Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa tunelu na Niciarnianej. Zamykają Niciarnianą, kończą przebudowę Łodzi Widzewa

Marcin Bereszczyński
Łukasz Kasprzak
Na dworcu Łódź Widzew dobiega końca budowa ostatniego peronu. Za trzy miesiące stacja ma być w całości otwarta dla podróżnych.

Rozpoczynają się prace związane z budową tunelu drogowego pod torami kolejowymi na ul. Niciarnianej. Z tego powodu od poniedziałku (18 maja) zostanie zamknięty przejazd przez tory na tej ulicy. Drogowcy wyznaczyli objazd ul. Widzewską. Niciarniana będzie zamknięta do połowy przeszłego roku. Po wybudowaniu tunelu zamknięta zostanie ul. Widzewska.

- Będą utrudnienia. Nie da się ich uniknąć przy takim zakresie prac - mówi Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT.

Ul. Niciarniana między al. Piłsudskiego i ul. Czechosłowacką będzie drogą bez wylotu. Od Piłsudskiego można będzie dojechać do przejazdu kolejowego, zaś od strony Czechosłowackiej nie będzie można dojechać do Nowogrodzkiej. Piesi będą mogli przechodzić przez tory na Niciarnianej, ale przejście będzie znajdowało się nieco na zachód od tej ulicy.

Zmiana organizacji ruchu dotyczy też ul. Widzewskiej. Jadąc od al. Piłsudskiego na północ, po minięciu torów, trzeba będzie skręcić w prawo, bo ten odcinek Nowogrodzkiej będzie jednokierunkowy. Podobnie jak ul. Mazowiecka i ul. Edwarda między Nowogrodzką i Czechosłowacką.

Zmiany są spowodowane rozpoczęciem budowy konstrukcji torów kolejowych, którymi pociągi mają dojechać do podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Do końca roku muszą być tam ułożone tory. Dopiero później wykopany zostanie tunel drogowy pod linią kolejową. Tunel powstanie metodą ścian szczelinowych.

- Naszym celem jest przejezdność pociągów na Fabryczną - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK. - Pierwsze jazdy testowe muszą odbyć się przed końcem ruchu. Później zacznie się faza testów dla urządzeń sterowania ruchem. Jest to związane z bezpieczeństwem w tunelu kolejowym. Dopiero po tych testach będzie można określić, kiedy na dworzec przyjadą pociągi rozkładowe z pasażerami.

Tunel drogowy wywalczyli łodzianie, którzy nie chcieli wiaduktu pod oknami. Muszą jednak pogodzić się z tym, że z Niciarnianej znikną wszystkie drzewa w odległości 150 - 200 metrów od torów kolejowych.

- Gdyby wybrano wiadukt, to drzewa by ocalały - stwierdził Marek Kacprzak, dyrektor kontraktu z Trakcji PRKiI. - Gdybyśmy budowali wiadukt, to byłby on już gotowy.

Dobra wiadomość to ukończenie przebudowy stacji Łódź Widzew za trzy miesiące. W ramach inwestycji wymieniono tory o łącznej długości 40 km. Zbudowano 10 nowych torów, w tym sześć przy trzech peronach dla pociągów pasażerskich. Ułożono 55 km nowej sieci trakcyjnej. Zamontowano 90 rozjazdów. Nowe perony mają 400 metrów długości i w dużej części są przykryte dachem. Z dworca na perony można będzie dostać się podziemnym przejściem. Na peron można będzie wjechać windą. Obecne przejście po wschodniej stronie peronów zostanie zamknięte. Łączny koszt prac prowadzonych przez Trakcję PRKiI to 239 mln zł i obejmuje też modernizację torów z Widzewa przez Chojny do Łodzi Kaliskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Budowa tunelu na Niciarnianej. Zamykają Niciarnianą, kończą przebudowę Łodzi Widzewa - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki