Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Alufelgi poprawiają nie tylko wygląd Twojego samochodu

Redakcja
Obręcze wykonane z tzw. stopów lekkich, zwane popularnie alufelgami, do samochodów cywilnych trafiły ze sportu. Już wiele lat temu zawodnicy ścigający się w rajdach i wyścigach na torze chętniej zakładali na osie swoich maszyn opony z takimi właśnie obręczami niż tradycyjnymi, stalowymi. W sporcie motorowym chodziło przede wszystkim o ich niższą masę oraz lepsze odprowadzanie ciepła z okładzin hamulców. W samochodzie sportowym znaczenie ma bowiem każdy kilogram jego wagi. Liczy się także maksymalna skuteczność hamulców. Te przegrzane, po prostu, słabiej hamują. Nie bez znaczenia były również względy estetyczne. Nie da się ukryć, że samochód z alufelgami wygląda lepiej niż z typowymi "stalówkami".

Dziś alufelgi widzimy zamontowane w większości jeżdżących po naszych drogach samochodów osobowych. Mało tego, już ich producenci na pierwsze wyposażenie montują właśnie obręcze z aluminium. Teraz, gdy większość samochodów ma sezonowo zmieniane ogumienie, kierowcy chętnie zakładają tego typu obręcze, szczególnie z oponami letnimi. Coraz częściej wymienia się kompletne koła a nie tylko opony.

Pierwszym powodem, dla którego to się dzieje jest fakt, że auto z ciekawym wzorem alufelg po prostu lepiej wygląda. W wyspecjalizowanych sklepach wybór i rozmiary są wprost nieograniczone. Można ponadto dobierać felgi ze stopów lekkich także w różnych kolorach, dopasowując je do nadwozia.

Nie wszyscy jednak wiedzą, że ten rodzaj obręczy ma w wielu przypadkach jeszcze inne zalety. Dzięki wielu warstwom lakieru są one odporniejsze na korozję niż stalowe i dlatego można na nich jeździć przez cały rok, także zimą.

Okazuje się, że współczesna alufelga to nie tylko wygląd, ale również lepsza wytrzymałość. Zawartość krzemionki, jednego ze składników stopu, z którego jest wykonana taka obręcz sprawia, że jest ona bardziej wytrzymała i bardziej sprężysta od obręczy tradycyjnej. Jak twierdzą fachowcy, również w wielu przypadkach łatwiej taką felgę wyprostować (jeszcze niedawno było dokładnie odwrotnie). Poza tym są one wciąż nieco lżejsze od "stalówek" i dzięki swojej budowie szybciej chłodzą się montowane w nich hamulce. Te dwie cechy może nie mają takiego znaczenia w codziennej eksploatacji, ale już w samochodzie sportowym bardzo się przydają.

Alufelgi można już dobrać do wszystkich samochodów i to nie tylko w interesującym nas rozmiarze, ale również w wybranym wzorze oraz barwach.

www.alufelgi.net

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki