Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Strategia rozwoju sieci dróg rowerowych w Łodzi już jest, ale nie ma na nią pieniędzy

Matylda Witkowska
Paweł Łacheta
Zarząd Dróg i Transportu przedstawił Strategię Rozwoju Dróg Rowerowych w Łodzi na lata 2015-2020+. Jednak już wiadomo, że w najbliższych latach nie uda się jej zrealizować.

Strategia została stworzona na podstawie konkursu European Cycling Challenge 2014. Przez cały maj cykliści za pomocą aplikacji Endomondo nanosili na mapę trasy, którymi jeżdżą na rowerze. Następnie jesienią przeprowadzone zostały konsultacje społeczne, podczas których rowerzyści zgłaszali swoje uwagi.

Powstała mapa z docelową siecią dróg rowerowych w Łodzi, siecią szlaków rowerowych oraz parkingów rowerowych przy węzłach komunikacyjnych. Strategia zakłada, że główny ruch rowerowy odbywać się będzie głównymi ulicami miasta, a potem będzie rozprowadzany w osiedla szlakami rowerowymi.

Bartosz Zimny, łódzki oficer rowerowy podkreśla, że strategia pozwoli lepiej zaplanować inwestycje rowerowe.

- Dzięki strategii nawet za 5 czy 10 lat będzie wiadomo, gdzie budować drogi, by jak najmniejszym kosztem przyłączać do sieci dróg rowerowych kolejne obszary - podkreśla Zimny.

Środowisko rowerowe ma wątpliwości dotyczące terminów realizacji strategii. Jak stwierdza dokument, utworzenie podstawowego szkieletu dróg ma zająć od 3 do 4 lat. W przyjętym właśnie budżecie miasta na rok 2015 na budowę dróg rowerowych zapisano zaledwie 5 mln zł. Tymczasem, jak wynika z szacunków Fundacji Fenomen, zrealizowanie całej strategii wymagałoby 200 mln zł. W takim tempie jej realizacja zajęłaby... 40 lat i zakończyła się w roku 2055.

- Strategia jest bardzo dobra, jednak w sensownym przedziale czasowym nie da się jej zrealizować - ocenia radny Bartosz Domaszewicz, przewodniczący doraźnej komisji ds. transportu.

W najbliższych planach Zarządu Dróg i Transportu była budowa drogi rowerowej w ulicy Rzgowskiej. Jednak z budżetem 5 mln zł w 2015 roku będzie to nierealne.

- Zamiast budować krótki odcinek ulicy Rzgowskiej, prawdopodobnie skupimy się na drobnych ułatwieniach dla rowerzystów, tworząc pasy i parkingi rowerowe w pobliżu szkół - mówi Zimny.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Strategia rozwoju sieci dróg rowerowych w Łodzi już jest, ale nie ma na nią pieniędzy - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki