Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reorganizacja w łódzkim magistracie. Zarząd Dróg i Transportu do podziału

Piotr Brzózka
Grzegorz Gałasiński
W łódzkim magistracie szykuje się wielka reorganizacja urzędu i podległych mu instytucji. Nieoficjalnie wiadomo, że ZDiT ma być podzielony na dwie części. Na bazie jednej z nich, zajmującej się planowaniem i budowaniem, ma powstać nowa superjednostka - Zarząd Inwestycji Miejskich. Druga część ZDiT, zajmująca się utrzymaniem dróg, ma być włączona w struktury Urzędu Miasta...

Pogłoski o planowanych zmianach krążą po urzędniczych korytarzach. Magistrat oficjalnie nie potwierdza ani nie rozwiewa domysłów.

- Przygotowujemy zmianę, która ma usprawnić zarządzanie miastem - mówi Tomasz Piotrowski, szef gabinetu prezydent Hanny Zdanowskiej. - Propozycje na finalnym etapie będzie jeszcze musiała zaakceptować pani prezydent Hanna Zdanowska, dziś jest za wcześnie, by o tym mówić.

Nam jednak udało się nieoficjalnie poznać dużą część założeń planu. Punktem wyjścia ma być samokrytyczne stwierdzenie, że w mieście kuleje zarządzanie inwestycjami. Urzędnicy uznali, że niewłaściwe jest łączenie procesów planowania, realizacji i utrzymania w jednym ręku, np. dyrektora ZDiT. Z drugiej strony zauważa się, że miasto ma dziesiątki podległych instytucji (ZDiT, szkoły, teatry itd), a każda z nich we własnym zakresie zajmuje się planowaniem i realizacją inwestycji - mamy więc wielkie rozproszenie tych procesów.

Recepta? Miasto chce podzielić swoją aktywność na kilka centralnych pionów, z czym będzie się wiązać reorganizacja magistratu i podległych mu jednostek - w szczególności ZDiT, który dysponuje budżetem inwestycyjnym, rzędu 800 mln zł rocznie (wszystkie wydatki inwestycyjne gminy to około 1,3 mld zł).

Pierwszy pion ma się zajmować planowaniem inwestycji w skali całego miasta. Powstanie na bazie działającego już Biura Strategii Miasta.

Pion drugi będzie się zajmował przygotowaniem inwestycji - analizami, badaniami, tworzeniem map, przeprowadzkami mieszkańców. Najprawdopodobniej zajmie się tym Biuro ds. Projektów Kluczowych, zupełnie nowy podmiot, ale powstały na bazie istniejących jednostek.

Pion trzeci ma się zajmować realizacją inwestycji. Wszystko wskazuje, że powstanie nowa superjednostka na bazie części Zarządu Dróg i Transportu (ewentualnie konsolidacją może się zająć Zarząd Nowego Centrum Łodzi). Jej robocza nazwa to Zarząd Inwestycji Miejskich. Trafią tu nie tylko niektórzy pracownicy ZDiT, ale też inne osoby o podobnych kompetencjach, pracujące dziś w całym magistracie czy podległych mu jednostkach. ZIM będzie się zajmować wszystkimi dużymi inwestycjami w skali miasta, ale nie będzie miał nic do powiedzenia w sprawie ich planowania.

Po rewolucji jednostek może być mniej. Zwolnienia? O tym nikt nie chce rozmawiać.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Reorganizacja w łódzkim magistracie. Zarząd Dróg i Transportu do podziału - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki