Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe Centrum Łodzi. Drogi do Fabrycznego będą za rok [MAPA]

Marcin Bereszczyński
Zarząd Dróg i Transportu przedstawił ostateczny plan dróg dojazdowych do dworca Łódź Fabryczna. ZDiT zaprezentował również harmonogram budowy nowych ulic w Nowym Centrum Łodzi.

Budowa dróg wokół dworca Łódź Fabryczna będzie trwała do końca 2016 roku. Najważniejsze ulice w osi północ-południe (Nowotargowa) i osi wschód-zachód (Nowowęglowa) mają powstać do połowy przyszłego roku.

Ulice wokół dworca Fabrycznego należy podzielić na dwie kategorie: pierwsza to drogi, które zbuduje wykonawca dworca w ramach kontraktu, a druga to trasy uzupełniające, które zrealizuje miasto. Działania wykonawcy Fabrycznego i miasta muszą być skoordynowane, bo nie można zacząć budowy pewnych ulic, jeśli nie zostaną skończone prace związane z dworcem.

Wykonawca Fabrycznego przebudował już ul. Narutowicza od ul. Sienkiewicza do POW. Ulica Kilińskiego od ul. Narutowicza do ul. Traugutta wymaga tylko kosmetycznych poprawek. Trwają prace na ul. Kilińskiego od dworca do ul. Tuwima. W poniedziałek ZDiT zamierza podpisać umowę na realizację przebudowy Kilińskiego od Tuwima do Piłsudskiego. Inwestycję zrealizuje firma Strabag za 10 mln zł. Zakończenie prac zaplanowano na 30 września, czyli w tym samym terminie, w którym ma skończyć się budowa skrzyżowania Piłsudskiego z Kilińskiego na trasie W-Z.

Najważniejsze ulice, czyli Nowotargowa i Nowowęglowa mają powstać do połowy 2016 roku. Przebudowa Tramwajowej i układanie torów tramwajowych na tej ulicy i na Węglowej też zakończy się w przyszłym roku. Ulica Wierzbowa powinna być przebudowana jesienią tego roku. Przebudowa ul. Lindleya zacznie się w tym roku, zakończy w 2016 roku.

Na koniec pozostawiono pasaż Knychalskiego i starą Składową. Te ulice w strefie uspokojonego ruchu powstaną dopiero po zakończeniu budowy biurowców w tej części miasta. Cieżki sprzęt zniszczy drogi, więc ich przebudowa musi odbyć się na końcu.

Ulica Nowowęglowa ma być najważniejszą trasą dla autobusów dalekobieżnych. Tą jezdnią będą dojeżdżały do dworca PKS na Fabrycznym. Odcinek tej trasy między Kopcińskiego i Wierzbową powstanie najpóźniej. Najpierw musi powstać tam tunel kolejowy, którym pociągi będą dojeżdżały na fabryczny. Dopóki nie zostanie otwarty ten fragment, ruch autobusów pasażerskich będzie poprowadzony Wierzbową.

Autobusy miejskie będą dojeżdżały Nowowęglową, a także Nowoskładową. Przy Węglowej będzie węzeł przesiadkowy. Umiejscowiony zostanie tam również przystanek tramwajowy. Tramwaje przed dworzec dojadą ul. Kilińskiego, a także od strony Narutowicza Węglową i POW.

W dalszej perspektywie jest poprowadzenie linii tramwajowej Nowowęglową do Kopcińskiego. Wiadukt tramwajowy na Kopcińskiego ma zostać rozebrany, a tramwaje miałyby pojechać pod nim. Dzięki temu możliwe będzie skręcanie tramwajów z Kopcińskiego w Nowowęglową i dojechanie od wschodu od dworca. Będzie to możliwe z nowej unijnej perspektywy finansowej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Nowe Centrum Łodzi. Drogi do Fabrycznego będą za rok [MAPA] - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki