Budowa trasy W-Z: zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu...

    Budowa trasy W-Z: zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Kilińskiego

    Wiesław Pierzchała

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Budowa trasy W-Z: zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Kilińskiego
    1/7
    przejdź do galerii

    ©Paweł Łacheta

    Ruszają kolejne remonty ulic i alei przy trasie W-Z. Na pierwszy ogień pójdzie skrzyżowanie al. Piłsudskiego i ul. Kilińskiego, które od przyszłej soboty zostanie częściowo zamknięte.
    - Z powodu prac na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Kilińskiego auta będą mogły tam jeździć jedynie po alei Piłsudskiego, natomiast ani auta, ani tramwaje nie pojadą ulicą Kilińskiego. Prace potrwają do sierpnia bieżącego roku. W tym czasie skrzyżowanie zostanie całkowicie rozkopane. W ramach przebudowy pojawi się nowy układ drogowy i torowy oraz nowe oświetlenie - oznajmił Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu.


    Nowe zasady ruchu na skrzyżowaniu mają być wprowadzone w nocy z piątku na sobotę (30/31 stycznia).

    W związku z inwestycją swoje trasy zmienią kursujące ulicą Kilińskiego tramwaje. Na północ od trasy W-Z z ruchu zostanie wyłączony odcinek od ul. Tuwima do al. Piłsudskiego, natomiast z drugiej strony skrzyżowania tramwaje będą dojeżdżały do ul. Orlej i zawracały.

    Ważne zmiany pojawią się też na ul. Orlej, na którą będzie można wjechać od ul. Kilińskiego, ale nie będzie można wyjechać z ul. Orlej na ul. Kilińskiego.

    Na tym remonty wzdłuż trasy W-Z nie skończą się.

    Pierwsza część prac na skrzyżowaniu trasy W-Z z al. Jana Pawła II rozpocznie się w drugiej połowie lutego. Natomiast na początku marca wykonawca trasy W-Z zamknie część skrzyżowania al. Piłsudskiego z al. Śmigłego-Rydza. Prace na obu skrzyżowaniach potrwają do jesieni. Prowadzone będą etapowo, co umożliwi zachowanie częściowej przejezdności.

    Kolejne prace zaplanowano na skrzyżowaniach:
    • al. Pilsudskiego i ul. Niciarnianej (marzec - maj)
    • al. Politechniki i ul. Wołowej (marzec - wrzesień)
    • al. Wyszyńskiego i ul. Retkińskiej (czerwiec - sierpień)


    Ponadto zaplanowano:
    • zamknięcie wlotu ul. Wileńskiej w ul. Bratysławską (kwiecień - maj)
    • przebudowę jezdni północnej trasy W-Z na wysokości ul. Gogola (do czerwca)
    • przebudowę dróg wokół Dworca Fabrycznego (na przełomie roku 2015 i 2016)
    • budowę torowiska przez al. Ofiar Terroryzmu - przejazd przez pętlę przy fabryce Dell.

    Dyrektor Nita zapewnił, że trasa W-Z będzie gotowa w październiku.


    Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

    Czytaj także

      Komentarze (31)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      maciek

      mac (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      A ja mam pytanie jak tramwaje będą zawracały przy Orlej? Bo bardzo mnie to zainteresowało :)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zawracanie

      grzegorz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Tak samo jak teraz zawracają przed ul.Tuwima

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ważna informacja

      Zu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      A czy będzie można skręcać w lewo z Piłsudskiego w Kilińskiego w kierunku południowym, tak żeby dojechać do Milionowej? Nie napisaliście o możliwych opcjach objechania tego bałaganu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dajcie to na jakiejs mapce

      turysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      Moglibyscie to jakos namalowac w 2D? :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      taa...

      notuję terminy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 1

      Jak można mieć zaufanie do obiecanek p. Nity, skoro ŻADEN z terminów ostatnich inwestycji (nawet etapów) nie został dotąd dotrzymany ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tytuł kłamie - to jest przebudowa

      w tekście juź lepiej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 4

      ale dlaczego tytuły artykułów kłamią?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      po co te hejty

      studentka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 28

      Boże ludzke po co te hejty, zamiast cieszyc sie, że Łódź się zmienia to tylko narzekać potraficie :) trzeba zagryźć zęby i dać rade ludzie. Łódź była obskurna jak jakieś slumsy, popatrzcie teraz,...rozwiń całość

      Boże ludzke po co te hejty, zamiast cieszyc sie, że Łódź się zmienia to tylko narzekać potraficie :) trzeba zagryźć zęby i dać rade ludzie. Łódź była obskurna jak jakieś slumsy, popatrzcie teraz, kamienice wyremontowane, miasto zaczyna wyglądać światowo a nie jak dziura.... jak komuś nie pasuje niech sie wyprowadzi... wróci to sie zdziwi. Nie pozdrawiam :)zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      po co te hejty

      grzegorz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Jak byś musiał dojeżdżać róg Tuwima/Kilińskiego to też byś kurwił .Tam od paru lat coś się dzieje,albo remont lub pożar to znowu remont dworca (niema jak wyjechać) albo remont AC4.Jedyny dojazd to...rozwiń całość

      Jak byś musiał dojeżdżać róg Tuwima/Kilińskiego to też byś kurwił .Tam od paru lat coś się dzieje,albo remont lub pożar to znowu remont dworca (niema jak wyjechać) albo remont AC4.Jedyny dojazd to od Dowborczyków ul.Tuwima. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 8

      takie miasto... :) bo przeciez kompleksowy remont lodzi powinno sie wykonac albo w ciagu jednej nocy albo za dotknieciem czarodziejskiej rozdzki :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mam dosyć

      kuba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 29

      mam już serdecznie dosyć tego miasta , jego władz i remontów w nieskończoność. wyprowadzam się.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to

      wy pier (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

      dalaj

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wyprowadź się jak najszybciej

      asd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 13

      Jednego malkontenta będzie mniej

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      miasto fajne

      tylko władza źle zorganizowana (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 9

      warto przeczekać, może zacznie rządzić ktoś rozsądny


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      np ty :D haha!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a

      Idź sobie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 16

      Nie potrzebni zagrzybiali malkontanci.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nieudacznicy ciągle narzekają

      FF (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 40 / 11

      Zachwycacie się innymi miastami i za wzór podajecie bardzo często m.in. Wrocław. Zobaczcie jednak co o naszym mieście myślą Wrocławianie. Poniżej fragment postu z Gazety Wrocławskiej (24.01.15,...rozwiń całość

      Zachwycacie się innymi miastami i za wzór podajecie bardzo często m.in. Wrocław. Zobaczcie jednak co o naszym mieście myślą Wrocławianie. Poniżej fragment postu z Gazety Wrocławskiej (24.01.15, 09:46:01):

      Jeśli Wrocław chce pozostać w czołówce atrakcyjnych turystycznie miast.Poznań,Bydgoszcz,Łódź,Szczecin,Warszawa i inne miasta inwestują gigantyczne pieniądze w odbudowe starej zabudowy ponieważ tylko takie miejsca są atrakcyjne turystycznie(...)
      Popatrzcie na Łódź i jej fabryki,które teraz są loftami,galeriami,biurowcami(...)zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      LD- DW

      podróżnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Wrocławianie wcale się nie zachwycają... bywam we Wrocławiu i mieszkam w Łodzi. We Wrocławiu zawsze się myslało inaczej niż w Łodzi. Tam powiadali, że mają bliżej do Berlina nż do Warszawy. I nie...rozwiń całość

      Wrocławianie wcale się nie zachwycają... bywam we Wrocławiu i mieszkam w Łodzi. We Wrocławiu zawsze się myslało inaczej niż w Łodzi. Tam powiadali, że mają bliżej do Berlina nż do Warszawy. I nie chodzi tylko o odległość w km. chodzi też o myślenie... Jakie LOFTY jeden LOFT u Scheiblera inne jakie galerie w naszych fabrykach - jedna Manufaktura... biurowce i owszem ale czy to jest napęd dla turystów? niechby władze miasta odnowiły kamienice w centrum a nie program 100Kamienic - raz tu raz tam.. bezład i wybiórcze wybieranie.. raz prywatne , raz miejskie... i efektu nie widać... Zerknijcie na harmonogram prac wokół dworca Fabrycznego? przełom lat 2015 i 2016. zero konkretów. bo dworzec to będzie jedna wielka pralnia i wyciskarka pieniędzy. PKP wycofała sie z dotacji unijnych i bedzie to jedna wielKA GALERIA FABRYCZNA. I za nią bedą musieli zapłacić Łodzianie... a PKP wspólnie z dyrektorami NCŁ będzie zbierać pieniażkizwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pojawiły się rozpory zainstalowane pomiędzy scianami oporowymi

      JzM (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 5

      To rozwiązanie jest niezgodne z Programem Funkcjonalno - Użytkowym.
      Takie rozwiązanie jest niezgodne z prezentowanymi wizualizacjami które można znaleźć w internecie i na stronach ZDiT i Miasta....rozwiń całość

      To rozwiązanie jest niezgodne z Programem Funkcjonalno - Użytkowym.
      Takie rozwiązanie jest niezgodne z prezentowanymi wizualizacjami które można znaleźć w internecie i na stronach ZDiT i Miasta.

      To jest całkiem inne rozwiązanie konstrukcyjne i estetyczne niż te które były przewidziane na etapie przetargu.

      Takie rozwiązanie jest też o wiele tańsze. Oszczędności liczone są w wielu milionach złotych.

      Takie rozwiązanie to dużo wyższe koszty eksploatacji. (Czyszczenie, okresowe malowanie, okresowa wymiana).

      I najważniejsze!!!!!!!!!!!
      Takie rozwiązanie uniemożliwia akcje ratunkowe z udziałem lekkich dźwigów. Gdyby trzeba było na przykład ustawić wykolejony tramwaj, to nie da się teraz postawić dźwigu na niższym poziomie. Rozpory nie pozwolą na ustawienie i manewrowanie masztem. Trzeba będzie ustawić dźwig za kolejną ścianą oporową dużo dalej od miejsca zdarzenia. To z kolei spowoduje potrzebę zastosowania o wiele większego (i droższego) dźwigu. Dodatkowo ta kolejna ściana oporowa nie jest liczona na taki eksperyment. Może pod wpływem tego nadmiernego obciążenia ulec uszkodzeniu.

      Czy ta zamiana została przeprowadzona zgodnie z kontraktem?
      Czy ta oszczędność trafi do miasta czy zostanie u wykonawcy?
      Czy główny architekt miasta zaakceptował taką zmianę?
      Czy to rozwiązanie zostało zaakceptowane przez NOWEGO INŻYNIERA KONTRAKTU

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KIEDY REMONT ROKICINSKIEJ W ANDRZEJOWIE?

      panna lodzia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 17

      .


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zapytaj sołtysa

      FF (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 5

      Polecamy

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Gry On Line - Zagraj Reklama