- Drzewa przy ulicach miast poprawiają bezpieczeństwo - podkreślał Tomasz Bużałek, z Łódzkiej Inicjatywy na Rzecz Przyjaznego Transportu, główny prelegent i autor wydanej z tej okazji broszury. Jak tłumaczył Bużałek, sadzone blisko jezdni drzewa optycznie ją zwężają, przez co kierowcy wolniej jeżdżą. Można też wykorzystywać je do zwężania jezdni czy wyznaczania miejsc parkingowych.
Przedstawione przykłady z różnych miast europejskich porównywano z sytuacją w Łodzi. Problemy z zielenią wyjaśniał Arkadiusz Jaksa, dyrektor Zarządu Zieleni Miejskiej. Główną bolączką jest infrastruktura podziemna, umieszczana w projektach drogowych tak, że uniemożliwia sadzenie drzew.
- Konieczne jest rozplanowanie infrastruktury tak, żeby te drzewa dało się posadzić – wyjaśniał Jaksa.
Dyskutowano też o drzewach zagrożonych wycinką, m.in. w rejonie ul.Wierzbowej.
Spotkanie zorganizowane zostało w ramach trwającego od roku projektu Bezpieczne Miasto- Inna Droga. Obejmuje spotkania dotyczące różnych aspektów bezpieczeństwa na drodze, publikację broszur, warsztaty dla mieszkańców oraz pomoc w interwencjach dotyczących ruchu drogowego. Realizowany jest w ramach programu Obywatele dla Demokracji z Funduszy EOGF. Fundacja Fenomen otrzymała na jego prowadzenie 285 tys. zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?