Budowa tunelu na Niciarnianej. Zamykają Niciarnianą, kończą...

    Budowa tunelu na Niciarnianej. Zamykają Niciarnianą, kończą przebudowę Łodzi Widzewa

    Marcin Bereszczyński

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Budowa tunelu na Niciarnianej. Zamykają Niciarnianą, kończą przebudowę Łodzi Widzewa
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Łukasz Kasprzak

    Na dworcu Łódź Widzew dobiega końca budowa ostatniego peronu. Za trzy miesiące stacja ma być w całości otwarta dla podróżnych.
    Rozpoczynają się prace związane z budową tunelu drogowego pod torami kolejowymi na ul. Niciarnianej. Z tego powodu od poniedziałku (18 maja) zostanie zamknięty przejazd przez tory na tej ulicy. Drogowcy wyznaczyli objazd ul. Widzewską. Niciarniana będzie zamknięta do połowy przeszłego roku. Po wybudowaniu tunelu zamknięta zostanie ul. Widzewska.

    - Będą utrudnienia. Nie da się ich uniknąć przy takim zakresie prac - mówi Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT.


    Ul. Niciarniana między al. Piłsudskiego i ul. Czechosłowacką będzie drogą bez wylotu. Od Piłsudskiego można będzie dojechać do przejazdu kolejowego, zaś od strony Czechosłowackiej nie będzie można dojechać do Nowogrodzkiej. Piesi będą mogli przechodzić przez tory na Niciarnianej, ale przejście będzie znajdowało się nieco na zachód od tej ulicy.

    Zmiana organizacji ruchu dotyczy też ul. Widzewskiej. Jadąc od al. Piłsudskiego na północ, po minięciu torów, trzeba będzie skręcić w prawo, bo ten odcinek Nowogrodzkiej będzie jednokierunkowy. Podobnie jak ul. Mazowiecka i ul. Edwarda między Nowogrodzką i Czechosłowacką.

    Zmiany są spowodowane rozpoczęciem budowy konstrukcji torów kolejowych, którymi pociągi mają dojechać do podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Do końca roku muszą być tam ułożone tory. Dopiero później wykopany zostanie tunel drogowy pod linią kolejową. Tunel powstanie metodą ścian szczelinowych.

    - Naszym celem jest przejezdność pociągów na Fabryczną - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK. - Pierwsze jazdy testowe muszą odbyć się przed końcem ruchu. Później zacznie się faza testów dla urządzeń sterowania ruchem. Jest to związane z bezpieczeństwem w tunelu kolejowym. Dopiero po tych testach będzie można określić, kiedy na dworzec przyjadą pociągi rozkładowe z pasażerami.

    Tunel drogowy wywalczyli łodzianie, którzy nie chcieli wiaduktu pod oknami. Muszą jednak pogodzić się z tym, że z Niciarnianej znikną wszystkie drzewa w odległości 150 - 200 metrów od torów kolejowych.

    - Gdyby wybrano wiadukt, to drzewa by ocalały - stwierdził Marek Kacprzak, dyrektor kontraktu z Trakcji PRKiI. - Gdybyśmy budowali wiadukt, to byłby on już gotowy.

    Dobra wiadomość to ukończenie przebudowy stacji Łódź Widzew za trzy miesiące. W ramach inwestycji wymieniono tory o łącznej długości 40 km. Zbudowano 10 nowych torów, w tym sześć przy trzech peronach dla pociągów pasażerskich. Ułożono 55 km nowej sieci trakcyjnej. Zamontowano 90 rozjazdów. Nowe perony mają 400 metrów długości i w dużej części są przykryte dachem. Z dworca na perony można będzie dostać się podziemnym przejściem. Na peron można będzie wjechać windą. Obecne przejście po wschodniej stronie peronów zostanie zamknięte. Łączny koszt prac prowadzonych przez Trakcję PRKiI to 239 mln zł i obejmuje też modernizację torów z Widzewa przez Chojny do Łodzi Kaliskiej.

    Czytaj także

      Komentarze (43)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czas zakończenia prac

      Neo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Wszystkie prace przy tunelach, torach i wąwozach mają zakończyć się w grudniu 2020 roku.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ???

      Wit. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Jadąc w korku ulicami: Pomorską, Edwarda, Nowogrodzką i Niciarnianą, zastanawiałem się, jak nazwać ten niedopuszczalny bałagan. Większość ostatnio stosowanych przez łodzian słów (burdel, syf,...rozwiń całość

      Jadąc w korku ulicami: Pomorską, Edwarda, Nowogrodzką i Niciarnianą, zastanawiałem się, jak nazwać ten niedopuszczalny bałagan. Większość ostatnio stosowanych przez łodzian słów (burdel, syf, kołomyja itp.) wydaje mi się zbyt prestiżowa i zaszczytna. A jak Wam się podoba słowo: pieprznik?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      łysy ojciec dyrektor zaciera ręce kolejne blokady w mieście!

      Ten w niebieskiej kamizelce (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      i to bez masy kretynicznej!
      TAK TRZYMAĆ!!! ZABLOKOWAĆ I ROZKOPAĆ UĆ !!! KASA LEJE SIĘ STRUMIENIAMI DO ZNAJOMKÓW I KUMPLI!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I co dalej?

      qwerty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

      Zastanawiam się czy ktoś pomyśli o światłach na skrzyżowaniu Edwarda z Pomorską.
      Tam pójdzie cały ruch Widzew-Bałuty.
      W zderzeniu z ruchem na Pomorskiej w kierunku centrum zrobi się tam korek...rozwiń całość

      Zastanawiam się czy ktoś pomyśli o światłach na skrzyżowaniu Edwarda z Pomorską.
      Tam pójdzie cały ruch Widzew-Bałuty.
      W zderzeniu z ruchem na Pomorskiej w kierunku centrum zrobi się tam korek gigant.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Słusznie prawisz!

      Łodzianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Światła w tym miejscu to konieczność.
      Można by też utwardzić uliczkę z boku, którą można ominąć skrzyżowanie.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ak tyko dekiel prawić może

      a kto? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      da na to pieniądze? Kto i z czym miałby zsynchronizować tę (zieloną? tymczasową? ) linię?.
      Żeby pomóc tym z lewej? Kosztem tych z prawej?
      Cierpieć ktoś musi tak czy siak. Po co dodatkowe...rozwiń całość

      da na to pieniądze? Kto i z czym miałby zsynchronizować tę (zieloną? tymczasową? ) linię?.
      Żeby pomóc tym z lewej? Kosztem tych z prawej?
      Cierpieć ktoś musi tak czy siak. Po co dodatkowe konflikty wywołane u niezadowolonych dodatkowymi światłami?
      Niech bedzie jak ma być, a ludzie zawsze jakoś się dostosują.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A na co tam pieniądze?

      qwerty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Świtała to nie problem, można postawić tymczasowe jak na Tuwima przy Przędzalnianej. Synchronizować też nie ma z czym bo w okolicy brak skrzyżowań z sygnalizacją. A niestety zarówno Krokusowa jak i...rozwiń całość

      Świtała to nie problem, można postawić tymczasowe jak na Tuwima przy Przędzalnianej. Synchronizować też nie ma z czym bo w okolicy brak skrzyżowań z sygnalizacją. A niestety zarówno Krokusowa jak i Edwarda nie ma tam pierwszeństwa przy jeździe na wprost. Przy normalnym ruchu potrafią tam być korki.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I co dalej?

      qwerty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Zastanawiam się czy ktoś pomyśli o światłach na skrzyżowaniu Edwarda z Pomorską.
      Tam pójdzie cały ruch Widzew-Bałuty.
      W zderzeniu z ruchem na Pomorskiej w kierunku centrum zrobi się tam korek...rozwiń całość

      Zastanawiam się czy ktoś pomyśli o światłach na skrzyżowaniu Edwarda z Pomorską.
      Tam pójdzie cały ruch Widzew-Bałuty.
      W zderzeniu z ruchem na Pomorskiej w kierunku centrum zrobi się tam korek gigant.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przedłużnie Konstytucujnej przez nowowybudowany wiadukt

      kgb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      Międzu parkami 3-Maja i Boden-Powella jest nowy wiadukt kolejowy. Nieuzywany.
      Wystarczy 200 metrów płyt położonych w 3 dni i jest nowy przejazd z Konstytucyjnej do Piłsudskiego.

      Ale nie, lepiej...rozwiń całość

      Międzu parkami 3-Maja i Boden-Powella jest nowy wiadukt kolejowy. Nieuzywany.
      Wystarczy 200 metrów płyt położonych w 3 dni i jest nowy przejazd z Konstytucyjnej do Piłsudskiego.

      Ale nie, lepiej gnić w korkach bo kilku baranów protestuje.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A po co rozcinać zwarty kompleks parkowy?

      tubylec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Lepiej zrobić tam centrum sportowo-rekreacyjne.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      róbcie zdjęcia stanu obecnego i po remoncie

      PO to zło (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      Betonowa pustynia będzie wspaniałym zdjęciem w kampanii wyborczej!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czyj szwagier handluje drewnem kominkowym?

      POniszczmy wszystko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      Bejani zlodzieje wszystko wycinaja zeby sprzedać drewno. Po co olbrzymie topole wzdluż torów od strony parku były wycinane? W czym one przeszkadzały? Ta władza niszczy wszystko dookoła przy okazji...rozwiń całość

      Bejani zlodzieje wszystko wycinaja zeby sprzedać drewno. Po co olbrzymie topole wzdluż torów od strony parku były wycinane? W czym one przeszkadzały? Ta władza niszczy wszystko dookoła przy okazji byle remontu. Zostają zgliszcza. Ciekawe w czym im teraz drzewa na Niciarnianej przeszkadzają. I jak to możliwe, że kopiąc dół w śladzie ulicy trzeba usuwać drzewa, a budując wiadukt już nie? Ciekawa filozofia.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      chyba twój

      Łodziak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Najłatwiej stać z boku i pierdzielić. W końcu za narzekanie nie bierze się odpowiedzialności.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ile ci płacą za stanie w centrum?

      £€ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      I branie odpowiedzialności za peany pochwalne?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nita - przecież to człowiek PKP...

      raven (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      Człowiek który pracował dla PKP zrobi wszystko dla wszystkich swoich znajomych. Mają gdzieś miasto - liczy się tylko PKP... Taki człowiek powinien zostać natychmiast zwolniony...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wiesz, nie lubię Nity

      Ale (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Takich bzdurnych argumentów jeszcze nie widziałem.
      Po co wymyślasz takie pierdoły - nie wystarczy ci prawdziwych "osiągnięć" tego pana?

      Przecież wychodząc na idiotę jednocześnie kompromitujesz...rozwiń całość

      Takich bzdurnych argumentów jeszcze nie widziałem.
      Po co wymyślasz takie pierdoły - nie wystarczy ci prawdziwych "osiągnięć" tego pana?

      Przecież wychodząc na idiotę jednocześnie kompromitujesz konstruktywną krytykę!
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      TRAKCJA Warszawa, drzewa nasze!

      Baba Jaga (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

      """"".....Tunel drogowy wywalczyli łodzianie, którzy nie chcieli wiaduktu pod oknami. Muszą jednak pogodzić się z tym, że z Niciarnianej znikną wszystkie drzewa w odległości 150 - 200 metrów od...rozwiń całość

      """"".....Tunel drogowy wywalczyli łodzianie, którzy nie chcieli wiaduktu pod oknami. Muszą jednak pogodzić się z tym, że z Niciarnianej znikną wszystkie drzewa w odległości 150 - 200 metrów od torów kolejowych. - Gdyby wybrano wiadukt, to drzewa by ocalały - stwierdził Marek Kacprzak, dyrektor kontraktu z Trakcji PRKiI. - Gdybyśmy budowali wiadukt, to byłby on już gotowy.....""""

      Czy powiedziano o tym wycinaniu WSZYSTKICH drzew w okolicy podczas tzw. konsultacji??????
      niech spróbują zacząć wycinać drzewa.. niech tylko spróbują..zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama