Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwajowa Linia Turystyczna. Zabytkowy tramwaj od niedzieli będzie woził turystów i łodzian

Agnieszka Magnuszewska
Tramwaj został wyremontowany w Zakładzie Techniki MPK
Tramwaj został wyremontowany w Zakładzie Techniki MPK Krzysztof Szymczak
Z prawie półtoragodzinnej przejażdżki zabytkowym tramwajem skorzystało w ubiegłym roku 8100 osób. W tym roku liczba pasażerów ma wzrosnąć.

Trzynasty sezon kursowania Tramwajowej Linii Turystycznej rozpoczyna się w niedzielę. Ostatnie przygotowania jeszcze trwają , czyli Zakład Techniki Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego testuje wyremontowane wagony, a nowi konduktorzy kończą szkolenia.

Wszyscy wierzą, że "trzynastka" przyniesie szczęście, czyli liczba pasażerów się zwiększy. Choć i tak jest ona duża, bo w ubiegłym roku na linii turystycznej między Łodzią, Konstantynowem Łódzkim i Lutomierskiem przewieziono 8100 osób.

Od najbliższej niedzieli do 20 września wybrane kursy na trasie linii 43 będą obsługiwane przez zabytkowy tramwaj typu 5N z początku lat 60. XX.

- Jako miejski przewoźnik, staramy się wspierać Klub Miłośników Starych Tramwajów. Wsparcie to jest zarówno w postaci wiedzy merytorycznej jak i w postaci wagonów. Choć dla osób postronnych będą one wyglądały tak samo, jak w ubiegłym roku, to przeszły one remont - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK.

- Naprawy dotyczyły podwozia, układu hamulcowego, ale też pantografu i nastawnika - dodaje Wiesław Masłowski, mistrz w Zakładzie Techniki.

Tramwaje są więc w pełni sprawne i pokonywanie trasy o długości 23 kilometrów nie będzie dla nich problemem. Przejazd w jedną stronę zajmuje około 80 minut, ale nikt nie powinien się nudzić, bo podczas jazdy kontrolerzy opowiadają o historii komunikacji miejskiej.

- Tak jak MPK daje wagony, tak my dajemy 20 kontrolerów, którzy kończą właśnie szkolenia - podkreśla Daniel Siwak, sekretarz Klubu Miłośników Starych Tramwajów. - To młodzi ludzie, pasjonaci. Najmłodszy ma 16 lat, a najstarszy 40. Ale to nie wiek się tu liczy tylko zaangażowanie. Praca konduktorów to wielka odpowiedzialność, bo to oni wpuszczają pasażerów, a tramwaj ma ręcznie otwierane drzwi - dodaje Daniel Siwak.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki