Zduńskowolskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji postanowiło zlikwidować reklamy, jakie były umieszczane na szybach autobusów. Naklejki reklamowe były na całym pojeździe, łącznie z bocznymi i tylnymi szybami. Widoczność była możliwa tylko przez szybę przednią. Ludzie narzekali, że nic nie widzą i że jest ciemno. Nazywali nawet miejskie autobusy trumnami. Poskutkowało.
- Pasażerowie skarżyli się, że reklamy uniemożliwiają widoczność, a chcieliby widzieć swoje miasto. Były przypadki, że pasażerowie przegapiali przez to przystanki. Komfort pasażerów jest dla nas najważniejsza, stąd decyzja, że nie będzie pełnych reklam na szybach - wyjaśnia Grzegorz Szmyt, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Zduńskiej Woli.
Tzw. pełne reklamy były na sześciu z 29 autobusów w taborze MPK. Ich zdjęcie, jak mówi prezes Szmyt, nic firmy nie kosztuje, bo i tak trzeba byłoby je odnawiać. - Negocjujemy obecnie z firmami, aby zechciały uaktualnić swoje reklamy lub je odnowić ze względu np. na to, że kolory zbladły. Teraz jednak oferujemy do dyspozycji tylko tylną szybę oraz boki autobusów bez szyb - mówi prezes MPK w Zduńskiej Woli.
Oklejania całych autobusów miejskich reklamami praktykowane jest też w Sieradzu, ale tam też myślą o zmianie. W Łodzi jeśli reklamy są na szybach, nie zasłaniają całego widoku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?