Dworzec Fabryczny później. Czy również o kilkadziesiąt...

    Dworzec Fabryczny później. Czy również o kilkadziesiąt milionów drożej?

    Jolanta Baranowska

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Dworzec Fabryczny później. Czy również o kilkadziesiąt milionów drożej?
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Krzysztof Szymczak

    Czy miasto zapłaci ponad 90 mln zł za przedłużające się roboty na Dworcu Łódź Fabryczna? Kiedy z dworca odjedzie pierwszy pociąg?
    Radni PiS Włodzimierz Tomaszewski i Łukasz Magin obawiają się, że budowa Dworca Łódź Fabryczna zostanie zablokowana na wiele miesięcy. Inwestycja miała zakończyć się we wrześniu 2015 r. Dziś mówi się, że roboty przedłużą się o rok.

    - Nie wiemy, czy został podpisany aneks na kontynuowanie robót do jesieni 2016 r. - mówi Włodzimierz Tomaszewski, wiceprzewodniczący klubu PiS w Radzie Miejskiej w Łodzi.
    - A jeśli przedłuża się taką inwestycję, to oznacza, że trzeba do niej dopłacić. Dochodzą do nas sygnały, że ta kwota może przekroczyć 90 mln zł. A jeśli nikt nie dopłaci i nie podpisze aneksu to wykonawcy z końcem września 2015 r. mogą zejść z placu budowy.

    Budowa dworca Łódź Fabryczna. Ułożyli na dachach 7,5 tysiąca paneli [ZDJĘCIA+FILM]

    Radny Łukasz Magin dodaje, że wykonawca prac już w grudniu 2014 r. występował do miasta i spółek kolejowych o wydłużenie terminu robót oraz z żądaniem wypłaty dodatkowych pieniędzy.

    - Powoływał się na to, że miasto nie było w stanie wydać wiążącej decyzji w sprawie lokalizacji inwestycji drogowej - wyjaśnia Magin. - Zostaje też do wyjaśnienia, jaka część kwoty z kontraktu została już wypłacona wykonawcy. Z naszych informacji wynika, że jest to ok. 90 proc. Jeśli wykonawca otrzymał taką część wynagrodzenia, to we wrześniu 2015 r. może zejść z placu budowy i pozostawić miasto z rozgrzebaną inwestycją. Duża część robót, które nie zostały jeszcze wykonane dotyczy drogi. To część inwestycji, za które odpowiada i płaci miasto.

    Nowe Centrum Łodzi. Drogi do Fabrycznego będą za rok [MAPA]

    Piotr Grabowski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi twierdzi, że trwają przygotowania do podpisania aneksu.

    - Liczymy, że zostanie podpisany jeszcze w tym miesiącu - mówi Piotr Grabowski. - PKP mówi o przesunięciu zakończenia inwestycji na sierpień 2016 r. Natomiast nie ma mowy, byśmy ponosili dodatkowe koszy tej inwestycji.

    Jak będzie wyglądał Dworzec Fabryczny? Industrialne wnętrze w stali i szkle


    AUTOPROMOCJA:

    Czytaj także

      Komentarze (29)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ludzie

      Damy radę. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 2

      Jak dworzec nie będzie kontynuowany i ukończony za te czy tamte pieniądze, to naszi łódzcy złomiarze, jedni z najlepszych w kraju, przywrócą należny temu miejscu stan. Będziemy ponownie mieli ciszę...rozwiń całość

      Jak dworzec nie będzie kontynuowany i ukończony za te czy tamte pieniądze, to naszi łódzcy złomiarze, jedni z najlepszych w kraju, przywrócą należny temu miejscu stan. Będziemy ponownie mieli ciszę i spokój, za 15-20 lat samosiejki zamienią się w drzewa szumiące spokojnie na wietrze. Kilka starych drzew w parku 3-go Maja powalonych ze starości na torowisko utworzy atrakcyjną kładkę dla pieszych itp .... itd... będziemy ponownie mieli ciche i spokojne centrum łodzi.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Fajny ten nowy dworzec.

      sklave

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 4

      Coraz to bardziej zaczyna mi się podobać, tak jak i pani prezydent Zdanowska.
      W tym roku ma być oddany i to już za kilka miesięcy. Inaczej nici z dotacji. A wtedy miasto zbankrutuje. No ale to...rozwiń całość

      Coraz to bardziej zaczyna mi się podobać, tak jak i pani prezydent Zdanowska.
      W tym roku ma być oddany i to już za kilka miesięcy. Inaczej nici z dotacji. A wtedy miasto zbankrutuje. No ale to już nie będzie zmartwienie PO i pani prezydent. Piękny ten dworzec, jedyny na świcie, bez dróg dojazdowych, bez pasażerów taki piękny pomnik.
      Więcej na sklave.manifo.com/foto-szopka-2
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A tymczasem Airbus...

      Adam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 6

      wybrał Radom!
      Brawa dla Łodzi. Poraz kolejny wyd...na!
      Ale sza, cicho sza...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niezaplanowana i nieudolnie prowadzona inwestycja

      mapi7 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 7

      Inwestycja w takim kształcie do niczego niepotrzebna! Niezaplanowana! Nieudolnie prowadzona! Bardzo kosztowna w wykonaiu! Myślę,że bardzo droga kiedyś w utrzymaniu!Zniszczyła już setki drzew w tzw....rozwiń całość

      Inwestycja w takim kształcie do niczego niepotrzebna! Niezaplanowana! Nieudolnie prowadzona! Bardzo kosztowna w wykonaiu! Myślę,że bardzo droga kiedyś w utrzymaniu!Zniszczyła już setki drzew w tzw. pasie kolejowym! Być może zniszczy ok.100 drzew w pasie unikatowej, obsadzonej lipami ulicy Niciarnianej!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To prawda, przebudowa Dworca nie ma obecnie racji bytu

      haha (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36 / 16

      kiedy zrezygnowano ze wszystkiego co miało być w NCŁ, a co miało stać się kołem zamachowym Łodzi. Wypierniczono Gerego, Camerimage, zawalono SSS, zlekceważono Libeskinda. Mamy teraz nicość i brak...rozwiń całość

      kiedy zrezygnowano ze wszystkiego co miało być w NCŁ, a co miało stać się kołem zamachowym Łodzi. Wypierniczono Gerego, Camerimage, zawalono SSS, zlekceważono Libeskinda. Mamy teraz nicość i brak chętnych, aby w naszym mieście chcieli inwestować i się osiedlać. Jedyna szansa dla młodych nie lubiących tysięcy biur i prowincji to stąd uciekać.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No ale teraz Kaczmarek bedzie org. Festiwal filmów do kotleta, z bankietami dla burzuji z PO.

      potrzeba zmian (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Co marudzicie. Zdanowska zaprosiła Kaczmarka z festiwalikiem który się nie liczy ani w Polsce, ani na świecie. Jest kaprysem groszoroba i służalca PO. Poznań odmówił mu 3 mln zaproponował 1.6 a pan...rozwiń całość

      Co marudzicie. Zdanowska zaprosiła Kaczmarka z festiwalikiem który się nie liczy ani w Polsce, ani na świecie. Jest kaprysem groszoroba i służalca PO. Poznań odmówił mu 3 mln zaproponował 1.6 a pan chciwus się obraził i idzie tam gdzie mu pseudoelity z kompleksem Camerimage i kacem, że im Żydowicz odmówił kolaboracji , zapłacą wiec Kaczmarkowi 2,5-3 mln by móc skorumpowane media uruchomić i wmawiać sobie i innym, że mamy światowy festiwal. Tak jest ze wszystkim co robi ta niekompetentna i zepsuta władza. Trasa WZ -700 mln za przyspieszenie rucho o 0,4 sek ! cymes
      za dwa stadiony 400 mln, a Widzew nawet do 3 ligi nie wszedł! cymes idp itd. Kaczmarek się zaspokoi na chwile, a potem zacznie wołać więcej za coś co nie daje ani Poznaniowi ani nie da nam tego co byłoby oryginalne i cenione na świecie. To po prostu zwykły przegladzik filmnów do kotleta.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NIEODPOWIEDZIALNOŚĆ

      art (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 42 / 4

      Niby taka prestiżowa i niebezpieczna inwestycja (groźba utraty części dofinansowania z UE), a dwa tygodnie temu w sobotę o 13.00 nikogo nie było na budowie. Jaką umowę miasto podpisało z Generalnym...rozwiń całość

      Niby taka prestiżowa i niebezpieczna inwestycja (groźba utraty części dofinansowania z UE), a dwa tygodnie temu w sobotę o 13.00 nikogo nie było na budowie. Jaką umowę miasto podpisało z Generalnym Wykonawcą, że w d...pie mają pracę w weekendy ? Jak dostali 90 % płatności, to mają zlewkę. Kto o tym z miasta decydował ? Zdanowska jest zwykłym figurantem. Szkoda tego miasta. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      hahaha

      buhaha (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 42 / 7

      o rany a te matoły wyborcy POpaprańców myśleli że będzie na koniec 2015 lolll ...
      NIE będzie na 2015, ani na 2016, ani na 2017 ... A tunel tylko na obrazkach .. loll
      ale ciemnogród :)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To prawda

      dEstrukcjA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 4

      Ciemnogród to najodpowiedniejsze słowo. Ile razy można kogoś okłamać , żeby ten w końcu zrozumiał , że ma do czynienia z oszustem ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Termin ukończenia budowy dworca

      mietek na (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 42 / 3

      Z punktu widzenia rządzącej Łodzią PO,termin ukończenia budowy dworca w 2016 roku nie przyniesie dużych korzyści propagandowych.
      Co innego,gdyby go tak przeciągnąć do roku 2019 i oddać dworzec do...rozwiń całość

      Z punktu widzenia rządzącej Łodzią PO,termin ukończenia budowy dworca w 2016 roku nie przyniesie dużych korzyści propagandowych.
      Co innego,gdyby go tak przeciągnąć do roku 2019 i oddać dworzec do użytku jakiś miesiąc przed wyborami samorządowymi.
      Wtedy można by powiedzieć :"To wszystko dzięki pani Zdanowskiej i kumplom partyjnym".
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A ja powiem coś niepopularnego.

      Czytelnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 50 / 4

      A ja powiem, że ten dworzec Łódź Fabryczna jest prawie niepotrzebny. A z pewnością nie w tak rozdmuchanym rozmiarze. Dość często korzystam z PKP o różnych porach dnia. Do pociągów innych niż...rozwiń całość

      A ja powiem, że ten dworzec Łódź Fabryczna jest prawie niepotrzebny. A z pewnością nie w tak rozdmuchanym rozmiarze. Dość często korzystam z PKP o różnych porach dnia. Do pociągów innych niż podmiejskie lub do Warszawy wsiadają pojedyncze osoby (np. 2, 3,5). Widzę, że po dokończeniu Łodzi Widzew będzie całkowicie dobrym dworcem. Łódź Kaliska też świeci pustkami. Jeszcze tylko wyremontować Łódź Chojny i pozostałe przystanki kolejowe, urządzić parkingi przydworcowe i to by było na tyle. Jeżeli nie powstanie przedłużenie torów z Łodzi Fabrycznej i nie będzie połączenia z Łodzią Kaliską i innymi kierunkami, to pieniądze zostały wyrzucone w błoto. I wszyscy powinni być tego świadomi. Zarówno na szczeblu Łodzi jaki i kraju.
      Jeżeli to obiecywane przedłużenie linii kolejowej nie powstanie z obecnych pieniędzy unijnych, to nie powstanie nigdy.
      Inną sprawą jest też lokalizacja stacji w tunelu. Oczywiście ul. Zachodnia i Al. Włókniarzy. Żadna ul. Karskiego, żadna Manufaktura. Czy łódzcy pseudodecydenci nie mają żadnego pojęcia jak to wszystko powinno funkcjonować. Oczekiwana Łódź Fabryczna może stać się tylko wielkim pustostanem i obciążeniem dla mieszkańców Łodzi.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MEN

      w (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 3

      Sporo racji, ja jeżdżę do Wawy codziennie i dla mnie ten dworzec nie ma teraz sensu. Jak łódź już będzie miała 2 mln mieszkańców i 50 tysięcy codziennie dojeżdżających do pracy to wtedy dworzec...rozwiń całość

      Sporo racji, ja jeżdżę do Wawy codziennie i dla mnie ten dworzec nie ma teraz sensu. Jak łódź już będzie miała 2 mln mieszkańców i 50 tysięcy codziennie dojeżdżających do pracy to wtedy dworzec będzie w pełni wykorzystany. Teraz emeryci nie zapełnią pociągów. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A ja nie jeżdżę do Warszawy

      and102 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      i dlatego twoje istnienie nie ma dla mnie sensu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Inwestycja miała zakończyć się we wrześniu 2015 r." Bzdura.

      Zorro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 2

      Miała zakończyć się w lutym 2015 r. Taka data podawana była przez przedstawiciela inwestora w wakacje 2013 r. podczas święta Łodzi, przy okazji dni otwartych tej budowy.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niestety rządzący

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 1

      wiedzą o tym, że mało kto interesuje się i polityką i co gorsza sprawami własnego miasta na tyle, żeby pamiętać o pewnych obietnicach czy datach i dlatego to wykorzystują. Tak jest z terminem...rozwiń całość

      wiedzą o tym, że mało kto interesuje się i polityką i co gorsza sprawami własnego miasta na tyle, żeby pamiętać o pewnych obietnicach czy datach i dlatego to wykorzystują. Tak jest z terminem oddania tego dworca i tak jest np. z kwotą przebudowy trasy W-Z, która cały czas rośnie, ale już mało kto pamięta ile wynosiła na początku. zwiń

      Polecamy

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Gry On Line - Zagraj Reklama