Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rewolucja komunikacyjna w Łodzi. Pomysł usunięcia autobusów z centrum oburzył mieszkańców

Agnieszka Magnuszewska
Polskapresse/archiwum
Planowane zmiany w sieci połączeń MPK spotkały się z miażdżącą krytyką łodzian i radnych z komisji ds. transportu. ZDiT ma robić poprawki.

Pomysł usunięcia autobusów MPK z centrum miasta i pozostawienie tam głównie tramwajów nie spotkał się z akceptacją większości naszych Czytelników. Projekt planu transportowego, który stworzyła firma wynajęta przez Zarząd Dróg i Transportu, został ostro skrytykowany. Głównie za likwidację części linii autobusowych i maksymalne ich skrócenie. Zwrócono też uwagę, że autorzy "rewolucji w MPK" zapomnieli o niepełnosprawnych. Takie osoby będą mogły wsiąść tylko do 22 nowych tramwajów.

Rewolucja komunikacyjna w Łodzi. Autobusy mają omijać centrum i dowozić do tramwajów [MAPY]

Projekt negatywnie oceniają też radni z komisji ds. transportu. Zapoznali się z trzema wariantami reorganizacji sieci połączeń w ubiegły czwartek. Pierwszy z nich zakłada likwidację 20 linii autobusowych, m.in. 98A i B czy 85, oraz zmianę tras aż 50 linii, co wiąże się z ich skróceniem.

Tak jest też w wariancie drugim, gdzie linia 96 miałaby kursować tylko z Janowa na Dąbrowę, a 98 z Nowego Józefowa na dworzec Łódź Kaliska. Zlikwidowano by też 7 linii autobusowych i tramwaj nr 5. Z kolei wariant trzeci oznacza likwidację 10 linii autobusowych oraz tramwajów nr 4 i 13.

- Żaden z tych wariantów nie jest do akceptacji - podkreśla radny PO Bartosz Domaszewicz, przewodniczący komisji ds. transportu. - Są w nich błędy merytoryczne. Ponadto zmiany oznaczałyby, że pasażerowie MPK będą mieć do przystanku nawet 600 metrów.

ZDiT zobowiązał się, że jeszcze raz przeanalizuje projekt planu i weźmie pod uwagę zmiany proponowane przez Inicjatywę na Rzecz Przyjaznego Transportu. Poprawione warianty zostaną zaprezentowane na posiedzeniu komisji 26 lutego.

Zmian do wprowadzenia jest sporo. Radny PO Mateusz Walasek zauważył, że w planie podano nazwy ulic, których nie ma, ponadto nie wzięto pod uwagę, iż po tej reorganizacji z lotniska nie będzie kursował bezpośrednio żaden autobus do dworców Łódź Kaliska i Łódź Fabryczna.

Z pierwszym dworcem nie byłby też skomunikowany Teofilów. Radnego oburza pomysł likwidacji linii 96 i 78, choć zajmują one pierwsze i trzecie miejsce pod względem liczby przewożonych pasażerów (łącznie 12 proc.).

Ze względu na liczne uwagi do planu transportowego radni przesunęli skonsultowanie go z łodzianami z drugiej połowy lutego na marzec. Czy po korekcie mieszkańcy ocenią go pozytywnie?

Jako jeden z nielicznych reorganizację poparł pan Grzegorz z Sieradza.

- Bywam w Antwerpii, gdzie taką rewolucję przeprowadzono w 2013 r. Wyrzucono autobusy z centrum, bo blokowały ulice w godzinach szczytu i stworzono stacje podmiejskie, na których z autobusu można przesiąść się do tramwaju - mówi nasz Czytelnik. - Pół roku była z tego powodu awantura, ale teraz mieszkańcy wydają się zadowoleni.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Rewolucja komunikacyjna w Łodzi. Pomysł usunięcia autobusów z centrum oburzył mieszkańców - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki