Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kandydaci na prezydenta Łodzi dyskutowali o ruchu drogowym

Marcin Darda
Pięcioro kandydatów na prezydenta Łodzi prezentowało swoje priorytety dotyczące poprawy bezpieczeństwa ruchu w Łodzi
Pięcioro kandydatów na prezydenta Łodzi prezentowało swoje priorytety dotyczące poprawy bezpieczeństwa ruchu w Łodzi Paweł Łacheta
Pięcioro kandydatów na prezydenta Łodzi pojawiło się na panelu organizowanym przez Społeczną Akademię Nauk w sprawie poprawienia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Odpowiadająca jako pierwsza Joanna Kopcińska (kandydatki PiS) wśród swoich priorytetów wymieniła m.in. wprowadzenie wartego 100 mln zł Miejskiego Programu Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym w ciągu najbliższych kilku lat. Stwierdziła m.in., że pieniądze, które powinny trafić na ten cel, obecna ekipa rządząca miastem wydała zamiast na zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców miasta, na "dzielenie miasta wąwozem", czyli przebudowę trasy W-Z na odcinku w centrum miasta.

Agnieszka Wojciechowska van Heukelom (kandydatka KNP) zwróciła uwagę m.in. na to, że potrzebny jest remont najbardziej newralgicznych skrzyżowań w Łodzi. Poza tym dodała m.in., że łódzkie ulice są nieprzygotowane na interwencje kryzysowe, takie jak wszelkiego rodzaju ewakuacje; jako przykład podała linię Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.

Z kolei Piotr Biliński (kandydat niezależny) stwierdził, że w Łodzi jeśli chodzi o temat bezpieczeństwa ruchu drogowego, każdy z trzech obszarów jak centrum, osiedla czy drogi przelotowe wymaga innych priorytetów, jednak szczegółowo opowie o tym podczas kampanii. Stwierdził m.in., że na wysokie statystyki wypadków w centrum Łodzi ma wpływ fatalna jakość "łódzkiej komunikacji publicznej".

Tomasz Trela (kandydat SLD) zwrócił uwagę m.in. na fakt, że ustawienia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach można zmienić tak, by priorytetem byli piesi oraz transport zbiorowy, a można to zmienić "od zaraz". Również i on wspomniał o wprowadzeniu Miejskiego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, którego "prezydent Łodzi nie realizuje".

Z kolei Wojciech Łaszkiewicz (PSL) wspomniał o ograniczeniu prędkości w centrum miasta do 30 km/h. Dodał jednak, że w tej części miasta i tak średnio kierowcy poruszają się z prędkością 22-25 km/h. Wspomniał też o "skandalicznym braku wrażliwości" służb miejskich i policji na przeszkadzające kierowcom gałęzie przy niektórych skrzyżowaniach.

Na panelu w Społecznej Akademii Nauk nie pojawiła się urzędująca prezydent Łodzi Hanna Zdanowska (PO), niezależni kandydaci Piotr Misztal oraz poseł John Godson, a także Krzysztof Makowski (TR).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki