Zmiany na rondzie Inwalidów w Łodzi. Zmotoryzowani muszą...

    Zmiany na rondzie Inwalidów w Łodzi. Zmotoryzowani muszą omijać zachodnią część rodna

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Zmiany na rondzie Inwalidów w Łodzi. Zmotoryzowani muszą omijać zachodnią część rodna
    1/3
    przejdź do galerii

    ©mat. prasowe

    Drogowcy nie oszczędzają kierowców z Widzewa, fundując im kolejne zmiany w organizacji ruchu. Znowu zostały one wprowadzone na rondzie Inwalidów.
    Jazda po rondzie Inwalidów to nie lada wyczyn. Organizacja ruchu zmieniała się tam od ubiegłego roku tyle razy, że kierowcy zawsze, przejeżdżając przez rondo, bacznie patrzą na znaki, zwłaszcza na żółte linie. W niedzielę drogowcy wprowadzili kolejną zmianę w organizacji ruchu. Dlatego jazda na pamięć jest tam wykluczona.

    Tym razem zmotoryzowani muszą omijać zachodnią część rodna Inwalidów (bliżej centrum), po której jeździli od końca marca. Ruch kołowy został przerzucony na wschodnią część, bo wykonawca modernizacji trasy W-Z zakończył tam budowę nowego torowiska tramwajowego.

    Tory ułożono również po południowej stronie ronda, czyli przy ul. Puszkina. Wykonawcy pozostało jeszcze położenie nowych szyn po stronie zachodniej, dlatego ta część ronda pozostaje wyłączona z ruchu od niedzieli. Nie wpłynęło to jednak na zmianę tras autobusów komunikacji miejskiej.

    Najwięcej kombinacji czeka tych, którzy, jadąc ul. Puszkina od strony ul. Służbowej, chcą przeciąć ul. Rokicińską na wprost. W tym celu muszą skręcić w ul. Rokicińską w lewo, potem w prawo w ul. Puszkina, w prawo w Rokicińską i na koniec w lewo w Puszkina. Jednak jadąc ul. Puszkina, przejedziemy Rokicińską na wprost.

    Organizacja ruchu nie zmieni się natomiast dla kierowców jadących ul. Rokicińską od Janowa i skręcających w ul. Puszkina. Powinni mieć jednak szerszy pas do lewoskrętu niż dotychczas.

    Taka organizacja ruchu ma pozostać do połowy lipca. Co potem? Wiedzą to tylko drogowcy. Choć i oni czasem się gubią, czego przykładem są ostatnie prace na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i ul. Konstytucyjnej. Na początku ubiegłego tygodnia kierowców zaskoczył zakazu zawracania w stronę Widzewa. Ci, którzy jechali od Widzewa Wschodu, nie mieli jak dotrzeć do Wi-My.

    Najbliższą zawrotkę mieli dopiero przy skrzyżowaniu marszałków. Wówczas Zarząd Dróg i Transportu zapewniał, że prace potrwają do końca tygodnia, bo drogowcy muszą położyć ostatni odcinek szyn na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Konstytucyjną. W piątek termin ten podtrzymali, informując, że od poniedziałku (1 czerwca) kierowcy będą mogli korzystać na skrzyżowaniu z relacji skrętnych we wszystkich kierunkach.

    Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby zmotoryzowani nie korzystali już z tych wszystkich relacji w czwartek. Chociaż przy skrzyżowaniu wisiał zakaz zawracania w stronę Widzewa, to na jezdni nie stały barierki. Dlatego kierowcy zakaz lekceważyli. W piątek rano nie było już ani barierek, ani znaku zakazu zawracania.

    Czego kierowcy mogą się spodziewać na Widzewie w najbliższym czasie?

    - Na razie nie będzie żadnych nowych utrudnień - zapewnia Piotr Grabowski, rzecznik ZDiT.




    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rondo Inwalidów było remontowane za kilka milionów 2 lata temu!!!

      teraz wszystko zerwali i kładą od nowa!!! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      znowu ktoś zarobił w tym mieście absurdów!!!

      https://www.facebook.com/hanna.zdanowska.lodz

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Piękny korek rano na Służbowej

      majster (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Brawa dla kierowców, którym się wydawało, że Służbową będzie szybciej niż Rokicińską - skutek był taki, że na Słuzbowej zrobił się korek na całej jej długości, za to Rokicińską dało się całkiem...rozwiń całość

      Brawa dla kierowców, którym się wydawało, że Służbową będzie szybciej niż Rokicińską - skutek był taki, że na Słuzbowej zrobił się korek na całej jej długości, za to Rokicińską dało się całkiem płynnie przejechać (wiem, bo jezdze z zaopatrzeniem do aptek). Nie mówiąc już o Przybyszewskiego, na której ruch rano był praktycznie znikomy.

      Zatem garść porad:
      #Trasa do Centrum:
      - Słuzbowa to ulica praktycznie osiedlowa, kilka przejsc dla pieszych, wyjazdy z garazy, szkola i przedszkole, są ograniczenia nawet do 40km/h (i zdarzają się już patrole - szczegolnie po 18-tym maja, kiedy wprowadzono nowe przepisy) poza tym autobusy i jeden z przystankow na łuku i bez zatoczki - wszystkie auta stoją (słaba widoczność, wyprzedzanie ryzykowne, poza tym podwójna ciągła - jeden mandat już tam widziałem...)
      - jadąc Służbowa bedzie dluzej - juz nie ma bezkolizyjnego skretu przy Rondzie Inwalidow, na strzalce w prawo - bo z lewej jada samochody Rokicinska
      - Rokicinska jest szybciej - mimo ograniczenia miejscowego na estakadzie - nie ma garazy, posesji itp.
      - Przybyszewskiego tez jest szybko - 3 pasy ruchu, ograniczenia na pewnych odcinkach podniesione do 70km/h, nie ma korkow

      #Trasa z Centrum:
      - Rondo Inwalidow najlepiej w ogole nie jechac - korek zapewniony
      - Przybyszewskiego i potem Puszkina w prawo Rokicinska bedzie na pewno szybciej
      - Przybyszewskiego-Augustow-Rokicinska - natkniemy sie na kolejke aut czekajacych do skretu w prawo - wiec lepiej wybrac wariant wyzej, czyli Puszkina (mimo swiatel - jest szybciej)
      - ostatecznie (szczegolnie dla mieszkancow Andrespola i okolic) - prosto Przybyszewskiego, potem Zakladowa i Gajcego (albo Jozefiaka)zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama