Ważne
    Wybrano firmy, które skończą A1 między Strykowem a Tuszynem

    Wybrano firmy, które skończą A1 między Strykowem a Tuszynem

    Marcin Darda

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Rozstrzygnięto przetarg na dokończenie budowy blisko 40-kilometrowego odcinka autostrady A1 między Strykowem a Tuszynem. Wykonawcy podzielonego na trzy odcinka są już znani.
    Autostrada A1 na odcinku Stryków - Tuszyn

    Autostrada A1 na odcinku Stryków - Tuszyn

    Na razie łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) nie może podpisać z wykonawcami umów. Dokumentacja przetargowa znajduje się w tzw. kontroli uprzedniej w Urzędzie Zamówień Publicznych (UZP).

    - Wyniki przetargu już się uprawomocniły, ale nie możemy podpisać umów z wykonawcami, dopóki z Urzędu Zamówień Publicznych nie powróci do nas dokumentacja - mówi Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału GDDKiA. - Być może poczekamy na dokumentację jeszcze dwa tygodnie, ale to się może przedłużyć. W każdym razie, gdy tylko dokumenty wrócą i nie będzie żadnych uwag, natychmiast podpisujemy umowy z wykonawcami.

    To zaś oznacza, że wybrane firmy od dnia podpisania umów będą miały 22 miesiące na wykonanie zadania. Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem, ten odcinek autostrady gotów będzie w drugiej połowie 2016 roku.

    A jak dotąd nie wszystko szło zgodnie z planem. Pierwotnie był to przecież odcinek, który miał być gotowy na piłkarskie mistrzostwa Europy w 2012 roku, jednak wybrany w przetargu koncesjonariusz nie zdołał zebrać pieniędzy. W tej sytuacji pieniądze z budżetu zapewnił rząd, a kontrakt dostało konsorcjum Polimex-Mostostal. Jednak w styczniu 2014 roku konsorcjum zerwało kontrakt. Wcześniej z placu budowy dochodziły nieciekawe wieści o braku porozumienia z podwykonawcą robót mostowych, czyli Strabagiem.

    Po zerwaniu kontraktu GDKKiA wykonała audyt robót i podzieliła zadanie na trzy części. W czerwcu otwarto oferty, a niedawno rozstrzygnięto przetarg. Jeśli nie będzie uwag ze strony UZP, na odcinek pierwszy, liczący około 14 kilometrów, rozpoczynający się najbliżej Strykowa, wejdzie konsorcjum firm Strabag i Budimex, które zaproponowały wykonanie robót za blisko 340 mln zł. Odcinek środkowy wybuduje firma Mota-Engil, która za 11 kilometrów autostrady zaoferowała niecałe 361 mln zł. Trzeci, około 16-kilometrowy, odcinek wybuduje także konsorcjum Budimex-Strabag za nieco ponad 327 mln zł. Firmy na swoje odcinki powinny wejść jesienią tego roku.

    To m.in. dlatego wątpliwości nie opuszczają Dariusza Jońskiego, łódzkiego posła SLD i przewodniczącego parlamentarnego zespołu ds. obwodnic Łodzi (A1 między Strykowem a Tuszynem to de facto wschodnia obwodnica stolicy regionu). Poseł obawia się, że wykonawcy wejdą na plac budowy np. w listopadzie, czyli w okresie niesprzyjającym rozpoczęciu robót pełną parą, a to postawi pod znakiem zapytania 22-miesięczny termin zakończenia robót.

    - To nie tylko moje wątpliwości, ale i samej GDDKiA, która te 22 miesiące uważa za ekspresowe tempo dla tych trzech zadań na A1 - mówi przewodniczący Joński. - Wybranie wykonawców i podpisanie umów nie oznacza jeszcze wykonania inwestycji, wiemy przecież, jak było z tym dotąd. Dlatego ustaliliśmy, że nasz zespół raz na miesiąc będzie się spotykał z przedstawicielami GDDKiA, by otrzymywać bieżące informacje z frontu robót. Ktoś musi tego pilnować, skoro w ubiegłym roku miała z tym problem sama GDDKiA.

    Czytaj także

      Komentarze (21)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      gość

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Ubiegła zima budowano autostradę przez ulice Rokicińską dzień i9noc mimo mrozu, od kwietnia jest cisza jak nadejdą mrozy znów budowa ruszy a może pani Danuta K. przeszkadza w budowie?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pseudoposłowie odczepcie się od budowy Autostrad

      enrico (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Pseudoposłowie-To nieroby, za nic nie odpowiadający! Niech się nie wtrącają do procesu inwestycyjnego wykonawstwa- bo są kompletnymi indolentami w tej dziedzinie i niech nie przeszkadzają...rozwiń całość

      Pseudoposłowie-To nieroby, za nic nie odpowiadający! Niech się nie wtrącają do procesu inwestycyjnego wykonawstwa- bo są kompletnymi indolentami w tej dziedzinie i niech nie przeszkadzają budowniczym oraz Inwestorowi!! ,,Chłodnym okiem"- to GDDKiA -w końcu wywaliła w styczniu 2014r. Polimex z tej budowy-ale złożyli w Sądzie pozew o odszkodowanie-żenada!! Wywieranie bezpretensjonalnych nacisków- jest SKANDALEM-bo pachnie wyłącznie polityczną hucpą w obliczu wyborów!! OHYDA!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A Jońskiego kto będzie pilnował?

      pawsal (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      Gdzie był Joński i SLD, kiedy zawalono terminy na Euro? Jemu można już podziękować... Nic dobrego nie zrobi, co najwyżej znów coś skłamie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak długo będą to jeszcze opóźniać ?

      Morda niemyta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Coś co powinno już być na euro 2012. Zaraz pewnie wymyślą nową soczewkę wodną, albo że wylądowało tam ufo i znowu przerwą budowę .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wybrano firmy, które tylko OBIECUJĄ, że skończą A1

      chłodnym okiem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      Ja już nie wierzę, że ta droga będzie kiedyś przejezdna.

      P.S. Pytanie za 100pkt. Czy Polimex zapłacił jakieś kary umowne za odstąpienie od wykonania tej inwestycji?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A1 i S14

      Stach (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Panie Zalewski , a może by się Pan przejechał ze swoją ekipą po tą dokumentację by było szybciej a nie pierdzieli w stołki. No może będąc w Warszawie zadbali byście o S14 bo naprawdę jest ona...rozwiń całość

      Panie Zalewski , a może by się Pan przejechał ze swoją ekipą po tą dokumentację by było szybciej a nie pierdzieli w stołki. No może będąc w Warszawie zadbali byście o S14 bo naprawdę jest ona niezbędna dla Łodzi. Jak również porozumieli byście się z władzami Łodzi odnośnie szybkiej budowy dojazdów do S14. Strykowska winna być już dwujezdniowa,a to rondo zjazdowe z A1 to bym kazał jeździć nim temu co je wymyślił. Z poważaniem Stach.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Re A1

      Stach2 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Zobaczycie nowo wybudowany węzeł w Tuszynie to dopiero wam oko zbieleje...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wreszcie

      mario (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      No wreszcie. Tylko znając nasze polskie realia, to nie będzie lipiec 2016, a bardziej listopad. A i to jeśli nie zajdą żadne "nieprzewidziane okoliczności" takie jak śnieg i mróz zimą itp.:)
      No i...rozwiń całość

      No wreszcie. Tylko znając nasze polskie realia, to nie będzie lipiec 2016, a bardziej listopad. A i to jeśli nie zajdą żadne "nieprzewidziane okoliczności" takie jak śnieg i mróz zimą itp.:)
      No i oczywiście najpierw będzie tylko "przejezdna", jak zwykle. Ale najważniejsze, żeby w ogóle powstała, bo jest ona Łodzi, a i Zgierzowi również, potrzebna jak tlen. Dosłownie i w przenośni. Może wtedy zrobi się trochę luźniej na Włókniarzy, ale i na innych drogach tranzytowych przez Łódź. Jeszcze jak by S 14 pociągnęli dalej, to byłoby całkiem dobrze. Ale na tą drogę to sobie jeszcze dłuuugo poczekamy zapewne...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      strykowska ?

      qwerty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

      a czy ktoś wreszcie zbuduje normalny dojazd do autostrady od strony północnej? Ile jeszcze ludzi ma zginąć na Strykowskiej, żeby ktoś zauważył taką potrzebę ? Przecież to "rondko" w Strykowie to...rozwiń całość

      a czy ktoś wreszcie zbuduje normalny dojazd do autostrady od strony północnej? Ile jeszcze ludzi ma zginąć na Strykowskiej, żeby ktoś zauważył taką potrzebę ? Przecież to "rondko" w Strykowie to konstrukcja jak z kabaretu - kilkukilometrowe korki w każdą stronę i ruch tranzytowy przez obszar zamieszkały.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wbrew pozorom kiepski pomysł

      Trzeźwy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Przebudowa ronda w Strykowie oznacza jeszcze większe utrudnienia. Na jak długo? Nie wiem, ale moim zdaniem o przebudowie można pomyśleć po oddaniu do użytku przynajmniej części A1 od Strykowa do...rozwiń całość

      Przebudowa ronda w Strykowie oznacza jeszcze większe utrudnienia. Na jak długo? Nie wiem, ale moim zdaniem o przebudowie można pomyśleć po oddaniu do użytku przynajmniej części A1 od Strykowa do najbliższego węzła, lub dwóch węzłów.

      Wcześniejsza przebudowa to byłby sabotaż.

      Co do sensu przebudowy - wydaje mi się, że obecne rozwiązanie mogłoby się sprawdzić w docelowym modelu, tj. przy funkcjonującym pełnym ringu wokół Łodzi (S14, A2, A1, S8) i to ze wszystkimi zjazdami.

      Co nam pozostaje? Zjazd na Piątek!
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gdzie jest ten projektant ? Już więcej niech nic nie projektuje

      Granda (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Kto zrobił takie rondko jak na osiedlu ? Tam jest potrzebne duże rondo dla tirów , obok jest tyle miejsca że rondo by mogło mieć 10 pasów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bo to jest rondo

      na miarę naszych możliwości (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      tym rondem my niedowiarkom mówimy itd

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie wiem czy trzeba

      łodzianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 3

      Jak zbudują A1, to z Łodzi będa trzy dojazdy a tranzyt w ogóle pojedzie autostradą nie zahaczjąc o Strykowską. Wazniejsze przedłużenie Włókniarzy i obwodnica Zgierza, do węzła w Emilii (dojazd z...rozwiń całość

      Jak zbudują A1, to z Łodzi będa trzy dojazdy a tranzyt w ogóle pojedzie autostradą nie zahaczjąc o Strykowską. Wazniejsze przedłużenie Włókniarzy i obwodnica Zgierza, do węzła w Emilii (dojazd z Łodzi na A2 w kierunku zachodnim)zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      S14

      Marek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Tłumaczenie nic nie robienia bo jak powstanie A1 Stryków-Tuszyn, to.....
      Jest nie do przyjęcia. Szczególnie jak takie wykręty trwają latami.
      Tak można było tłumaczyć korki na rondzie LL i...rozwiń całość

      Tłumaczenie nic nie robienia bo jak powstanie A1 Stryków-Tuszyn, to.....
      Jest nie do przyjęcia. Szczególnie jak takie wykręty trwają latami.
      Tak można było tłumaczyć korki na rondzie LL i Pabianickiej, w związku z budową TG.
      Budowa trwała prawie zgodnie z planem i już jest OK.
      A dojazd/zjazd w Strykowie to makabra trwająca latami i nie wiadomo jak długo jeszcze.
      A przy braku S14 nadal ten łacznik do A2 będzie używany po uruchomieniu A1 Stryków-Tuszyn.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niekoniecznie

      łodzianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Jadący od Wrocławia: S8-A1-A2
      Jadący z południa na Poznań: A1-A2
      Z całej Łodzi na zachód do A2 przez Emilię, dlatego tamta obwodnica jest bardziej potrzebna, własnie z powodu braku S14 (nie...rozwiń całość

      Jadący od Wrocławia: S8-A1-A2
      Jadący z południa na Poznań: A1-A2
      Z całej Łodzi na zachód do A2 przez Emilię, dlatego tamta obwodnica jest bardziej potrzebna, własnie z powodu braku S14 (nie wiadomo czy powstanie) i braku innych dojazdów do A2 od strony zachodniej.
      Według Ciebie który kierunek, poza dojazdem z północnej części Łodzi, będzie obsługiwać Strykowska? Bo dla innych cześci Łodzi będą inne wezły na A1.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Lepiej późno niż wcale.

      Wit. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      Ale to o 30 lat za późno.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      minimum po 3 pasy

      Max Damage (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19

      Ten odcinek musi mieć minimum po 3 pasy ruchu.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      musi to na rusi

      qwerty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

      u nas niestety zaplanowano 2 pasy, czyli tyle ile ma mieć Inflancka... a to oznacza, że jak korki były, tak korki będą.

      Polecamy

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Gry On Line - Zagraj Reklama