Ważne
    Budowa Trasy W-Z. Od poniedziałku tramwaje i autobusy pojadą...

    Budowa Trasy W-Z. Od poniedziałku tramwaje i autobusy pojadą inaczej [MAPY]

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Budowa Trasy W-Z. Od poniedziałku tramwaje i autobusy pojadą inaczej [MAPY]
    1/4
    przejdź do galerii

    ©Paweł Łacheta

    W poniedziałek (16 marca) rozpoczyna się kolejny etap robót na skrzyżowaniu marszałków. Tym razem wiąże się on z utrudnieniami wyłącznie dla pasażerów MPK. Potrwają one do września.
    - Wchodzimy w kolejny etap przebudowy "skrzyżowania marszałków". Polega on na przebudowie układu torowego w kierunku północ-południe, stąd konieczność wyłączenia od poniedziałku ruchu tramwajowego na Kopcińskiego i Śmigłego Rydza od Przybyszewskiego do Narutowicza - mówi Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu. - W zamian za to będzie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. Staramy się zapewnić jak największą jej częstotliwość.


    Trasy zmieni pięć linii tramwajowych, jedna zostanie zawieszona, a jedna uruchomiona.

    - Linie kursujące teraz ul. Narutowicza, czyli 9 i 13 zostaną skrócone. Linia 9 ze Zdrowia ma kursować na pętlę Radiostacja, również linia 13 będzie jeździć z ul. Szczecińskiej na pętlę Radiostacja - mówi Marcin Odrowski z MPK. - Linia 4 będzie skierowana z Helenówka na Koziny, w związku z czym zawieszeniu ulegnie linia 7. Z kolei linia 14 ma kursować z Dąbrowy przez ulice Dąbrowskiego, Rzgowską, pl. Niepodległości, Politechniki na Żabieniec.

    Od poniedziałku zostanie uruchomiona dodatkowa linia tramwajowa nr 1. Jej trasa będzie się zaczynać na pętli Niższa/Śląska.

    - Dalej kierowana ona będzie przez ul. Śmigłego - Rydza i Przybyszewskiego, wjedzie na trasę ŁTR,a następnie ulicami Narutowicza, Kilińskiego i Wojska Polskiego dojedzie na pętlę Strykowska - tłumaczy Marcin Odrowski. - Linia nr 1 ma kursować co 18 minut.

    - Trzeba pamiętać, że "jedynka" wjeżdża na ŁTR, więc jej częstotliwość musi być skorelowana z innymi liniami tak, by nie doprowadzić do zablokowania innych tramwajów - dodaje Nita.

    Z kolei częstotliwość nowej linii autobusowej nr Z4 to pięć minut. - Będzie ona kursować z Dąbrowy przez Śmigłego - Rydza, Kopcińskiego, Jaracza na pl. Dąbrowskiego i wracać przez ul. Narutowicza - mówi Odrowski.

    W przypadku autobusów trasę zmieni trochę linia 57, bo będzie ona kursowała również Abramowskiego, Wigury i Orlą. - Ma to pozwolić na lepsze skomunikowanie z linią Z1 na ul. Kilińskiego i umożliwić lepsze przesiadanie się pasażerów - mówi Nita. - Natomiast zawieszeniu ulegnie linia autobusowa Z5, która w dużej części pokrywa się z linią 57.

    JAK BĘDĄ WYGLĄDAŁY NOWE TRASY? CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (24)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Słoiki

      maniek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Mam wrażenie, że to prawdziwe słoiki z Ozorkowa tym zarządzają.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      SZOK

      ann (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Ja pier... nic się nie kończy a wszystko dalej rozpoczyna. Ktoś kto ma nadzór nad tym wszystkim ma chyba podstawowe wykształcenie i mieszka na wsi, miasto zna z telewizji.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ciężarówki rozjeżdżają Narutowicza i Konstytucyjną.

      chłodnym okiem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      To wszystko dlatego, że jakiś kretyn albo cwaniak zrezygnował z wywożenia ziemi koleją.

      A tory zdemontowano i zniknęły. Ciekaw jestem gdzie i kto za to dostał kasę.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Ponury żart.

      Zamknięcie torowiska nie powinno potrwać dłużej niż czas potrzebny na wylanie i związanie podbudowy + 3 dni na ułożenie torów. Przy takim poziomie rozwałki należało też pomyśleć o...rozwiń całość

      Ponury żart.

      Zamknięcie torowiska nie powinno potrwać dłużej niż czas potrzebny na wylanie i związanie podbudowy + 3 dni na ułożenie torów. Przy takim poziomie rozwałki należało też pomyśleć o jednotorowym obejściu dla tramwajów, jak w zeszłym roku na Kościuszki, a w końcu o tym, żeby jak najszybciej oddać już do użytku torowisko z Widzewa do Kilińskiego (prace trwają już wiele miesięcy, spokojnie można było je zakończyć). Wtedy tramwaj z Widzewa dowoziłby bez korków do Kilińskiego i tam przesiadka w autobusy.

      Problem jednak w tym, żeby się chciało chcieć.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tradycyjnie przypominamy, że to przebudowa

      a przebudowa to coś innego niż budowa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      niemniej cieszymy się, że zbliża się do końca!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      miastem rządzą debile

      miastem rządzą debile (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 8

      miastem rządzą debile

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co słychać

      w sprawie? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3780615,akcja-cba-w-urzedzie-miasta-lodzi-sprawa-tomasza-piotrowskiego-w-gorzowskiej-prokuraturze,id,t.html

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Z4

      mat (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      A pociągnąć to do Ronda Broniewskiego zawijką z barierek po Niższej dalej Broniewskiego Tatrzańska Dąbrowa powrót Tatrzańska Broniewskiego Rydza Śmigłego

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ..

      Gary (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

      Co za kretynizm "puszczać" tramwaj na Kilińskiego, wystarczy zobaczyć jakie korki tam się tworzą i bez tego. Ale zza biurka tego nie widać.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      piłsudskiego była brdzo dobra przed remontem

      po remoncie będzie jakieś badziewie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 11

      przecież zdanowką to wy, po raz drugi, wybraliście. Tylko w Polsce robi się remont jedynej przelotowej trasy, bez wcześniejszego przygotowania tras alternatywnych.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      po prostu świetna!

      jaaasne (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 14

      Ano wybraliśmy ponownie.
      A trasy alternatywne - słyszałeś i wyprowadzeniu TIRów z miasta?
      A o Trasie Górnej i wyremontowanej Inflanckiej?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Gry On Line - Zagraj Reklama