Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opóźnienia remontów w Łodzi. Wykonawcy zapłacili mniej kar niż w poprzednich latach

Agnieszka Magnuszewska
Torowisko na ulicy Kopernika miało być gotowe do 30 września 2013 r., ale prace się przedłużyły. Firma Kral zapłaciła karę 66,3 tys. zł
Torowisko na ulicy Kopernika miało być gotowe do 30 września 2013 r., ale prace się przedłużyły. Firma Kral zapłaciła karę 66,3 tys. zł Krzysztof Szymczak
Trzy inwestycje drogowo-rowerowo-torowe i remonty ośmiu kamienic w latach 2013 - 2014 bardzo się przedłużyły, ale wykonawcy nie dostali kar.

Mniej opóźnień niż w latach 2010 - 2012 oraz mniej naliczonych kar. Tak można podsumować terminowość inwestycji miejskich w latach 2013 - 2014. Radni PiS: Sebastian Bulak, Bartłomiej Dyba-Bojarski i Kamil Jeziorski doczekali się drugiej części odpowiedzi na interpelację, którą złożyli w marcu. Pierwszą (lata 2010 - 2o12) otrzymali w maju.

Przez dwa poprzednie lata naliczono tylko trzy kary, z czego dwie dotyczą przebudowy stadionu miejskiego przy alei Unii. Aż 10,9 mln zł musiał w związku z tym zapłacić Mostostal Zabrze, a firma Sag - Elbud tylko 114 tys. zł. - Z tego pierwszą karę zapłacono w 2013 roku, a drugą rok później - mówi Sebastian Bulak.

W 2014 roku karę 66, 3 tys. zł zapłacił też Kral, który wspólnie z MPK i firmą Kemy modernizował ulicę Kopernika od Żeromskiego do Włókniarzy. Torowisko na tym odcinku miało być gotowe do 30 września 2013 roku. Miały być na nie skierowane tramwaje z trasy W-Z. Jednak nie udało się go wykonać z powodu opóźnionych dostaw elementów torowych. MPK zbyt późno je zamówiło. Ostatecznie tramwaje pojechały po ulicy Kopernika na początku listopada.

Kral nie miał też szczęścia przy drugim etapie robót na ulicy Kopernika, który dotyczył przebudowy pobliskiej ulicy Łąkowej. Prace opóźniły się aż o 45 dni. W tym przypadku kary jednak nie naliczono. Powód? Przedłużające się wykwaterowanie mieszkańców ulicy Łąkowej 20 i 22. A budynki te trzeba było zburzyć, by Łąkową poszerzyć. Inwestycja, zamiast 30 września, zakończyła się 15 listopada 2014 roku.

W ubiegłym roku również o 45 dni przedłużyła się modernizacja Inflanckiej od Strykowskiej do Łagiewnickiej. Prace powinny się zakończyć 31 października, a przeciągnięto je do 15 grudnia. Kary też nie naliczono, bo opóźnienie wiązało się z poprawką projektu przebudowy instalacji elektrycznych.

Rok 2014 to również opóźnienie remontów ośmiu kamienic, które miały się zakończyć do 15 grudnia. Wydłużono je jednak o trzy do pięciu miesięcy. Wina była po stronie władz miasta, bo poszerzyły zakres robót.

Jakich opóźnień można się spodziewać w 2015 r.? Na pewno 214 dni w przebudowie infrastruktury przy dworcu Łódź Fabryczna, co miało się zakończyć w lutym. I choć początkowo opóźnienie to ujęto we wcześniejszej odpowiedzi na interpelację radnych, dotyczącej lat 2010 - 2012, to ponoć doszło do "zniekształcenia danych".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki