Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź jak Norwegia. W pobliżu Dworca Fabrycznego powstanie podgrzewana ulica [WIZUALIZACJA]

Agnieszka Magnuszewska
Na górze wizualizacji znajduje się rondo u zbiegu Węglowej i Lindleya. Pierwszy tramwaj jedzie po ul. Węglowej, a drugi wyjeżdża na ul. Tramwajową tuż przy siedzibie MPK
Na górze wizualizacji znajduje się rondo u zbiegu Węglowej i Lindleya. Pierwszy tramwaj jedzie po ul. Węglowej, a drugi wyjeżdża na ul. Tramwajową tuż przy siedzibie MPK ZDiT
Łódź dorówna Norwegii z podgrzewanymi chodnikami i Holandii z ciepłymi ścieżkami rowerowymi. Będzie mieć ogrzewaną drogę.

Wkrótce Łódź będzie mogła się pochwalić pierwszą podgrzewaną ulicą, która powstanie w pobliżu nowego dworca Łódź Fabryczna. Choć grzałki zostaną na niej zamontowane tylko na kilkudziesięciu metrach, to zawsze robi to wrażenie. W końcu Holandia dopiero testuje podgrzewane termalnie drogi rowerowe, a Norwegia zdecydowała się na podgrzewane chodniki.

Podgrzewana ma być część ul. Nowowęglowej, tuż przy dworcu. To właśnie na ten odcinek jest już gotowy projekt.

- Docelowo ul. Nowowęglową mają dojeżdżać do dworca dalekobieżne autobusy. Zanim jednak Nowowęglowa zostanie wybudowana na odcinku od Wierzbowej do Kopcińskiego, autokary mają dojeżdżać do dworca ul. Wierzbową i dalej Nowowęglową, na którą jest już projekt - mówi Piotr Grabowski z biura prasowego Zarządu Dróg i Transportu. - Następnie autokary będą wjeżdżać na drogi zjazdowe (rampy), które umożliwią im wjazd do dworca na poziom minus osiem. To właśnie te rampy, które będą przeznaczone tylko dla autobusów, mają być podgrzewane - dodaje Grabowski.

Grzałki zostaną wmontowane w beton pod nawierzchnią dróg zjazdowych. Jej podgrzewanie ma zwiększyć bezpieczeństwo przy zjeździe po powierzchni o nachyleniu 5 - 6 stopni. Dotyczy to oczywiście okresu zimowego.

Na dalszy odcinek Nowowęglowej (od Wierzbowej do Kopcińskiego) ZDiT nie ma jeszcze projektu. Ale dokumentacja jest już gotowa dla 11 dróg przy dworcu.

Jedną z nich jest Lindleya, która w połowie odcinka od Narutowicza do Węglowej będzie woonerfem. Wjazd w nią ma być możliwy od ul. Narutowicza, ale trzeba brać poprawkę na to, że z woonerfu nie będzie wyjazdu w Węglową. Na drugą część ul. Lindleya będzie można się dostać od strony Tramwajowej i Węglowej. U zbiegu Lindleya i Węglowej zostanie wybudowane rondo.

Woonerf powstanie też na ul. Knychalskiego, między Narutowicza a Węglową. Będzie on nietypowy, bo na środku jezdni ma być pasaż z zielenią, ławkami i stylowym zegarem. Natomiast po bokach pasażu zostaną wybudowane jezdnie. Jednak na ul. Knychalskiego możliwe będą tylko docelowe wjazdy.

Podobnie będzie na ul. Kilińskiego, która zostanie przeznaczona dla docelowych wjazdów oraz komunikacji miejskiej. Powstaną na niej przystanki dla autobusów i tramwajów.

Natomiast na ul. Składowej zmieni się organizacja ruchu. Będzie można w nią wjechać z ul. Narutowicza, by dalej dojechać do ul. POW.

Główną oś komunikacyjną układu drogowego przy dworcu ma stanowić Nowowęglowa i czteropasmowa Nowotargowa, która głównie będzie przeznaczona dla transportu prywatnego, czyli osobówek.

- Planujemy, że większość ulic przebudowana zostanie w tym roku. Dotyczy to Nowowęglowej, Nowotargowej, Lindleya, Knychalskiego, Kilińskiego, Wierzbowej oraz Tramwajowej - mówi Grabowski.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Łódź jak Norwegia. W pobliżu Dworca Fabrycznego powstanie podgrzewana ulica [WIZUALIZACJA] - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki