Budżet obywatelski w Łodzi 2015. Chcą zwężyć pasy dla aut...

    Budżet obywatelski w Łodzi 2015. Chcą zwężyć pasy dla aut żeby wpuścić rowery

    Matylda Witkowska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Mniej miejsca dla kierowców, a więcej dla rowerzystów na Kościuszki i Bandurskiego? Kierowcy walczą z projektem do budżetu obywatelskiego
    Projekt zakłada wytyczenie w całym mieście 38 kilometrów pasów i kontrapasów rowerowych za pół miliona złotych

    Projekt zakłada wytyczenie w całym mieście 38 kilometrów pasów i kontrapasów rowerowych za pół miliona złotych ©Paweł Łacheta

    Projekt wytyczenia pasów dla rowerów na 30 łódzkich drogach w ramach budżetu obywatelskiego na rok 2016 postawił w stan gotowości kierowców, skupionych w grupie Łódzkie Drogi. Ich zdaniem zwężenie pasów jest niebezpieczne.

    Projekt zakłada wytyczenie w całym mieście 38 kilometrów pasów i kontrapasów rowerowych za pół miliona złotych. Pasy mają powstać m.in. na ulicach: Kamińskiego, Łąkowej, Tuwima czy Żeromskiego. Ale też na takich arteriach jak aleja Kościuszki (między Struga i Rad-wańską), aleja Bandurskiego (między Krzemieniecką a Wyszyńskiego) czy na ulicy Paderewskiego między rondem Lotników Lwowskich a Rzgowską.

    Autorzy projektu przyznają, że będzie to wymagało zwężenia szerokości pasów dla samochodów nawet do minimalnej dopuszczalnej szerokości, czyli 2,75 m oraz 3,25 m, jeśli po danym pasie jeżdżą też autobusy.

    - Nie wyobrażam sobie, by kierowcy jeżdżący zwężonymi pasami tuż obok tirów czuli się bezpiecznie - mówi Paweł Pijanowski, członek grupy Łódzkie Drogi. - Podejrzewam, że jest to próba wprowadzenia na tych ulicach uspokojenia ruchu i tempa 30 km/godz. - dodaje.

    Hubert Barański z Rowerowej Łodzi przekonuje, że zwężenie pasów na głównych arteriach to świetny pomysł.

    - Na alei Bandurskiego spokojnie zmieści się jeden pas dla rowerów, jeden szerszy pas dla samochodów i autobusów oraz dwa pasy samochodowe - wylicza Barański.

    Jak podkreśla, nie ma potrzeby ograniczać prękości, ale wytyczenia pasów wymusi wolniejszą jazdę. - Może kierowcy zwolnią i będą przestrzegać obowiązującego tam ograniczenia do 60 kilometrów - dodaje.

    Rowerowa Łódź dopuszcza jednak rezygnację z pasów na ulicy Paderewskiego. Jest to bowiem droga wojewódzka, a w przyszłości ma tam powstać wydzielona droga dla rowerów. Autorzy wniosku będą jednak obstawać przy pasach na alei Kościuszki.

    - Wybraliśmy ten odcinek, po którym nie jeżdżą autobusy dzienne - podkreśla Hubert Barański.

    Zobacz też:

    Brak ścieżek rowerowych i niedostateczna edukacja rowerzystów. Źródło: TVP/X-news

    CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (144)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ogólnie bez czytania....proponuje

      elwis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      zrobić tylko jezdnie na maxa dla rowerów a auta przenieść na chodniki a LUDZI wysłać do BOZI lub do DIABŁA----POZDRAWIAM

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zakazać wjazdu wszystkim Przyjezdnym?

      xyz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Na rogatkach miasta wybudować dla nich wielkie parkingi.Od strony zachodniej na BRUSIE takie miejsce już jest.A w mieście tylko komunikacja publiczna i to za darmo.Na pewno pomysł ten w przyszłości...rozwiń całość

      Na rogatkach miasta wybudować dla nich wielkie parkingi.Od strony zachodniej na BRUSIE takie miejsce już jest.A w mieście tylko komunikacja publiczna i to za darmo.Na pewno pomysł ten w przyszłości zostanie zrealizowany.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .Tytuł

      .Podpis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 8

      Właśnie chodzi o to, że wydzielone pasy wymuszają zachowanie kultury i poszanowania na kierowcach samochodów bo to im permanentnie jej brak i to oni stanowią największe niebezpieczeństwo dla...rozwiń całość

      Właśnie chodzi o to, że wydzielone pasy wymuszają zachowanie kultury i poszanowania na kierowcach samochodów bo to im permanentnie jej brak i to oni stanowią największe niebezpieczeństwo dla otoczenia! Zanim zaczniecie oblewać internet 'hejtem' przejedźcie się z dwa razy swoją codzienną trasę rowerem i zobaczcie sami jak logicznie zorganizowany jest ruch ścieżek rowerowych i jak kulturalnie jeżdżą kierowcy samochodów. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      WTF?

      Ścieżki rowerowe (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 3

      Ale po co ta cała dyskusja? czy nie lepiej zamknąć ruch samochodowy w całej Łodzi? wtedy rowerzyści jeździli by sobie po ulicach bez problemu ...
      Po prostu paranoja ... nie wiem czy ludziom się...rozwiń całość

      Ale po co ta cała dyskusja? czy nie lepiej zamknąć ruch samochodowy w całej Łodzi? wtedy rowerzyści jeździli by sobie po ulicach bez problemu ...
      Po prostu paranoja ... nie wiem czy ludziom się nudzi czy co.. w takim razie po co były tworzone kilometry ścieżek rowerowych? nikt nie widzi tego, że dodatkowe pasy dla rowerzystów na ruchliwych ulicach będą powodowały jeszcze więcej wypadków!
      Dopóki rowerzyści nie nauczą się kultury ruchu (nie mówię o wszystkich ale o większości), dopóty łodzianie będą przeciwni wszelkim udogodnieniom. I ja się nie dziwie, bo jak widzę debili jeżdżących po chodnikach, przejeżdżających na czerwonym świetle czy jeżdżących sobie po pasach "bo akurat mają czerwone i nie będą przecież stali" to mnie krew zalewa.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co by tu jeszcze, panowie co by tu jeszcze!

      Bader (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 3

      Myślę że te pomysły rodzą się w głowach krytych czapeczką z daszkiem noszoną z amerykańska, daszkiem do tyłu. Do boju ruszyła fala wezbrana po kilku nieudanych reformach szkolnictwa. Efekty są...rozwiń całość

      Myślę że te pomysły rodzą się w głowach krytych czapeczką z daszkiem noszoną z amerykańska, daszkiem do tyłu. Do boju ruszyła fala wezbrana po kilku nieudanych reformach szkolnictwa. Efekty są już przerażające a będzie tylko gorzej. Jest tyle do "zrobienia" że głowa mała. Podsunę może pomysła. Skoro wykombinowaliście na pietrynie kulisów z rikszami to może idźmy dalej w egzotykę. Budujmy kanały i heya gondole jak w Venecji. Odpadnie zamiatanie brudu. W zimie w hokeja sie pogra. Mój dziadek mawiał że najgorsze co może spotkać władze to śmiech obywateli. Macie to za sobą. Dno kompletne. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Będziemy realizować nasze pomysły

      Kukizowiec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      czy wam się podoba czy nie. Dosyć już rządów zramolałych "pseudoelit" zarówno z PO, PISu SLD czy PSLu, teraz czas na młodych. Jesienią zniesiemy z Kukizem wszystkie przeszkody i niemożliwe stanie...rozwiń całość

      czy wam się podoba czy nie. Dosyć już rządów zramolałych "pseudoelit" zarówno z PO, PISu SLD czy PSLu, teraz czas na młodych. Jesienią zniesiemy z Kukizem wszystkie przeszkody i niemożliwe stanie się możliwe.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      idiotyzm

      as (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 8

      skrajny debilizm. wąska ciasna zabudowa w centrum i jeszcze oszolomy na rowerach. dziwi mnie zawsze amok w ich oczach

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Więcej scieżek rowerowych i ograniczenie wjazdu samochodów do centrum.

      Bart (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 25

      Cały kwadrat wokół Piotrkowskiej powinien być objęty zakazem wjzadu samochodów. Jedynie zaopatrzenie sklepów i punktów usługowych w określonych godzinach, niepełnosprawni i mieszkańcy powinni mieć...rozwiń całość

      Cały kwadrat wokół Piotrkowskiej powinien być objęty zakazem wjzadu samochodów. Jedynie zaopatrzenie sklepów i punktów usługowych w określonych godzinach, niepełnosprawni i mieszkańcy powinni mieć możliwość wjazdu. Doatkowo ulice powinny mieć pachołki uniemożliwiające przejazd.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 7

      Żałosny jesteś.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      puknij się w czoło

      as (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

      brałeś już leki?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a Ty...

      Pan Czepialski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      ...a Ty czy już wyszedłeś z izolatki?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo ponieważ?

      ? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 10

      Bo tak chcesz? Spier*aj. Załóż sobie miasto i w nim rządź.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kraj skrajności

      Wyszliśmy spod wladzy Moskwy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 7

      Już rządzi nami Bruksela, skończyła się komuna-zaczął się sezon niszczenia zakładów i wyprzedaży wszystkiego za bezcen-bo to po komunie to be, nieważne że przy okazji nie zostało w tym kraju prawie...rozwiń całość

      Już rządzi nami Bruksela, skończyła się komuna-zaczął się sezon niszczenia zakładów i wyprzedaży wszystkiego za bezcen-bo to po komunie to be, nieważne że przy okazji nie zostało w tym kraju prawie nic polskiego. Teraz mamy fazę na drogi rowerowe i zwężanie ulic co z pewnością poprawi przepustowość, zmniejszy korki i będzie bardziej ekologicznie. W rozkopanym od niepamiętnych czasów mieście przygłupów, w którym nie ma obwodnic. Rowerowi terroryści-czas na zabranie jednego pasa autostrad i przeznaczenie go na ścieżkę rowerową.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To nie Bruksela, to miejscowi

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Ogarnij się. FF to nie Bruksela. MK nie przyjechała z Moskwy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pół miliona za farbę?

      isoetes (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 4

      Czy tylko mnie zastanawia dlaczego namalowanie 38 kilometrów linii na ulicach ma kosztować pół miliona?!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Barański a Pijanowski

      :-) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 6

      Różnice:
      Jeden załapał się do pracy w UMŁ w dodatku nie mając ku temu kwalifikacji, drugi nie.
      Jeden się wymądrza przy każdej okazji, drugi z rzadka i wyłącznie wtedy, gdy ma coś do powiedzenia....rozwiń całość

      Różnice:
      Jeden załapał się do pracy w UMŁ w dodatku nie mając ku temu kwalifikacji, drugi nie.
      Jeden się wymądrza przy każdej okazji, drugi z rzadka i wyłącznie wtedy, gdy ma coś do powiedzenia.
      Jeden co miesiąc blokuje innym miasto, a drugi nie.
      Jeden prowadzi fundację, która dostaje kasę z UMŁ, a drugi nie.
      Jeden mówi, że działa dla dobra - ale tylko wąskiej grupy, a drugi nie.

      Zgadnijcie który jest który?
      Można też uzupełnić listę spostrzeżeń. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Piłem w Spale. Spałem w Pile.

      Janeczka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 12

      Mnie poraża fakt, że w XXI wieku architekt może prezentować wiedzę urbanistyczną rodem z lat 30. XX wieku. Z czego może to wynikać? Albo jest zakochany w swoim samochodzie, albo nie podróżuje i nie...rozwiń całość

      Mnie poraża fakt, że w XXI wieku architekt może prezentować wiedzę urbanistyczną rodem z lat 30. XX wieku. Z czego może to wynikać? Albo jest zakochany w swoim samochodzie, albo nie podróżuje i nie widział innych rozwiązań na świecie, albo robi to z czystej złośliwości, bo jest zdziwaczałym samotnikiem?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Lepiej mieć ustawioną konkubinę?

      I czerpać kasę na prawo i lewo? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      Pijanowski przynajmniej ma wykształcenie. Poważna uczelnia, stosowny do tematu kierunek studiów. Baranowski - dziennikarstwo na prywatnej szkole gotowania na gazie, która zasłynęła tym że...rozwiń całość

      Pijanowski przynajmniej ma wykształcenie. Poważna uczelnia, stosowny do tematu kierunek studiów. Baranowski - dziennikarstwo na prywatnej szkole gotowania na gazie, która zasłynęła tym że ministerstwo odebrało jej kilka kierunków.
      Licytujemy się dalej?

      Będzie o tyle trudno, że Pijanowskiego nie znam ;-)

      A już twój argument o wiedzy z lat trzydziestych... Ty reprezentujesz retorykę na poziomie pedofila spod przedszkola. Może dlatego uprawiasz hejt?
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przykro mi...

      ... że pod Twoim przedszkolem... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      .... spotykałeś pedofili....


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A tak merytorycznie?

      ? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Kogo lepiej słuchać?
      Wykształconego fachowca, który nie doi kasy od miasta, czy niefachowca, który zrobił dobrze sobie żyje ze "współpracy" z UMŁ?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama