[ROZMOWA KWALIFIKACYJNA] Top 10 najdziwniejszych pytań...

    [ROZMOWA KWALIFIKACYJNA] Top 10 najdziwniejszych pytań rekrutacyjnych

    GoWork.pl

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    [ROZMOWA KWALIFIKACYJNA] Top 10 najdziwniejszych pytań rekrutacyjnych

    ©materiały prasowe

    [ROZMOWA KWALIFIKACYJNA] Rekruterzy coraz częściej sięgają po niestandardowe pytania, co często spotyka się ze zdziwieniem kandydata. Zanim odpowiemy z jaką księżniczką Disney'a się utożsamiamy, warto dobrze się zastanowić - mówi Marlena Tomczyk z GoWork.pl. Pamiętaj, że tak naprawdę takie pytania są szansą, nie pułapką! Zawsze niosą za sobą pewną intencję, chęć zbadania naszej osobowości, kreatywności, umiejętności analitycznego myślenia. To jak poradzimy sobie z odpowiedzią, może mieć kluczowe znaczenie w ocenie naszej osoby – dodaje i przytacza kilka przykładów takich ”dziwnych” pytań.
    [ROZMOWA KWALIFIKACYJNA] Top 10 najdziwniejszych pytań rekrutacyjnych

    ©materiały prasowe

    Jakbyś opisał kolor żółty osobie, która nie widzi?
    Doskonale pomaga ocenić wrażliwość danej osoby, umiejętność radzenia sobie z niedoskonałościami współpracowników i sposób gromadzenia przez nią informacji. Dodatkowe punkty można zebrać dopytując np. czy chodzi o kogoś kto nie widzi w ogóle, czy częściowo, lub, czy jest niewidomy od urodzenia.

    Jaka jest Twoja ulubiona księżniczka z bajek Disneya?

    Zanim udzielimy odpowiedzi, zastanówmy się jakie cechy osobowości przypisywane są poszczególnym postaciom i które z nich najlepiej pasują do upragnionego stanowiska. Pamiętajmy też, aby zawsze uzasadnić swój wybór, np. „Zawsze utożsamiałam się z Kopciuszkiem, bo dzięki uczciwości i ciężkiej pracy osiągnęła swoje marzenia”, albo „Mała Syrenka zawsze kojarzyła mi się z osobą, która potrafi pokonać wszelkie trudności. Nie ma dla niej rzeczy nie możliwych”.

    Oszacuj, ile samochodów jest w Warszawie?
    Pytanie, które osoba ubiegająca się o analityczne stanowisko może usłyszeć, choć nie do końca chodzi o zbadanie wiedzy, co o poznanie procesu myślowego. Pokaż więc jak myślisz! Analizuj, szacuj informacje takie jak ilu jest mieszkańców, ile procent z nich ma samochód, dopytaj,czy pod uwagę powinieneś brać także auta przejeżdżające przez miasto i na tej podstawie podaj przybliżoną liczbę. To czy twoje wyliczenia są poprawne nie jest najważniejsze. Osoba przeprowadzająca rozmowę też raczej tego nie wie..

    Spider man czy Batman - na kogo byś postawił w walce?
    Gdzie miałaby odbyć się ta walka? Spider man ma przewagę w przypadku otwartych przestrzeni, doskonale radzi sobie na dachach budynków. W zamkniętym pomieszczeniu siła daje przewagę Batmanowi. Mogą używać broni? Jakiej? Weź pod uwagę wszystkie zmienne i na ich podstawie określ jakie są możliwości.

    Jaki jest kolor pieniędzy?
    Złotówek? Euro? Dolarów? Jakie są jeszcze możliwości?

    Jak zlikwidowałbyś problem głodu na świecie?
    Wielu próbowało a problem wciąż istnieje. Możesz postawić na działania zwiększające świadomość problemu, albo wcielić się w rolę Prezydenta Stanów Zjednoczonych i przedstawić plan racjonalizacji wydatków – mnogość pomysłów jak najbardziej wskazana.

    Jak zatytułowałbyś swoją biografię?
    Umiejętność zawarcia całego swojego życia w jednej krótkiej sentencji to nie lada wyzwanie. Dodatkowo zabawa słowem, celność doboru słów wiele mówi o kandydacie.

    Masz 5 minut. Wytłumacz mi jakieś skomplikowane zagadnienie
    Pomyśl o czymkolwiek – jeżeli rekruter jest kobietą, możesz wytłumaczyć na czym polega spalony, opisać skomplikowany krok taneczny – pokaż, że masz zainteresowania. Osoby, które potrafią organizować sobie czas poza pracą, mają pasje, postrzegane są jako bardziej kreatywne, charyzmatyczne i wpływowe.

    Co powinienem dziś zjeść na obiad?
    Tak naprawdę nie ma znaczenia czy polecasz hamburgera, czy najlepszą restaurację w mieście, choć dobrze najpierw poznać preferencje swojego klienta. Ważne jest jakich argumentów użyjesz i przede wszystkim sposób w jaki dane miejsce i potrawę zarekomendujesz. Jakiekolwiek wahanie negatywnie odbije się na twojej wiarygodności.

    Co czyni Cię wyjątkowym?
    Doskonałe pytanie, żeby sprawdzić czy potrafimy sprzedać samych siebie. Skupmy się na swoich najmocniejszych cechach i unikajmy przesady – nikt nie lubi nachalnych reklam.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Polecamy

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Gmina na Szóstkę

      Gmina na Szóstkę