ZŁOTE MASKI ZA SEZON 2013/2014:
Złote Maski za najlepszy spektakl w sezonie 2013/2014:
- Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi za „Iwonę, księżniczkę Burgunda” Witolda Gombrowicza w reżyserii Agaty Dudy-Gracz
- Teatr Wielki w Łodzi za „Cyrulika sewilskiego” Gioacchino Rossiniego w reżyserii Natalii Babińskiej
Złota Maska za najlepszą reżyserię w sezonie 2013/2014 - Michał Zadara za spektakl „Wszyscy byli odwróceni" Marka Hłaski na scenie Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi
Złota Maska za najlepszą rolę męską w sezonie 2013/2014 - Bronisław Wrocławski za rolę Boga w spektaklu „Boże mój!” Anat Gov na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi
Złote Maski za najlepszą rolę żeńską w sezonie 2013/2014 -
- Milena Lisiecka za rolę Elli w spektaklu „Boże mój!” Anat Gov na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi
- Iwona Dróżdż-Rybińska za rolę Iwony w spektaklu „Iwona, księżniczka Burgunda” Witolda Gombrowicza na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi
Złota Maska za najlepszą oprawę plastyczną spektaklu w sezonie 2013/2014 - Katarzyna Zbłowska i Waldemar Zawodziński za inscenizowany koncert „Umrzeć z tęsknoty. Najpiękniejsze piosenki żydowskie” na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi
Złota Maska za najlepszą muzykę teatralną w sezonie 2013/2014 - Piotr Nazaruk za spektakl „Urok Tuwima” w Teatrze Pinokio w Łodzi
Złota Maska za najlepszy spektakl w teatrach lalkowych w sezonie 2013/2014 - Teatr Pinokio w Łodzi za „Koralinę” Neila Gaimana w reżyserii Karoliny Maciejaszek
Złota Maska za najważniejsze wydarzenie na scenie off w sezonie 2013/2014 i nową energię w mieście - Teatr Zamiast w Łodzi
Nadzwyczajne Złote Maski
- Teatr Powszechny w Łodzi za spektakl „Tu-wim” w reżyserii Jerzego Jana Połońskiego za oryginalne podejście do poezji Juliana Tuwima w roku poety oraz twórcze umiejscowienie jej we współczesnym i łódzkim kontekście
- Dominika Muśka za odbudowanie zespołu baletowego Teatru Wielkiego w Łodzi i systematyczne podnoszenie jego jakości
Nadzwyczajna Złota Maska w roku jubileuszu 60-lecia Opery Łódzkiej dla Tadeusza Kopackiego, artysty i profesora pozostającego symbolem sceny operowej w Łodzi, wykonawcy partii Damazego i Stefana w historycznej inscenizacji „Strasznego dworu” Stanisława Moniuszki z 1954 roku
Skład Kapituły:
- Dariusz Pawłowski i Łukasz Kaczyński ("Dziennik Łódzki")
- Renata Sas ("Express Ilustrowany")
- Małgorzata Karbowiak ("Kalejdoskop")
- Izabella Adamczewska ("Gazeta Wyborcza")
- Piotr Grobliński ("Reymont.pl")
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?