Łódzkie lotnisko ma przynieść 40 mln zł straty

    Łódzkie lotnisko ma przynieść 40 mln zł straty

    Agnieszka Jasińska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Około 40 mln zł mogą wynieść straty łódzkiego lotniska. Radni proponują, by w takiej sytuacji pensję nowego prezesa lotniska uzależnić od liczby pasażerów oraz wyników ekonomicznych portu.
    Stanisław Łukoś, prezes łódzkiego lotniska tłumaczył się podczas sesji Rady Miejskiej

    Stanisław Łukoś, prezes łódzkiego lotniska tłumaczył się podczas sesji Rady Miejskiej ©Grzegorz Gałasiński

    Marek Cieślak, wiceprezydent Łodzi, który z dumą ogłaszał nowe połączenia 4YOU Airlines, podczas sesji Rady Miejskiej był nieobecny. Radni domagali się, aby to właśnie on odpowiadał na ich pytania o plany rozwoju Lublinka.

    Krzysztof Piątkowski, wiceprezydent Łodzi wytłumaczył radnym, że Cieślak jest teraz w Monachium i nie ma możliwości, by na sesji się pojawił. Na pytania radnych odpowiadał w zastępstwie wiceprezydenta Krzysztof Grzywaczewski, dyrektor Biura Nadzoru Właścicielskiego łódzkiego magistratu oraz Stanisław Łukoś, prezes Lublinka.

    Prezes Łukoś poinformował, że strata lotniska za 2013 r. wynosiła 33 mln zł. W tym roku ma być wyższa.


    - Do końca sierpnia tego roku strata wynosi 23 mln 504 tys. zł. Szacujemy, że tegoroczna strata wyniesie ok. 40 mln zł - mówił Łukoś. - Tygodniowo na łódzkim lotnisku mamy teraz 17 samolotów.

    Radny Sebastian Tylman (Łódź 2020) zaproponował, by pensję nowego prezesa lotniska uzależnić od liczby pasażerów oraz wyników portu.

    - Nad takim rozwiązaniem zastanawiają się w Bydgoszczy - podkreślał Tylman. - Jeśli lotnisko ma złe wyniki, to pensja prezesa również powinna być niższa. Powinien zostać wprowadzony system motywujący. Pensja byłaby niższa, a w momencie dobrych wyników, prezes mógłby dostawać premię.

    Trwa właśnie konkurs na stanowisko szefa łódzkiego portu. Do piątku można zgłaszać kandydatury. W przyszłym tygodniu planowane jest przesłuchanie kandydatów. Stanisław Łukoś pełni swoją funkcję tymczasowo. Objął stanowisko po śmierci prezesa Przemysława Nowaka. Nowak zginął po nieudanym skoku spadochronowym.

    Stanisław Łukoś zapewniał w środę, że lotnisko nie straci unijnego dofinansowania. Zdradził również że Lublinek ma szansę na zyskanie nowych lotów.

    - Rozmawiamy z Adrią o rozszerzeniu dotychczasowej siatki połączeń - zaznaczył Łukoś. - Szczegółów jednak nie mogę zdradzać. Teraz latamy z Adrią do Monachium. Wypełnienie samolotów jest coraz lepsze, sięga nawet 80 proc. Uważam, że lotnisko jest Łodzi potrzebne.

    Szansą dla Lublinka miały być połączenia 4YOU Airlines. Samoloty miały wystartować 3 listopada. Jednak przewoźnik zaprzestał sprzedaży biletów i zrezygnował ze startu. Firmą zajęła się prokuratura. Według śledczych mogło dojść do popełnienia przestępstwa.

    Radny Bors pytał w środę dlaczego łódzkie lotnisko nie zastosowało żadnych środków ostrożności, kiedy zaczęło być głośno o problemach 4YOU.

    - Przewoźnik do ostatniego momentu zapewniał, że poleci - mówił Łukoś. - Port nie poniósł w związku z 4YOU żadnych kosztów. Z naszych informacji wynika, że bilety z Łodzi kupiło 3-4 tys. osób.

    W związku z 4YOU pracę na lotnisku stracił Mariusz Jachimek, dyrektor marketingu i sprzedaży portu. Współpracował on także z 4YOU, tworzył dla linii siatkę połączeń.

    - Umowa o pracę z dyrektorem Jachimkiem zawiera miesięczny okres wypowiedzenia. Nie przewiduje żadnej odprawy - mówił Łukoś.

    Czytaj także

      Komentarze (72)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      EasyJet

      myślenie boli (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Każdego roku z Chopina lata około 700 000 pasażerów z łódkiego około 100 000 z Modlina i kolejne 300 000 z Poznania i Katowic - dane z portalu pasażer.com - gdyby władze miasta i lublinka miały...rozwiń całość

      Każdego roku z Chopina lata około 700 000 pasażerów z łódkiego około 100 000 z Modlina i kolejne 300 000 z Poznania i Katowic - dane z portalu pasażer.com - gdyby władze miasta i lublinka miały trochę rozumu i chęci to negocjowałyby z liniami np EasyJet które nie latają z Warszawy bo są zbyt wysokie np opłaty lotniskowe i to Łódź zabrałaby pasażerów Warszawie a nie odwrotnie - ale jak widać myślenie jest bolesnezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      O jaki rzetelny artykuł

      Ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 9

      Kolejny rzetelny artykuł DŁ o lotnisku - liczy się dobry tytuł - a dlaczego nie napisaliście 100mln albo 200 albo niech będzie moja strata 500 milinów - to dopiero by ludzie klikali i komentowali...rozwiń całość

      Kolejny rzetelny artykuł DŁ o lotnisku - liczy się dobry tytuł - a dlaczego nie napisaliście 100mln albo 200 albo niech będzie moja strata 500 milinów - to dopiero by ludzie klikali i komentowali !!!!. Rzeczywiste obciążenie dla miasta to 10-11 mln i tyle miasto musi dopłacić do lotniska. Reszta to strata księgowa czyli amortyzacja co patrząc na zakres inwestycji nie dziwi. W Polsce tylko 2 lotniska maja zysk - nie róbcie ludziom wody z mózgu.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do "Ja"

      do "Ja" (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      Czyli rozumiem , że uważasz sytuację na łódzkim lotnisko jako dobrą , czy tak ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Głosujcie dalej

      na tych samych (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12

      a nic się nie zmien,i trzeba nowej miotły kogoś spoza układu biznesowo - towarzyskiego

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pytanie i odpowiedź jest prosta

      łodzian (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 10

      Kto i w jakim celu ma przyleciec do Łodzi? Pytam się po co? zeby zobaczyć manufakture czy galerię? odloty to rozumie łódź się wysiedla więc nie ma sie co dziwić. Tu nic nie ma, wiec nikt tu nie...rozwiń całość

      Kto i w jakim celu ma przyleciec do Łodzi? Pytam się po co? zeby zobaczyć manufakture czy galerię? odloty to rozumie łódź się wysiedla więc nie ma sie co dziwić. Tu nic nie ma, wiec nikt tu nie przyleci. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zastanów się

      zanim napiszesz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      gratuluję rozumu - a główka nie pomyślała że nie chodzi tylko o przylatujących - ja bardzo chętnie z meżem poleciałabym na weekend np do Rzymu czy Barcelony wielu z naszych znajomych też...rozwiń całość

      gratuluję rozumu - a główka nie pomyślała że nie chodzi tylko o przylatujących - ja bardzo chętnie z meżem poleciałabym na weekend np do Rzymu czy Barcelony wielu z naszych znajomych też skorzystałoby z takiej formy rekreacji zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ja też bym chciała, ale to już było przerabiane

      myśl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

      takie loty się pojawiały i znikały bo po prostu "ŁODZIANIE SĄ BIEDNI", a dla takich bogoli jak ty nikt nie będzie utrzymywał nierentownych lotów do których musiał by dokładać


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do "myśl"

      do "myśl" (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      Kolejny raz proszę by w Łodzi nie robić miasta biedy ! Rozumiem , że w 180.000 Rzeszowie są sami zamożni mieszkańcy dlatego latają a w 700.000 Łodzi mieszkają sami biedni ! To głęboka "myśl" ...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kt nas wpakował w rozbudowę?

      fifif (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 16

      Kto miał mocarstwowe zapędy mimo budowy Modlina i rozbudowy Okęcia? Sąsiedztwa Ruskich nie mamy, Niemców też nie, gigantmania musiała się źle kończyć. Nie ma co krytykować zarządu - dostali bubel...rozwiń całość

      Kto miał mocarstwowe zapędy mimo budowy Modlina i rozbudowy Okęcia? Sąsiedztwa Ruskich nie mamy, Niemców też nie, gigantmania musiała się źle kończyć. Nie ma co krytykować zarządu - dostali bubel to robią ile się da, a my musimy dopłacać, bo terminal zbudowany z unijnej kasy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dużo biorą, mało dają

      k (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      taka robotę to każdy by wziął i wcale gorzej nie wykonał

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rozumiem, ze ta potwarz idzie z UMLźródła

      serce (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

      robicie wszystko, aby swoją indolencję wybielić.
      Jednak fakty mówią co innego. Kropa wybudował lotnisko za kasę unijną, a wy jedyne co zrobiliście to obsadziliście je swoimi niekompetentnymi...rozwiń całość

      robicie wszystko, aby swoją indolencję wybielić.
      Jednak fakty mówią co innego. Kropa wybudował lotnisko za kasę unijną, a wy jedyne co zrobiliście to obsadziliście je swoimi niekompetentnymi synekurami , nie rozumiejąc jaka to szansa i prestiż dla miasta.
      Rozwaliliście wszystko co mogło na to lotnisko przyciągnąć ludzi, krótko mowiąc, za waszych rządów nie ma po co do Łodzi przylatywać.Dlatego regularne loty jeśli idzie o frekwencję podupadały.
      Jesteście wyjątkowo niebezpieczni, bo nie tylko niszczycie, pogrążacie w długach miasto, przyhamowujecie rozwój, ale i kłamiecie i szkalujecie tych co nasze miasto reprezentowali godnie.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      myśl

      trochę (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 3

      jakbyś trochę pomyślał to Lublinek był wcześniej niż Modlin

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Król

      Jagiełło (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 3

      Żeby z tak dużego miasta nie można było polecieć chociażby do Rzymu czy Paryża? WSTYD!!!!! A wszyscy szukają wszędzie winnych tylko nie widzą że Zarząd jest beznadziejny !!!! Nie szukajmy winnych...rozwiń całość

      Żeby z tak dużego miasta nie można było polecieć chociażby do Rzymu czy Paryża? WSTYD!!!!! A wszyscy szukają wszędzie winnych tylko nie widzą że Zarząd jest beznadziejny !!!! Nie szukajmy winnych wszędzie dookoła może się jeszcze cofniemy do króla Jagiełły i tam poszukajmy przyczyn złej sytuacju Lublina ? Zarząd zastąpić ludźmi managerami którzy mają o tym pojęcie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      drogie lotnisko

      kp (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

      jeżeli różnica między lotniskiem w poznaniu a łódzkim wynosi ok 150-180 funtów / przelot do londynu w obydwie strony / to o czym gadamy !!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szkoda kasy

      krys (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 4

      policzmy 40000000zł : 739000 mieszkanców = 54,13 zł tyle kazdy łodzianin dołozy w tym roku do lotniska. dolozy dlatego ze nikt tym nie umie zarzadzac

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a może

      zza (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 8

      A może zrobić z lotniska na Lublinku wielki naprawdę wielkie i dochodowe lotnisko Cargo Zostawić tylko jakiś niewielki "porcik" pasażerski głownie latem I zarabiać na transporcie Przestać bawić...rozwiń całość

      A może zrobić z lotniska na Lublinku wielki naprawdę wielkie i dochodowe lotnisko Cargo Zostawić tylko jakiś niewielki "porcik" pasażerski głownie latem I zarabiać na transporcie Przestać bawić się w detal iść w hurt Miejce świetne autostrady trasy szybkiego ruchu ogromne magazyny wokoło Aż się prosi Jak ktoś na to wpadnie przed Łodzią znów będzie płacz za niewykorzystaną okazjązwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      cargo to nie takie proste .

      aviator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Lublinek nie nadaje się w obecnej postaci na lotnisko cargo . Na dostosowanie należałoby wydać więcej niż na terminal . Po za tym nocne loty cargo lądujące w środku zaspanego miasta grożą...rozwiń całość

      Lublinek nie nadaje się w obecnej postaci na lotnisko cargo . Na dostosowanie należałoby wydać więcej niż na terminal . Po za tym nocne loty cargo lądujące w środku zaspanego miasta grożą roszczeniami finansowymi mieszkańców .zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie rozumiecie?

      pikol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 4

      LOT , Eurolot , PPL i mnóstwo firm wokół to znajomki połączeni ze sobą aby trwać i doić państwo . LOT przejadł już wg szacunków 3 mld złotych , więc o jakich sumach my rozmawiamy . Jedyne wyjście...rozwiń całość

      LOT , Eurolot , PPL i mnóstwo firm wokół to znajomki połączeni ze sobą aby trwać i doić państwo . LOT przejadł już wg szacunków 3 mld złotych , więc o jakich sumach my rozmawiamy . Jedyne wyjście to jak najszybsza prywatyzacja tych pokomunistycznych niby firm . Czy wiecie , że w Państwowych Portach Lotniczych odprawa po 10 latach pracy wynosi średnio 290 000 zł ? Z chcielibyście tak w Łodzi ? I to z państwowych pieniążków ?
      Teraz już wiecie dlaczego Warszawie tak zależy aby układ trwał .zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama