Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Województwo łódzkie promuje się na Expo już teraz. Łódź dopiero jesienią

Agnieszka Magnuszewska
mat. promocyjne
Rozpoczął się tydzień promocji województwa łódzkiego na targach Expo w Mediolanie. Czwartek ma być dniem regionu łódzkiego.

Truskawek buczkowskich, cydru z Dobronia i soków z Kałęczewa tych m.in. produktów z województwa łódzkiego będą mogły spróbować osoby zwiedzające wystawę Expo w Mediolanie. W końcu jest ona poświęcona wyżywieniu mieszkańców planety. Sama Łódź zaprezentuje się na Expo w Mediolanie dopiero na przełomie września i października.

We wtorek na wystawie Expo rozpoczął się Tydzień Województwa Łódzkiego. Dlatego oprócz regionalnych łódzkich produktów prezentowane będą również takie atuty regionu, jak centralne położenie, potencjał gospodarczy, rozwijający się przemysł oraz oferta kulturalno-turystyczna. Założenie Urzędu Marszałkowskiego jest takie, by Łódź zaprezentowała się jako kraina zdrowej żywności oraz doskonałej kuchni. Dlatego też podczas Tygodnia Województwa Łódzkiego zorganizowany zostanie pokaz "Technologia smaku". Jego tematem przewodnim będzie kuchnia molekularna.

Nie zabraknie też promocji łódzkiej mody poprzez kolekcje Patrycji Plesiak i BezAle by Bjorn. Jednak wojewódzka moda wiąże się również z folklorem. Żeby uzmysłowić to osobom zwiedzającym wystawę, Urząd Marszałkowski zorganizuje w Mediolanie warsztaty folk design, podczas których zaprezentowane zostaną hafty i wycinanki. W programie jest również retrospektywny spacer po regionie.

Województwo łódzkie promuje się w pawilonie polskim, w którym Łódź ma być obecna między 28 września a 4 października. Ponoć termin nie jest przypadkowy, bo zwykle już pod koniec Expo stawiają się na nich decydenci mający wpływ na wybór organizatorów kolejnych wystaw.

CZYTAJ TEŻ:Łódź będzie się promować na Expo w Mediolanie

A Łódź właśnie ma się zaprezentować w Mediolanie jako przyszły organizator Małego Expo 2022, które ma być poświęcone rewitalizacji. W jaki sposób Łódź chce przekonać do siebie osoby z Międzynarodowego Biura Wystaw Światowych?

Jeszcze tego nie obwieszczono. Za przygotowanie łódzkich dni w Mediolanie odpowiada biuro ds. Expo oraz Biuro Promocji Turystyki i Współpracy z Zagranicą. To drugie poprosiło osiem firm architektonicznych oraz agencji eventowych o przygotowanie scenariusza projekcji multimedialnych, które mają sprawić, że uczestnicy wystawy Expo choć przez chwilę poczują się jak w Łodzi. Szacuje się, że w ciągu tygodnia projekcje może obejrzeć do 150 tys. osób.

Poza tym BPTiWZ chce, by Łódź była nie tylko promowana w pawilonie polskim, ale też w centrum Mediolanu. Jak? Założenie jest takie, że dni Łodzi mają być: wyjątkowe, kreatywne i designerskie.

Łódź przeznaczyła na działania w Mediolanie ponad 500 tys. zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki