Rower miejski z przeszkodami. Będzie nie wcześniej niż za...

    Rower miejski z przeszkodami. Będzie nie wcześniej niż za rok

    Matylda Witkowska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Rower miejski z przeszkodami. Będzie nie wcześniej niż za rok

    ©Łukasz Gdak/archiwum Polska Press

    Zarząd Dróg i Transportu nie widzi szans na stworzenie w tym roku roweru miejskiego. Chce ogłosić kolejny przetarg i sprawdzać dokumenty
    Rower miejski z przeszkodami. Będzie nie wcześniej niż za rok

    ©Łukasz Gdak/archiwum Polska Press

    Są kolejne decyzje ZDiT po unieważnieniu wyboru firmy BikeU na wykonawcę roweru miejskiego. Do unieważnienia doszło w poniedziałek.

    - Kolejne czynności będą zmierzały do całkowitego unieważnienia postępowania przetargowego - mówi Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT. Wybór został unieważniony, bo grecki partner, na którego potencjał powołał się BikeU, oświadczył, że nie współpracuje już z Polakami.

    Tymczasem firma BikeU nie zgadza się z decyzją ZDiT. Zapowiedziała wczoraj, że odwoła się do Krajowej Izby Odwoławczej. Zdaniem firmy dokumenty złożone zostały prawidłowo, a dodatkowo BikeU ma już nowego partnera.

    - Trudno nam jednak komentować unieważnienie wyboru bez oficjalnego uzasadnienia ze strony łódzkiego ZDiT - mówi Arkadiusz Domińczak, radca prawny BikeU.

    ZDiT będzie musiał czekać na decyzję KIO, ale planuje już ogłoszenie kolejnego przetargu.

    To oznacza, że termin oddania roweru znów się przeciągnie.

    - Szans, że rower powstanie w tym roku, właściwie nie ma. Nie będziemy przecież uruchamiać tego systemu na okres zimowy - mówi Nita. ZDiT przymierza się do wiosny przyszłego roku.

    W następnym przetargu ZDiT planuje też od początku dokładniej sprawdzić dokumenty.

    - Biorąc pod uwagę wiarygodność dokumentów, w następnym przetargu przynajmniej zaświadczenia dotyczące podmiotów trzecich będą weryfikowane - mówi Nita. Zapowiada też złożenie doniesienia do prokuratury w związku z nieprawidłowościami w dokumentach.

    Problemy z przetargiem trwają od jesieni ubiegłego roku. ZDiT wybrał wtedy tańszą ofertę firmy Nextbike ( 8,9 mln zł). Jednak cenę tę BikeU uznało za rażąco niską i odwołało się do KIO. KIO uznała argumentację i nakazała odrzucenie oferty Nextbike. Gdy miasto wybrało ofertę BikeU (12, 6 mln zł), pojawiły się wątpliwości, dotyczące dokumentów i ZDiT unieważnił wybór. Roweru nie ma więc kto wykonać.

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rower

      Waldi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Może Zdanowska zajmie się zagrożonymi funduszami europejskimi na węzeł drogowy w okolicy dworca Łódź Fabryczna. Scieżki rowerowe i rower miejski to jest temat który rozmywa najważniejszy problem...rozwiń całość

      Może Zdanowska zajmie się zagrożonymi funduszami europejskimi na węzeł drogowy w okolicy dworca Łódź Fabryczna. Scieżki rowerowe i rower miejski to jest temat który rozmywa najważniejszy problem miasta tzn, dofinansowanie inwestycji Dworca Fabrycznego oraz trasy WZ bo tu są również zagrożenia terminów.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      chiński śmieciowy rowerek po kilkanaście tysięcy za sztukę

      racjonalny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      za tę pieniądze można kupić i za darmo rozdać łodzianom kilkanaście tysięcy rowerów

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      się wałek nie udał

      co teraz? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      "dokładniej sprawdzimy"... niewiarygodne!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      100 lat komuny nie przyniosły żadnego dobrego skutku...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Rower miejski, stadion miejski, powiatowy urząd pracy, MPK miejskie... gdzie te 25 lat wolności, skoro nadal mamy czerwonych socjalistów na stołkach? Te wszystkie instytucje, od roweru, poprzez...rozwiń całość

      Rower miejski, stadion miejski, powiatowy urząd pracy, MPK miejskie... gdzie te 25 lat wolności, skoro nadal mamy czerwonych socjalistów na stołkach? Te wszystkie instytucje, od roweru, poprzez stadiony, kończąc na MPK powinny być inicjatywami prywatnymi. Według kapitalizmu, by wszystko działało dobrze, musi ktoś mieć w tym sens. A kto ma teraz sens, by rower czy MPK działało dobrze i przynosiło oczekiwane zyski? Pan Bożek? Hania Zdanowska? Nie, nikomu od poprawienia sytuacji w mieście pensji nie zwiększają, a wręcz przeciwnie. W 80 lat kapitalizmu zbudowano nasze piękne miasto, piękne kamienice... następne 100 lat socjalnego bardaku zniszczyło łódzki dorobek i ambicje bardziej, niż dwie wojny światowe. Nie mam nic do przykładowego Pana Nity. Mam pretensję do obecnej socjalnej klasy rządzącej, że takie nitowskie stołki nadal utrzymuje.

      Trzeba ukrócić ten czerwony proceder.
      Czas na KORWiN.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ano zatoczyliśmy koło i jesteśmy w miejscu, gdzieśmy wsiadali

      globtrotter (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      ale podobno podróże kształcą, a zwłaszcza dookoła świata ;-)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      [SPROSTOWANIE]

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      Prosta recepta na to wszystko?
      Niech Nextbike i BikeU razem postawią swoje stacje rowerowe. Kto będzie lepszy - to pokaże rynek. Kto będzie gorszy, ten po prostu zwinie swoje manatki.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      100 lat komuny nie przyniosły żadnego dobrego skutku...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Rower miejski, stadion miejski, powiatowy urząd pracy, MPK miejskie... gdzie te 25 lat wolności, skoro nadal mamy czerwonych socjalistów na stołkach? Te wszystkie instytucje, od roweru, poprzez...rozwiń całość

      Rower miejski, stadion miejski, powiatowy urząd pracy, MPK miejskie... gdzie te 25 lat wolności, skoro nadal mamy czerwonych socjalistów na stołkach? Te wszystkie instytucje, od roweru, poprzez stadiony, kończąc na MPK powinny być inicjatywami prywatnymi. Według kapitalizmu, by wszystko działało dobrze, musi ktoś mieć w tym sens. A kto ma teraz sens, by rower czy MPK działało dobrze i przynosiło oczekiwane zyski? Pan Bożek? Hania Zdanowska? Nie, nikomu od poprawienia sytuacji w mieście pensji nie zwiększają, a wręcz przeciwnie. W 80 lat kapitalizmu zbudowano nasze piękne miasto, piękne kamienice... następne 100 lat socjalnego bardaku zniszczyło łódzki dorobek i ambicje bardziej, niż dwie wojny światowe. Nie mam nic do przykładowego Pana Nity. Mam pretensję do obecnej socjalnej klasy rządzącej, że takie nitowskie stołki nadal utrzymuje.

      Trzeba ukrócić ten czerwony proceder.
      Czas na KORWiN.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      [SPROSTOWANIE]

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Prosta recepta na to wszystko?
      Niech Nextbike i BikeU razem postawią swoje stacje rowerowe. Kto będzie lepszy - to pokaże rynek. Kto będzie gorszy, ten po prostu zwinie swoje manatki.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama