. partycypacji społecznej. - Szczere wyrazy uznania dla autorów wniosków, bo naprawdę wykazali się pomysłowością

.

Natomiast od przyszłego poniedziałku rusza kampania informacyjna door-to-door. Weźmie w niej udział 50 osób, w tym prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. Informatorzy odwiedzą kilkadziesiąt tysięcy mieszkań na Kurczakach, Retkini, Julianowie, Widzewie i Teofilowie.

Będą chodzić po domach do piątku w godz. 17 - 20. W ramach kampanii pojawi się też promujący budżet obywatelski autobus, który towarzyszyć będzie spotkaniom. A klienci restauracji z ulicyPiotrkowskiej i centrum znajdą pod swoimi talerzami...
papierowe podkładki namawiające do głosowania.

Głosowanie trwać będzie od 20 do 28 września. Odbywać się będzie w internecie oraz w 20 punktach stacjonarnych. Do rozdysponowania jest40 mln zł: 10 na zadania ogólnomiejskie i po 6 mln na zadania z pięciu dzielnic. Zadania będą zrealizowane w 2015 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Budżet obywatelski Łodzi. Rozpoczęła się kampania promocyjna - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki