To pokazuje, jaki transport jest korzystniejszy dla miasta, środowiska i ludzi. Oczywiście, zbiorowy: mniejszy tłok na jezdniach, jest więc bezpieczniej, mniej spalin, więc zdrowiej.
To oczywiście teoria. Takie pokazy "przekonują" do podróżowania tramwajami i autobusami już przekonanych - głównie tych, których nie stać na samochód. Żeby ludzie odstawili auta, komunikacja miejska musi być zorganizowana prosto i zrozumiale i funkcjonować niezawodnie, perfekcyjnie i tanio.
Poza tym do transportu zbiorowego najbardziej przekonaliby panowie prezes łódzkiego MPK Zbigniew Papierski i wiceprezydent Marek Cieślak nie tylko udziałem w akcjach promujących zrównoważony transport, ale osobistym przykładem - dojeżdżając do pracy tramwajem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?