Łódzki magistrat zaprezentował w czwartek (20 listopada) zapowiadaną od dawna "Księgę standardów ulicy Piotrkowskiej". Pokazuje, jak w kamienicach należących do różnych stylów architektonicznych zaprojektować gustowne reklamy, szyldy i witryny sklepów.
Księga przedstawia główne założenia występujących na Piotrkowskiej stylów: secesji, modernizmu, klasycyzmu i historyzmu. Sugeruje pasujące do nich rozwiązania przestrzenne i kolorystyczne, a także zalecenia dla konkretnych kamienic.
- Standardy dla ulicy Piotrkowskiej obowiązują już od dawna - mówi Kamila Kwiecińska-Trzewikowska, miejski konserwator zabytków w Łodzi. - Jednak mieliśmy wrażenie, że przedsiębiorcy nie zawsze rozumieją, o co nam chodzi. Księga ma być pomocą w stworzeniu odpowiednich i jednocześnie skutecznych reklam.
Księga przygotowana została we współpracy z pracownią architektoniczą RWSL.
- Tworząc księgę chcieliśmy wprowadzić na Piotrkowską zasady, które od dawna stosowane są w galeriach handlowych. Mają one także pomóc przedsiębiorcom w dotarciu do klienta - mówi Katarzyna Stańczak, architekt z pracowni architektonicznej RWSL.
To pierwsza taka pozycja w Polsce.
Księga została wydana w nakładzie 1000 egzemplarzy. Od przyszłego tygodnia będzie dystrybuowana wśród przedsiębiorców i właścicieli kamienic przy ulicy Piotrkowskiej. Egzemplarze ksiąg trafią również do bibliotek oraz łódzkich uczelni, m.in. Akademii Sztuk Pięknych i Politechniki Łódzkiej.
Koszt przygotowania księgi to 43 tys. zł. 30 tys. zł kosztowało opracowanie graficzne standardów, 13 tys. zł zaś druk księgi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?