Reorganizacja w łódzkim magistracie. Zarząd Dróg i...

    Reorganizacja w łódzkim magistracie. Zarząd Dróg i Transportu do podziału

    Piotr Brzózka

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Reorganizacja w łódzkim magistracie. Zarząd Dróg i Transportu do podziału

    ©Grzegorz Gałasiński

    W łódzkim magistracie szykuje się wielka reorganizacja urzędu i podległych mu instytucji. Nieoficjalnie wiadomo, że ZDiT ma być podzielony na dwie części. Na bazie jednej z nich, zajmującej się planowaniem i budowaniem, ma powstać nowa superjednostka - Zarząd Inwestycji Miejskich. Druga część ZDiT, zajmująca się utrzymaniem dróg, ma być włączona w struktury Urzędu Miasta...
    Reorganizacja w łódzkim magistracie. Zarząd Dróg i Transportu do podziału

    ©Grzegorz Gałasiński

    Pogłoski o planowanych zmianach krążą po urzędniczych korytarzach. Magistrat oficjalnie nie potwierdza ani nie rozwiewa domysłów.

    - Przygotowujemy zmianę, która ma usprawnić zarządzanie miastem - mówi Tomasz Piotrowski, szef gabinetu prezydent Hanny Zdanowskiej. - Propozycje na finalnym etapie będzie jeszcze musiała zaakceptować pani prezydent Hanna Zdanowska, dziś jest za wcześnie, by o tym mówić.

    Nam jednak udało się nieoficjalnie poznać dużą część założeń planu. Punktem wyjścia ma być samokrytyczne stwierdzenie, że w mieście kuleje zarządzanie inwestycjami. Urzędnicy uznali, że niewłaściwe jest łączenie procesów planowania, realizacji i utrzymania w jednym ręku, np. dyrektora ZDiT. Z drugiej strony zauważa się, że miasto ma dziesiątki podległych instytucji (ZDiT, szkoły, teatry itd), a każda z nich we własnym zakresie zajmuje się planowaniem i realizacją inwestycji - mamy więc wielkie rozproszenie tych procesów.

    Recepta? Miasto chce podzielić swoją aktywność na kilka centralnych pionów, z czym będzie się wiązać reorganizacja magistratu i podległych mu jednostek - w szczególności ZDiT, który dysponuje budżetem inwestycyjnym, rzędu 800 mln zł rocznie (wszystkie wydatki inwestycyjne gminy to około 1,3 mld zł).

    Pierwszy pion ma się zajmować planowaniem inwestycji w skali całego miasta. Powstanie na bazie działającego już Biura Strategii Miasta.

    Pion drugi będzie się zajmował przygotowaniem inwestycji - analizami, badaniami, tworzeniem map, przeprowadzkami mieszkańców. Najprawdopodobniej zajmie się tym Biuro ds. Projektów Kluczowych, zupełnie nowy podmiot, ale powstały na bazie istniejących jednostek.

    Pion trzeci ma się zajmować realizacją inwestycji. Wszystko wskazuje, że powstanie nowa superjednostka na bazie części Zarządu Dróg i Transportu (ewentualnie konsolidacją może się zająć Zarząd Nowego Centrum Łodzi). Jej robocza nazwa to Zarząd Inwestycji Miejskich. Trafią tu nie tylko niektórzy pracownicy ZDiT, ale też inne osoby o podobnych kompetencjach, pracujące dziś w całym magistracie czy podległych mu jednostkach. ZIM będzie się zajmować wszystkimi dużymi inwestycjami w skali miasta, ale nie będzie miał nic do powiedzenia w sprawie ich planowania.

    Po rewolucji jednostek może być mniej. Zwolnienia? O tym nikt nie chce rozmawiać.


    Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

    Czytaj także

      Komentarze (47)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      reorganizacja urzędu Miasta

      Łodzianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      DIM , Dyrekcja Inwestycji Miejskich ...był za komuny 50 lat temu ...kto nie ma pojecia o zarzadzaniu Miastem ..to wciąż "robi reorganizacje " ...bo w "metnej wodzie rybki sie lepiej łowi"...rozwiń całość

      DIM , Dyrekcja Inwestycji Miejskich ...był za komuny 50 lat temu ...kto nie ma pojecia o zarzadzaniu Miastem ..to wciąż "robi reorganizacje " ...bo w "metnej wodzie rybki sie lepiej łowi" ...dyletanci , którzy nie maja pojecia o zarzadzaniu miastem i...jego zadłużaniu , tak właśnie robią ...czyli nic nie robią ...tylko reorganizuja !!!! i zadłużają Miast !!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      podział jednostki

      eloelo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Będzie więcej dyrektorów, zastępców dyrektorów, sekretark, rzeczników prasowych. Wszystkiego będzie więcej. Pensji dla urzędników też będzie więcej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      buhahahaha

      ave (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Powrót do centralnego planowania publicznych inwestycji i aż 25 lat debile potrzebowali by zrozumieć że jest to lepsze niż samowolka jak powstała, no ale ileś samochodów kupiono prywatnie, ileś...rozwiń całość

      Powrót do centralnego planowania publicznych inwestycji i aż 25 lat debile potrzebowali by zrozumieć że jest to lepsze niż samowolka jak powstała, no ale ileś samochodów kupiono prywatnie, ileś mieszkań, ileś domów wybudowano dzięki temu kradnąc publiczne.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czyżby koniec Nity?

      Łał (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      To by się działo...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dalsze doskonalenie czyli poprawianie ideału...

      Jan Naj (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      "Przygotowujemy zmianę, która ma usprawnić zarządzanie miastem - mówi Tomasz Piotrowski, szef gabinetu prezydent Hanny Zdanowskiej". To utworzenie DEPARTAMENTÓW i CENTRÓW w tym bizantyjskim...rozwiń całość

      "Przygotowujemy zmianę, która ma usprawnić zarządzanie miastem - mówi Tomasz Piotrowski, szef gabinetu prezydent Hanny Zdanowskiej". To utworzenie DEPARTAMENTÓW i CENTRÓW w tym bizantyjskim Uwiądzie Miasta nie usprawniło zarządzania? A miało być tak sprawnie. A wyszło jak zawsze. Czyli jaki pan...
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Reorganizacja ZDiT potrzebna była już dawno

      Roman Kołysko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      Zmiany w Zarządzie Dróg i Transportu powinny być zrobiona już dawno. Ten Zarząd powinien być inaczej uformowany przy jego tworzeniu w 2003 roku. Obecnie, przede wszystkim, trzeba odłączyć zadania...rozwiń całość

      Zmiany w Zarządzie Dróg i Transportu powinny być zrobiona już dawno. Ten Zarząd powinien być inaczej uformowany przy jego tworzeniu w 2003 roku. Obecnie, przede wszystkim, trzeba odłączyć zadania związane z komunikacją miejską (rozkłady jazdy, bilety, kontrolerzy itp.). Organizowanie komunikacji miejskiej to jest całkiem inna sfera zadań zarządzania miastem i łączenie z zarządzaniem drogami jest nieporozumieniem. Zarząd Dróg powinien się zajmować drogami, ale kompletnie. Powinni tam pracować najlepsi łódzcy drogowcy. W obecnym ZDiT zarządzanie drogami stanowi margines (widać to chociażby po strukturze organizacyjnej). Przecież widać co jest na drogach do zrobienia i to natychmiast. Zarząd Dróg powinien mieć duży wpływ na plan inwestycji i remontów drogowych oraz dużą wiedzę na ten temat, a nie o wszystko pytać i konsultować. Zarząd powinien mieć narzędzia szybkiego reagowania na różne zdarzenia na drogach - zlecanie w drodze przetargu tego nie załatwi. Pracowałem z przeszłości w Wojewódzkim Przedsiębiorstwie Dróg i Mostów. Tam była atmosfera drogowa, było środowisko drogowe i drogi (mimo braków materiałowych i gorszych technologii) były systematycznie naprawiane i odnawiane, łącznie z zielenią i odśnieżaniem. Plan reorganizacji ZDiT jest pewną nadzieją, ale powinien być zrealizowany z dobrym zamysłem, przez fachowców i z dobrem dróg jako nadrzędnym celem. Pracowników należy ukierunkować, przeszkolić i powinni widzieć wokół siebie jakieś autorytety drogowe - wtedy dadzą radę. Jak ta reorganizacja nie wyjdzie, to wszyscy sceptycy i krytykanci będą mieć rację, bo jej konieczność istnieje od dawna, ale dopiero teraz jest ta nadzieja. Są jeszcze inne istotne i użyteczne działania Zarządu, ale niech sami na to wpadną. Pozdrawiam wszystkich moich współpracowników z byłego Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Dróg i Mostów w Łodzi, wszystkich życzliwie wspominam jako zaangażowane środowisko drogowe. Byliśmy jednocześnie i zarządcą dróg i inwestorem i przedsiębiorstwem wykonującym utrzymanie. Natrudziliśmy się, ale satysfakcja była codziennością.
      Roman Kołysko.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wypowiedział się stary urzędas

      Michał (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Stare leśne dziadki oczywiście wiedzą wszystko lepiej. A jak on był urzędasem to już to była bajka. Idź chłopie, bo nawet na tych swoich zajęciach pleciesz bajdy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Masz Rację Romek

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Masz rację Romek , pozdrawiam cię ,kolega z roku Z.G.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ZIM

      Jaś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      tak można w kółko,za komuny był DIM i to zmienili,teraz znowu będzie tylko nazwa inna DIM.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Oto jak tworzy się teorię do potrzeby zapewnienia nowych etatów.

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 2

      Koalicjanci upomnieli się o stołki. Tych już brakuje więc robi się reorganizację.
      Dlaczego nie zrobiono jej w połowie pierwszych rządów Hani?
      Bo nie były potrzebne krzesła.
      Czy ktoś z UM...rozwiń całość

      Koalicjanci upomnieli się o stołki. Tych już brakuje więc robi się reorganizację.
      Dlaczego nie zrobiono jej w połowie pierwszych rządów Hani?
      Bo nie były potrzebne krzesła.
      Czy ktoś z UM konsultuje te pomysły z innymi miastami i naukowcami
      z Uniwersytetu Łódzkiego?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W związku z koalicją PO - PSL w RM powstaną nowe miejsca pracy

      jb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 3

      dla członków ugrupowania koalicjanta. Na razie podzielą ZDiT ale na tej zasadzie można podzielić wszystkie jednostki organizacyjne UMŁ.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      beda nowe posadki

      lodzerszmat (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 1

      dla nowych sojuszników ,stąd ten pomysł-jakoś mnie to nie dziwi

      Polecamy

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Gry On Line - Zagraj Reklama