Dziś alufelgi widzimy zamontowane w większości jeżdżących po naszych drogach samochodów osobowych. Mało tego, już ich producenci na pierwsze wyposażenie montują właśnie obręcze z aluminium. Teraz, gdy większość samochodów ma sezonowo zmieniane ogumienie, kierowcy chętnie zakładają tego typu obręcze, szczególnie z oponami letnimi. Coraz częściej wymienia się kompletne koła a nie tylko opony.
Pierwszym powodem, dla którego to się dzieje jest fakt, że auto z ciekawym wzorem alufelg po prostu lepiej wygląda. W wyspecjalizowanych sklepach wybór i rozmiary są wprost nieograniczone. Można ponadto dobierać felgi ze stopów lekkich także w różnych kolorach, dopasowując je do nadwozia.
Nie wszyscy jednak wiedzą, że ten rodzaj obręczy ma w wielu przypadkach jeszcze inne zalety. Dzięki wielu warstwom lakieru są one odporniejsze na korozję niż stalowe i dlatego można na nich jeździć przez cały rok, także zimą.
Okazuje się, że współczesna alufelga to nie tylko wygląd, ale również lepsza wytrzymałość. Zawartość krzemionki, jednego ze składników stopu, z którego jest wykonana taka obręcz sprawia, że jest ona bardziej wytrzymała i bardziej sprężysta od obręczy tradycyjnej. Jak twierdzą fachowcy, również w wielu przypadkach łatwiej taką felgę wyprostować (jeszcze niedawno było dokładnie odwrotnie). Poza tym są one wciąż nieco lżejsze od "stalówek" i dzięki swojej budowie szybciej chłodzą się montowane w nich hamulce. Te dwie cechy może nie mają takiego znaczenia w codziennej eksploatacji, ale już w samochodzie sportowym bardzo się przydają.
Alufelgi można już dobrać do wszystkich samochodów i to nie tylko w interesującym nas rozmiarze, ale również w wybranym wzorze oraz barwach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?