Na pozyskiwaniu nowych pracowników MPK zależy, bo do 2017 r. na emeryturę przejdzie 200 pracowników.
- Nasze grono techniczne się starzeje i trzeba je zastąpić młodymi ludźmi - mówi Krzysztof Kamiński, wiceprezes MPK.
Dlatego łódzki przewoźnik wspólnie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego oraz Powiatowym Urzędem Pracy stworzyli program dokształcania absolwentów techników.
- To projekt innowacyjny, umożliwia uczenie się poprzez wykonywanie zadań zawodowych - podkreśla Janusz Moos, dyrektor CDNiKP.
Walentynki 2015. Pomysły na prezent na Walentynki dla niego i dla niej
Praktyka zawodowa w przypadku zaplecza technicznego na zajezdniach tramwajowych jest wyjątkowo istotna.
- Nie ma żadnej szkoły, która uczy typowo o tramwajach - podkreśla Marcin Kowalewski, absolwent Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 9. - Dobrze, że wcześniej skończyliśmy kurs przygotowujący do zawodu mechanika taboru tramwajowego.
Kurs, który ukończył pan Marcin, trwał od 9 czerwca do 3 lipca 2014 r. W sierpniu pięciu absolwentów ZSP nr 9 zaczęło staż przygotowujący do pracy na stanowisku elektromontera w zajezdniach Chocianowice i przy Tramwajowej.
Praktyki w MPK są płatne.
- Podczas 6-miesięcznego stażu praktykantom płaci Powiatowy Urząd Pracy. To kwota 1261 zł brutto - mówi Bogusław Dąbrowski, rzecznik PUP. - Poza tym w bonie stażowym, który otrzymuje absolwent jest zapewnienie, że pracodawca zatrudni go na kolejne 6 miesięcy. I wówczas płaci mu MPK, bo podpisuje z nim umowę o pracę. Natomiast po 6 miesiącach odbytej pracy MPK dostaje jednorazową premię od PUP w wysokości 1500 zł za każdego pracownika.
W środę staże zaczęło kolejne 20 osób. To najlepsi z grupy 80 osób, które zaczęły teoretyczny kurs przygotowawczy na przełomie października i listopada.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?