Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bez estakady na skrzyżowaniu marszałków nie wyremontują szyn na Śmigłego-Rydza?

Agnieszka Magnuszewska
Łukasz Kasprzak
Zarząd Dróg i Transportu straszy, że bez estakady na skrzyżowaniu marszałków nie wyremontuje szyn na alei Śmigłego-Rydza.

W poniedziałek rozpoczęły się konsultacje, dotyczące budowy olbrzymiego wiaduktu na skrzyżowaniu marszałków, który ma kosztować 100 mln zł.

Pod koniec zeszłego tygodnia radni z komisji ds. transportu podpytywali Zarząd Dróg i Transportu o materiały, które zostaną przedstawione łodzianom podczas konsultacji. Czy będą one zawierały aktualne badania ruchu i prognozy co do jego natężenia po ukończeniu budowy autostrady A1.

Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT, tłumaczył, że dysponuje tylko badaniami, robionymi w ostatnich latach na potrzeby aktualizacji studium transportowego.

Dlatego według Macieja Rakowskiego, radnego SLD, kwestionariusz rozdawany podczas konsultacji powinien zawierać pytanie, czy łodzianie chcą odłożyć podejmowanie decyzji o budowie wiaduktu do czasu ukończenia autostrady.

Nita twierdzi jednak, że z budową wiaduktu nie należy zwlekać.

- Drugi etap przebudowy skrzyżowania marszałków mamy zapisany w kontrakcie terytorialnym dla województwa. To ostatnia perspektywa finansowa, gdzie możemy pozyskać dofinansowanie unijne na taki zakres inwestycji. Poza tym drugi etap inwestycji to nie tylko most. Jest w tym też przebudowa torowiska na alei Śmigłego-Rydza od alei Piłsudskiego do ulicy Przybyszewskiego. A jak miasto nie będzie robiło wiaduktu, to nie będzie uzasadnienia, by pozyskać środki na remont torów na Śmigłego-Rydza - przekonuje Nita.

Akurat na odcinku podanym przez Nitę jest wiadukt, który ma być zburzony. Wykonanie projektu na nowy obiekt na alei Śmigłego-Rydza zlecono w marcu 2013 r.

Zgodnie z założeniem po nowym wiadukcie mają kursować tylko auta, a pod wiaduktem (na poziomie zero) tramwaje.

W 2013 r. nikt nie wspominał, że budowa wiaduktu na Śmigłego-Rydza jest uzależniona od budowy "mostu" na skrzyżowaniu marszałków. Mówiono tylko, że prace w obu miejscach mają być skoordynowane, a to różnica. Warto dodać, że już sześć miesięcy później rozpoczęto prace na trasie W-Z.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki