Budowa prawoskrętu z al. Rydza-Śmigłego w al. Piłsudskiego może się zakończyć za 2-3 tygodnie, bo zostało tam tylko położenie asfaltu.
Zaawansowanie prac na widzewskim odcinku modernizowanej trasy W-Z jest na poziomie 40 proc.
- Mamy już tam ułożonych 9 km płyt torowych i 1,2 km wylanego torowiska na ul. Hetmańskiej - mówi Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora ZDiT ds. inwestycji i remontów. - Natomiast na pętli przy Dellu kończymy już prace torowe. Obecnie układane są rozjazdy torowiska i zaczynamy budowę budynków socjalnych dla MPK.
Za miesiąc takie same budynki dla MPK drogowcy zaczną budować przy krańcówce na al. Wyszyńskiego. Na Retkini zaawansowanie prac również wynosi 40 proc.
- Na pętli Wyszyńskiego ułożone są 4 z 6 rozjazdów. Na przełomie lutego i marca rozpoczniemy tam budowę budynków socjalnych i wiat. Płyty pod torowisko są też gotowe od Wyszyńskiego do Waltera-Jankego. Pozostaje tam tylko położyć tory - zapewnia Katarzyna Mikołajec. - Na Retkini postawiliśmy 100 słupów trakcyjnych i wszystko jest gotowe do zawieszenia sieci trakcyjnej.
Na odcinku centralnym trasy W-Z wykonanych zostało przeszło 60 proc. prac. Gotowe jest torowisko od al. Włókniarzy do ul. Żeromskiego. Natomiast przy ul. Wólczańskiej jest gotowa konstrukcja pod estakadę tramwajową. Nad wyjazdem z tunelu pojawiły się rozpory, których na wizualizacjach tunelu nie było. To szare rury, które nie zostaną zabudowane. ZDiT nie zamierza też wcielać w życie pomysłu byłego wiceprezydenta Radosława Stępnia, by rozpory obsadzić roślinnością.
Z kolei na przystanku MPK Piotrkowska Centrum (przy Centralu) trwa montaż stalowej wiaty, który ma potrwać do końca lutego.
- Budowa tunelu też jest zaawansowana. Jego stropy wykonano w 95 proc., a płyty denne są wykonane niemal w całości - mówi Katarzyna Mikołajec.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?